چهره هاسلبریتی ایرانی

عکس دیده نشده ای از سردار قاسم سلیمانی و مادر ایشان

در این مطلب، عکس دیده نشده ای سردار قاسم سلیمانی و مادر ایشان را خواهیم دید؛ با ما همراه باشید. فاطمه سلیمانی ، نام مادر سردار شهید قاسم سلیمانی است که در تاریخ ۱۵ فروردین ماه سال ۱۳۰۲ شمسی در روستای قنات ملک که روستایی کوهستانی با ساختاری طایفه‌ ای در شهرستان رابر در استان کرمان است، متولد شد.

از جمله نکات قابل تأمل در مورد سردار شهید قاسم سلیمانی ، ارادات ویژه ایشان به مادر بزرگوارشان بود که در ایام حیات مادر و علی رغم همه مشغله‌ های کاری، هیچگاه سر زدن به او از دستور کار شهید قاسم سلیمانی خارج نمی‌ شد! سرانجام مادر ایشان در تاریخ ۱۸ شهریور ماه سال ۱۳۹۲ شمسی درگذشت. آرامگاه مادر شهید قاسم سلیمانی در گلزار شهدای روستای قنات ملک و در فضایی ما بین بخش شهدا و بخش دیگر قبرستان قرار دارد.

جالب است بدانید محبوبیت سردار شهید سلیمانی در میان مردم ایران و نیز شیعیان عراق به قدری بود که در مراسم ختم مادر ایشان یعنی مرحومه فاطمه سلیمانی بسیاری از مقامات لشگری و کشوری ایرانی و عراقی حاضر بودند!

سرانجام سردار شهید سلیمانی در بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه، پنتاگون به دستور رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسید. به گفته دولت آمریکا ، این عملیات تدافعی بوده است و به هدف محافظت از نیروهای آمریکایی مستقر در خاورمیانه صورت گرفته است. در کارنامه فرماندهی سردار قاسم سلیمانی در نیروی قدس، نقاط درخشان بسیاری وجود دارد که بسیاری از آنها شاید برای همیشه پنهان بماند اما آنچه لااقل در ظاهر و برای نمونه می‌ توان دید،  تقویت و ثبات حزب‌ الله لبنان، تقویت نیروهای مقاومت فلسطینی در جریان جنگ‌ های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و ۸ روزه و نیز شکل‌ گیری و تقویت محور مقاومت خصوصاً در ۸ سال اخیر و پس از شروع بحران در سوریه و عراق است. پس از ظهور داعش در عراق و سوریه، سلیمانی به عنوان فرمانده سپاه قدس با حضور در این مناطق و سازماندهی نیرو‌های مردمی، به مبارزه با این گروه پرداخت. وی در سال ۱۳۸۹ شمسی، موفق به اخذ درجه سرلشکری شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا