اجتماعیاخبار داغ

علت حادثه قطار مسافربری همدان مشهد چه بود؟ + جزئیات حادثه و ویدیو

در این مطلب از مجله کولاک، توضیحاتی درباره علت حادثه قطار مسافربری همدان مشهد و همچنین جزئیات این حادثه خواهیم داشت! با ما همراه باشید. سوم خرداد ماه سال ۱۳۹۹ شمسی، قطار مسافری همدان مشهد با ۴۵ مسافر و ۱۵ خدمه در محدوده منطقه پرندک دچار حادثه شد که خوشبختانه تلفاتی نداشت. در این حادثه دو لوکوموتیو و یک سالن قطار به داخل پل سقوط کرد و دو سالن مسافری حدفاصل پل و خطوط از خط‌ آهن خارج شد.

این قطار دوبله لوکوموتیو بوده است که این لوکوموتیو‌ها دچار حادثه شدند و شنیده‌ ها حاکی از آن است که لوکوموتیوران این قطار مجروح شده است. پس از وقوع حادثه، به سرعت ۴ تیم امدادی از هلال احمر با ۱۵ نجاتگر به محل حادثه اعزام شدند.

اما پس از بررسی های کارشناسی علت حادثه قطار مسافربری همدان مشهد معلوم شد! شیوع ویروس کرونا هرگونه فعالیت ریلی و هوایی را در تمام دنیا تحت ‌تاثیر خود قرار داده است، به همین دلیل حرکت قطار مسیر ۲ سویه همدان – مشهد که از اسفند سال گذشته لغو شده بود، بالاخره با فروکش کردن موج ویروس کرونا در برخی نقاط، مجدد این قطار حرکت خود را از غروب روز شنبه از سرگرفت!

این قطار با ظرفیت ۳۲۰ نفری و با کوپه ‌های ۴ و در برخی روزها ۶ نفره، مسافران را تا پیش از سایه سوم کرونا از همدان به مشهد و بالعکس جابه‌ جا می ‌کرد و حالا هم قرار بود تا با کاهش موارد ابتلا باز هم موجی از عاشقان ثامن ‌الحجج را به دیدار یار رساند. قطار همدان مشهد ، جمعه از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه همدان را به مقصد مشهد ترک کرد. این قطار در شامگاه شنبه سوم خرداد ماه سال ۱۳۹۹ شمسی در حوالی ۱۰ کیلومتری پرند از ریل خارج شد و بنا بر مستندات موجود این اتفاقی حوالی ساعت ۲۲:۵۰ رخ داد و تاکنون ۴۰ مصدوم خود بر جای گذاشته است!

 

این حادثه در شرایطی اتفاق افتاد که بنا بر گفته ‌های یک میهماندار، خط همدان از نخستین روز افتتاح ریلی خود تاکنون همواره خطر خروج از ریل را در کمین داشته است! بنا بر صحبت ‌های این میهماندار که پیش از این در خطوط ریلی همدان مشهد فعال بوده است، همواره موضوع سرقت پیچ‌ و‌ مهره‌ ها از ریل در همدان چالش ‌برانگیز بوده است و هم‌ اکنون نیز دلیل اصلی این خروج، دزدیده شدن برخی خطوط ریلی گزارش شده است!

این میهماندار افزود:

متاسفانه با اینکه یکی از نیروهای موثر در راه ‌آهن ‌ها افرادی هستند که چک مسیر ریلی را بر عهده دارند و راه‌ بان خوانده می‌ شوند، اما وجود ندارد و همین موضوع سبب شده است تا نظارت دقیق و چک ‌یابی مشکل از خطوط ریلی همدان با مشکل همراه شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا