چهره هاسلبریتی ایرانی

علت بستری شدن جمال شورجه کارگردان معروف ایرانی در بیمارستان چه بود؟

مجله اینترنتی کولاک :‌ متاسفانه با خبر شدیم که جمال شورجه تهیه کننده وکارگردان باسابقه سینمای ایرانی  به علت بیماری در بیمارستان بستری شد ، درخشان ترین آثار این هنرمند کارگردانی سریال موسی و تهیه کنندگی سریال اصحاب کهف است .

جمال شورجه بی‌شک یکی از معدود فیلم‌سازان سینمای ایران است که دغدغه ساخت آثار پرمحتوا و ارزشی خصوصاً درباره سینمای دفاع مقدس را دارد. وی که تاکنون فیلم‌هایی چون «لبه تیغ»، «حماسه مجنون»، «وعده دیدار» و … را کارگردانی کرده و معتقد است هرچقدر از دوران اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس دور می‌شویم این دغدغه‌ها خصوصاً میان هنرمندان و سینما گران بنا به دلایل مختلف کم شده است. جمال شورجه  یکی از چهره‌های مطرح و شناخته‌شده سینمای انقلاب است. از ابتدای انقلاب فعالیت‌های سینمایی‌اش را شروع کرده و نکته جالب اینجاست که اصولش هیچ تغییری نکرده است.

جمال شورجه متولد سال ۱۳۳۳ در زنجان می‌باشد. او در خانواده‌ای شلوغ و کاملاً مذهبی پرورش یافت. در خانه پدری‌اش همیشه روضه‌خوانی برپا بود. ۹ برادر داشت که یکی از آن‌ها از دنیا رفته است. شورجه می‌گوید چون تعدادمان زیاد بود همیشه نماز را جماعت به‌جا میاوردیم. او پایه و اساس جهان‌بینی و اعتقادات سفت و محکمش را پرورش در چنین خانواده‌ای می‌داند و در پاسخ به این سؤال که چرا پس از این‌همه سال اعتقاداتش رنگ نباخته، می‌گوید: «خانواده در شکل‌دهی اعتقادات بچه‌ها نقش مؤثری دارد و بعد از خانواده مدرسه است که بخشی از ایدئولوژی و جهان‌بینی بچه‌ها را شکل می‌دهد. اما نقش خانواده و بخصوص مادر در تربیت فرزندان بسیار تعیین‌کننده است. خانواده ما کاملاً مذهبی بود.» او زمانی که ۹ سال داشت به همراه خانواده‌اش به تهران آمد.

جمال از همان کودکی علاقه زیادی به هنر داشت و در کنار چند تا از برادرانش فعالیت‌هایی در این زمینه نیز انجام می‌داد. نقاشی را از دوران دبیرستان آغاز کرد. همان زمان برای نقاشی‌هایش چندین جایزه هم گرفت. برای همین مصمم شد تحصیلاتش را در همین حیطه ادامه دهد. در دبیرستان هنر خواند و برای ورود به دانشگاه رشته گرافیک را برگزید. فعالیت‌های هنری او در جریان‌های انقلاب سال ۵۷ رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفت. در جبهه فرهنگی مبارزات مشغول به کار شد و تابلوها و طرح‌های گرافیکی زیادی در این زمینه تولید کرد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فضا برای جذب دانشجویان عضو انجمن اسلامی چون جمال شورجه بازتر شده بود. او به همراه صد نفر دیگر برای تحصیل در رشته سینما به مرکز فیلم‌سازی اسلامی معرفی شد. در همان‌جا بود که شورجه الفبای سینما را آموخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا