اخبار داغفرهنگی

علت فوت عباس آقاجانی شاعر چه بود؟+ اطلاعات تکمیلی و عکس

علت فوت عباس آقاجانی شاعر چه بود؟ به همراه اطلاعات تکمیلی و عکس عباس آقاجانی، شاعر، ویراستار و حروف‌چین در همین مطلب بخوانید. عباس آقاجانی، شاعر، ویراستار و حروف‌چین کتاب‌های محمدرضا شفیعی کدکنی درگذشت.

علت فوت عباس آقاجانی
علت فوت عباس آقاجانی

این خبر در کانال تلگرامی که به نام محمدرضا شفیعی کدکنی است، اعلام شده است:
هر روز فراق دوست باید دید…

استاد عباس آقاجانی، شاعر، ویراستار و حروف‌چین کتاب‌های دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی به رحمت خدا رفتند. برای ایشان آرزوی آرامش آن جهانی داریم و به خانواده گرامیشان غم مباد می گوییم.

بخشی از یادداشت استاد شفیعی کدکنی در سپاس‌نامهٔ آغازین کتاب ارجمند تذکره‌الاولیاء و یاد مرحوم عباس آقاجانی:
«در کار حروفچینی متن، در مراحل آغازی رهین لطف و دقت های خانم امید صدارت هستم اگرچه با تغییر اساسی کار و نسخه های اساس کار، از حاصل زحمات خانم صدارت کمتر بهره مند شدیم. بینش عالمانه و مهارت کم‌نظیر استاد عباس آقاجانی در حروفچینی نهایی و مراحل نهایی کار به حدی است که زبان من از شکر آن عاجز است…»
محمدرضا شفیعی‌کدکنی
تهران، چهارم مرداد ۱۳۹۷

محمدرضا شفیعی کدکنی؛ شاعر و ادیب نامدار معاصر، سرودن شعر را از جوانی به شیوهٔ قدمایی آغاز کرد و پس از چندی به سبک نو مشهور به نیما یوشیج روی آورد. با انتشار دفتر شعر در کوچه باغ‌های نشابور نام‌آور شد. آثار شفیعی را می‌توان به سه گروه انتقادی و نظری و مجموعه اشعار خود وی تقسیم کرد. آثار انتقادی این نویسنده، شامل تصحیح آثار کلاسیک فارسی و نگارش مقالاتی در حوزه نظریه ادبی می‌شود، که بخشی از آن‌ها در زیر آورده شده‌اند. در میان آثار نظری شفیعی کدکنی کتاب موسیقی شعر جایگاهی ویژه دارد و در میان مجموعه اشعارش در کوچه باغ‌های نشابور آوازه بیشتری دارد.

زمزمه‌ها، شبخوانی، از زبان برگ، بوی جوی مولیان، از بودن و سرودن، مثل درخت در شب باران، هزاره دوم آهوی کوهی، صور خیال در شعر فارسی، موسیقی شعر، با چراغ و آینه (در جستجوی ریشه‌های تحول شعر معاصر ایران)، تصحیح اسرارالتوحید نوشته محمدبن منور، تصحیح تاریخ نیشابور نوشته حاکم نیشابوری، تصحیح آثار عطار نیشابوری، تصحیح مختارنامه، تصحیح مصیبت‌نامه، تصحیح منطق‌الطیر، تصحیح اسرارنامه، تصحیح دیوان عطار، تصحیح تذکرهالاولیا و ترجمه آفرینش و تاریخ نیز از جمله آثار محمدرضا شفیعی کدکنی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا