اخبار داغ

علت فوت جعفر کاشانی پیشکسوت و رییس هیئت مدیره پرسپولیس+بیوگرافی

ماجرای فوت جعفر کاشانی

جعفر کاشانی پیشکسوت پرسپولیس صبح امروز دار فانی را وداع گفت. علت فوت جعفر کاشانی بیماری ذکر شده است. وی همچنین رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس نیز بود.

جعفر کاشانی روز گذشته به دیدار پزشک قلب خود رفت و به او گفته شد که باید آزمایش هسته‌ای روی قلب خود انجام دهد و جواب این آزمایش امروز به دکتر معالج برسد تا در خصوص وضعیت قلب او توضیحاتی به این مرحوم اعلام شود.

رئیس فقید هیات مدیره پرسپولیس شب گذشته آزمایش هسته‌ای را روی قلب خود انجام داد و صبح امروز قرار بود راننده او به دنبالش برود تا بتواند با پزشک معالجش دیدار کند. راننده مرحوم کاشانی پس از اینکه به منزل رئیس هیات مدیره پرسپولیس می‌رسد، زنگ خانه را به صدا درآورده و مرحوم کاشانی در را برای او باز می‌کند، اما پس از اینکه دقایقی از منزل بیرون نمی‌آید، راننده او به داخل خانه می‌رود و می‌بیند مرحوم کاشانی روی پله‌ها افتاده است.

رئیس فقید هیات مدیره باشگاه پرسپولیس خیلی سریع به بیمارستان رسالت منتقل می‌شود، اما پزشکان معالج علت فوت او را آمبولی اعلام کردند و گویا یک لخته خون در قلب این مرحوم باعث ایست قلبی شده است.

جعفر کاشانی  ۱۱ اسفند ۱۳۲۲ در تهران به دنیا آمد. او فوتبال را از باشگاه فوتبال شاهین تهران شروع و پس از انحلال آن در سال ۱۳۴۶ به پرسپولیس رفت و تا پایان دوران ورزشی خود در این تیم باقی‌ماند و چهارمین کاپیتان تاریخ این تیم شد. کاشانی از سال ۱۳۴۷ تا سال ۱۳۵۳ عضو تیم ملی فوتبال ایران بود و ۳۸ بازی با لباس تیم ملی انجام داد.

کاشانی بر خلاف اکثر بازیکنان وقت شاهین که بر اساس سلسله مراتب باشگاه، بازیکنان ابتدا می‌بایست به عضویت تیم‌های پایه شاهین (پولاد – داریوش – دماوند …) پذیرفته می‌شدند و پس از گذراندن مراحل مختلف در صورت کسب رضایت مربیان برای حضور در تیم اول شاهین معرفی می‌شدند، جعفر کاشانی توسط عباس اکرامی بنیان‌گذار باشگاه شاهین و از مسابقات آموزشگاه‌ها انتخاب شد.

در سال ۱۳۴۶ با بسته شدن تیم شاهین بازیکنان این تیم از جمله جعفر کاشانی، حسین کلانی و همایون بهزادی و تعدادی دیگر از بازیکنان شاهین به پرسپولیس می‌پیوندد. اولین حضور جعفر کاشانی در ترکیب پرسپولیس به یک دیدار دوستانه برابر تاج در روز ۱۶ فروردین ۱۳۴۷ بر می‌گردد که هواداران شاهین پس از نزدیک به ۸ ماه ستارگان خودشان را اینبار با جرسه سرخ پرسپولیس مشاهده می‌کردند.

در سال ۱۳۴۷، در بازی پرسپولیس و عقاب به دلیل قهر عزیز اصلی و غایب بودن هادی طاووسی درون دروازه پرسپولیس ایستاد و پرسپولیس بازی را با نتیجه پنج بر صفر پیروز شد.

یکی دیگر از خاطرات شیرین و فراموش نشدنی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس برد ۶ بر ۰ مقابل تاج (استقلال) است که جعفر کاشانی مدافع مستحکم آن دیدار برای پرسپولیس بود.

روز چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۵۳ هفته بیست و دوم جام دوم تخت جمشید جعفر کاشانی با بازوبند کاپیتانی پرسپولیس پای به میدان می‌گذارد تا سرخپوشان آخرین دیدار فصل را برابر تاج رقیب سنتی برگزار کنند مسئولان باشگاه با خداحافظی او ابتدا مخالفت می‌کنند این دیدار با نتیجه ۲ بر ۱ به سود سرخپوشان پایان می‌یابد تا او در آخرین گام نیز پیروز میدان باشد.

در تیم ملی نیز او در پایان دیدار با استرالیا در مقدماتی جام جهانی ۷۴ از تیم ملی کناره می‌گیرد اما بفاصله چند ماه از این جدایی مربیان تیم ملی از او درخواست می‌کنند تا برای مسابقات بازی‌های آسیایی تهران به جمع ملی‌پوشان اضافه گردد و او برای یک مدت کوتاه به اردوی تیم ملی می‌پیوندد تا با قهرمانی در بازی‌های آسیایی تهران افتخاری ارزشمند به سایر افتخارات خود بیافزاید و هم مربیان تیم ملی از باب خط دفاع خیالشان آسوده گردد.

جعفر کاشانی از معدود بزرگانی است که به پاس سال‌ها تلاشش از سوی باشگاه پرسپولیس با یک دیدار یادبود از دنیای بازیگری بدرقه شد این دیدار با باشگاه ملوان در تاریخ ۲۰ دی ماه ۱۳۵۳ برگزار شد.

علت فوت جعفر کاشانی
علت فوت جعفر کاشانی

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا