چهره هاسلبریتی ایرانی

علیرضا شجاع نوری بازیگر نقش سلمان فارسی کیست؟+ بیوگرافی و عکس

علیرضا شجاع نوری بازیگر نقش سلمان فارسی خواهد بود. علی عسکری رئیس رسانه ملی از کارگاه‌های پیش تولید سریال سلمان فارسی دیدن کرد. در این دیدار که بیش از ۳ ساعت به طول انجامید، اعلام شد که بناست «علیرضا شجاع‌نوری» نقش سلمان فارسی را ایفا کند. تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی» اواخر آذرماه در جزیره قشم آغاز خواهد شد.

علیرضا شجاع نوری بازیگر نقش سلمان فارسی
علیرضا شجاع نوری بازیگر نقش سلمان فارسی

مجموعه سلمان فارسی جدیدترین اثر داود میرباقری کارگردان مشهور تلویزیون است. طبق پیش بینی ها ساخت این سریال چند سال به طول خواهد انجامید.

علیرضا شجاع‌نوری سال ۱۳۳۴ در شیراز به دنیا آمد. او تهیه کننده با سابقه سینمای ایران است و در بنیاد فارابی نیز مسئولیت هایی داشته است. شجاع نوری دارای مدرک زیست‌شناسی از دانشگاه شهید بهشتی و ادبیات ایتالیایی از دانشگاه تهران است. شجاع‌نوری در فیلم‌های برجسته‌ای چون روز واقعه، شیر سنگی، تردید و محمد رسول الله در نقش‌های اوّل یا فرعی بازی کرده است.

شجاع‌نوری در سال ۱۳۵۹ کارش را از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده و در دفتر مرکزی خبر ادامه داد. او در سال ۱۳۶۳ در بنیاد فارابی و سپس در واحد تأمین فیلم‌های خارجی صدا و سیما مشغول به کار شد. او در برخی از فیلم‌های سینمایی حضور پیدا کرده و از سال ۱۳۸۷ به تدریج فعالیت‌های سینمایی خود را منحصر به تهیه‌کنندگی نمود. در ۱۴ آبان ۱۳۹۲ با حکم حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، علی‌رضا شجاع نوری به سمت مشاور امور بین‌الملل سازمان سینمایی منصوب شد.

شجاع نوری بازیگر نقش عبدالله در فیلم “روز واقعه” بود. شجاع نوری علی رغم داشتن پیشنهادهای کاری زیاد چندان کارنامه پر و پیمانی ندارد و بیشتر گزیده کار است. آخرین اثر تصویری وی بازی در فیلم “نگار” ساخته رامبد جوان است.

“طاها شجاع نوری” فرزند این بازیگر و تهیه کننده است. طاها از اعضای گروه موسیقی “دنگ شو” است. طاها کار در فضای هنری را از ۱۶ سالگی به عنوان دستیار سه رضا رخشان فیلم بردار در سریال به نمایش در نیامده «گل من گلی» شروع کرد، اما با راه‌اندازی گروه موسیقی «دنگ شو» و کار خوانندگی و نوازندگی موسیقی به شهرت و اعتبار مستقل رسید. وی با گروه دنگ شو برای فیلم‌های ضد گلوله (مصطفی کیایی) و ماراتن زمین (کمال تبریزی) موسیقی ساخته و در ساخت موسیقی «باغ‌های کندلوس» (ایرج کریمی) و «من و نگین دات کام» (حسین قناعت) با گروه هال همکاری کرده است. طاها شجاع‌نوری مستندهایی درباره زندگی رضا کیانیان و پرویز کلانتری و مستندی هم با عنوان «در تهران تیاتر در می‌آورد» ساخته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا