اخبار داغسیاسی

علت خلع لباس عین الله رضازاده جویباری چه بود؟ عین الله رضازاده روحانی جنجالی کیست؟

علت خلع لباس عین الله رضازاده جویباری چه بود؟ عین الله رضازاده روحانی جنجالی کیست؟ به همراه اطلاعات تکمیلی درباره این طلبه در همین مطلب. رضازاده جویباری یکی از روحانیون اهل شهر ساری بوده که فعالیت سیاسی متعددی در کارنامه خود دارد.

علت خلع لباس عین الله رضازاده جویباری
علت خلع لباس عین الله رضازاده جویباری

در برخی از سخنرانی های خود علیه نظام و به خصوص نیروی انتظامی سخنرانی کرده بود و به همین دلیل حواشی زیادی را در فضای مجازی به وجود آورده بود

بعد از اعتراضات آبان ماه که منجر به کشته شدن برخی از نیروهای امنیتی و معترضین شد و به دلیل دخالت اراذل و اوباش به خشونت کشیده شد این طلبه به حمایت از معترضین پرداخت و باعث شد که حواشی برای به وجود آید.

در نهایت به دلیل حمایت ها و ترغیب معترضین برای آمدن به خیابان و نشر اکذیب و حواشی که به وجود آورده بود توسط پلیس دستگیر شد و تحویل دادگاه ویژه روحانیت گردید البته هنوز خبرهای رسمی درباره علت دستگیری ایشان در رسانه های معتبر کشورمان منتشر نشده است .

یک منبع مطلع در این رابطه به کمپین گفت: «حکم بازداشت آقای رضازاده جویباری از سوی شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تکاب صادرشده و این در حالی است که ایشان روحانی هستند و می‌بایست رویه قانونی و بازداشت ایشان از سوی دادگاه ویژه روحانیت صورت می‌گرفت.»

در حال حاضر فقط برخی خبرها توسط رسانه های معاند منتشر دشده است که نمیتوان به اطلاعات انها اعتماد کرد.

یکی ازکاربران در کامنتی برای ما نوشت:

متن زیر جواب یکی از سرشناس ترین روحانیون شهر جویبار در مورد قصایای عین الله رضا زاده است:

⬅️ پیرو پرسش حضرت عالی، ضمنِ تسلیتِ ایام‌ِ شهادتِ سید الشهداء ع، بدین وسیله به عرض شریف تان می رسانم که آقای «عین الله رضا زاده» اصلاً طلبه نبودند!، بله برادرش حاج شیخ محمد رضا رضا زاده روحانی است و فرزند فاضلی هم دارند که حافظ کل قرآن و نهج البلاغه هستند.

✔️ دو تا از برادران این ها در جنگ شهید شدند و والدین مخلص و با تقوا و مؤمنی داشتند که سال های اخیر به رحمت خدا رفتند.

بچه محل آقای رست‌گار جویباری، مفسر معروف و معترض حکومت هستند که به محله ی شان در جویبار، (کلاگر محله) گفته می شود.

✔️ بنده به جهت حضور دو و نیم ساله در اوایل دهه ی شصت در حوزه ی علمیه ی رستم کلاء بهشهر نزد مرحوم آیه الله ایازی ره، باعث شد که روابط عاطفی و آمد و شد ما با آن حوزه ی شریف ادامه پیدا کند و از اهالی جویبار هم تا به کنون در آن حوزه مشغول درس و بحث اند، از این رو کسی با او در این حوزه مسبوق به سابقه نیست.

در قم که بیش از سه دهه بودم او را جز این که، به برادرش سر بزند، جایی ندیده ام.

دعاوی ایشان با اشخاص و وارثین پدر و رفتار های نا پسند اجتماعی، او را به دادسرای ویژه ی مازندران کشاند که، در آن متوجه شدند ایشان نه پرونده ی تحصیلی دارد و نه سابقه ی تحصیل در جاهایی که ادعاء کرده بود و نه کسی از حوزه یی و یا نه فضلاء گواهی دادند که، ایشان طلبه اند!.

✔️ در جویبار هم حتی یک منبر سخن رانی و یا یک نماز جماعت نداشتند و در این شهر کسی او را روحانی نمی شناسد!، اگر چه لباس می پوشید.

✔️ ایشان به لحاظ عدم تعادل روحی، گویا در محاکمات به جای دفاع در موضوع مورد ادعاء، وارد فاز های دیگری شد و دادگاه ویژه مسأله را جدی تلقی و او را محکوم به زندان و خلع لباس کرد!.

✔️ پس از اتمام زندان، توجهی به احکام صادره نکرد و در همه جا ملبس حضور می یافت.

پس از چند بار تذکر او را دست گیر و فکر کنم به شهر سراب تبعید کردند.

✔️ اصلاً آدم سیاسی نیست و هرگز احدی از مردم از او رفتار مخالفت با ولی فقیه و یا سیاست های نظام ندید و نشنید.

دل خوش به عمامه و لباس و رفتار های بود که، گمان می کرد خیلی خوش بخت است!.

در تبعید با کانال آمد نیوز ارتباط گرفت و مسائل خود را وارونه مطرح و یک بار آن کانال او را خبری ساخت!.

✔️ باز هم گویا بعد ها تیم مهدوی فر او را شکار و سر انجام بیانیه ی مکتوبی را برای او تبیین کردند که اگر دقت کنید او دقیقاً بدوت تپُق موارد هشت، ده گانه یی را، از روی مانیتور مقابل ترسیم و عنوان کرد و بعضی جا ها هم فیلم برش خورده بود!، در حالی که ایشان تکیه کلام معروفی دارد که مرتب « خدمت شما عارض ام! » در هر دقیقه از صحبت او مرتب بیان می شد ولی در این گفت و گو اثری از آن‌ تکیه کلام نیست!.

⬅️ لذا به عنوان طلبه یی که چهل سال در حوزه ی مازندران و قم و محضر بسیاری از مراجع عظام تقلید حضور داشتم و از شناخته شده ترین اصلاح طلب مازندران هستم و بیش از سی بار دادسرا و داد گاه ویژه روحانیت رفتم، عرض می کنم که، ایشون وارد بازی تعریف شده یی گردید که به لحاظ فقدان بینش سیاسی، عامل و مجری طراحی دیگران شد، حتم دارم او بازیچه قرار گرفت تا آبروی روحانیت را ببرد!.

خداوند عواقب امور ما را ختم به خیر کند.

✒️ عبد الصمد زراعتی جویباری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا