چهره هاسلبریتی ایرانی

عکس های خاص و جدید از استایل جدید نیکی کریمی در رم، کن ، ونیز و ابوظبی

در این مطلب از مجله کولاک، عکس های خاص و جدید از استایل نیکی کریمی ، بازیگر، کارگردان و تهیه ‌کننده  در رم، کن ، ونیز و ابوظبی خواهیم دید! با ما همراه باشید. درست ۳۰ سال از ورود نیکی کریمی به سینما می‌ گذرد و این بازیگر همچنان از ستاره‌ های سینمای ایران محسوب می‌ شود.

او در سال ۱۳۶۹ شمسی با حضور در فیلم ” عروس ” خود را به‌ عنوان یکی از زنان اول سینمای ایران معرفی کرد و به مرور به سبب توانایی ‌ها و جاه ‌طلبی وی،‌ باعث شد تا در جشنواره ‌های داخلی و خارجی بدرخشد و حتی به ‌عنوان داور نیز به جشنواره‌ های مختلف دعوت شود! وی در سال ۱۳۸۶ شمسی از داوران بخش فیلم کوتاه شصتمین جشنواره فیلم کن فرانسه بود!

نیکی کریمی از اوایل دهه هشتاد شمسی، تجربه کارگردانی را نیز آغاز کرد و از آن زمان تاکنون چند فیلم سینمایی از جمله ” یک شب “، ” چند روز بعد “، ” سوت پایان “، ” شیفت شب ” و ” آتابای ” را ساخته است.

نیکی کریمی برنده جوایز متعددی از جشنواره ‌های مختلف از جمله فجر ، قاهره ، تورین ، دوبی ، فریبورگ ، وزول ، سن سباستین و… شده است. در سال ۱۳۷۲ شمسی، نیکی کریمی موفق به دریافت جایزه صدف نقره‌ ای بهترین بازیگر زن از جشنواره بین ‌المللی فیلم سن‌ سباستین برای فیلم ” سارا ” شد. او در بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۱ شمسی نیز برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن برای فیلم ” دیوانه ‌ای از قفس پرید ” و ” واکنش پنجم ” شد.

او همچنین کتاب‌ هایی را نیز ترجمه کرده است و چند نمایشگاه عکس نیز برگزار کرده است. نیکی کریمی علاوه ‌بر توانایی‌ هایی که در زمینه بازیگری، عکاسی و ترجمه دارد، در زمینه مد و استایل نیز الگوی بسیاری از دختران ایرانی بوده است. او در سال ۲۰۱۷ میلادی در لیست ۳۰ تن از زیباترین زنان جهان از سوی وبگاه بازنت قرار گرفت!

اما به مناسبت سی‌ امین سالگرد ورود نیکی کریمی به سینما، تصاویری منتخب از این بازیگر در جشنواره‌ های بین ‌المللی، اعم از جشنواره فیلم رم ، جشنواره فیلم ونیز ، جشنواره فیلم کن و جشنواره فیلم ابوظبی را آماده‌ کرده ‌ایم. پوشش و استایل نیکی کریمی در این جشنواره ‌ها مثال ‌زدنی است!

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا