چهره هاسلبریتی ایرانی

عکس و بیوگرافی مهدی بیات مدیر ایرانی باشگاه شارلوا بلژیک+ماجرای پولشویی و تبانی

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

عکس و بیوگرافی مهدی بیات مدیر ایرانی باشگاه شارلوا بلژیک+ماجرای پولشویی و تبانی

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

ایرانی

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

مهدی بیات مالک سابق باشگاه شارلوا بلژیک و مدیرعامل فعلی این باشگاه مدت هاست که در فوتبال این کشور مشغول فعالیت است. نام او با انتقال کاوه رضایی به شارلوا بیش از پیش شنیده شد.

اخیرا اتهاماتی به بیات در رابطه با پرونده های تبانی و پولشویی در ژوپیرلیگ (لیگ برتر بلژیک)  زده شده است. باید دید آیا این اتهامات منجر به صدور حکم علیه وی می شود یا خیر.

آشنایی با مهدی بیات مدیرعامل باشگاه شارلوا

مهدی بیات یکی از ثروتمندان ایرانی ساکن بلژیک است. مهدی بیات یک ایرانی مقیم بلژیک است که ابتدا مالک باشگاه شارلوا بود و بعدا آن را به فابین دبک واگذار کرد. بیات هم اکنون مدیرعامل این باشگاه بلژیکی به شمار می رود.

خانواده بیات از اوایل دهه هشتاد میلادی به فرانسه رفتند. در این کشور از آنها خواسته شده بود برای تسهیل در روند گرفتن اقامت و آغاز فعالیت‌های اقتصادی نام فرانسوی برای خود انتخاب کنند که به همین ترتیب مهدی، نام رابرت را برای خود انتخاب کرد اما ترجیحش این است هر جایی که می‌روند با همان نام مهدی او را صدا بزنند.

مهدی بیات حتی در جلسات غیررسمی اگر کسی او را با نام رابرت صدا بزند جوابش را نمی‌دهد‍! مهدی بیات که با وجود زندگی در خارج از ایران فارسی را به خوبی صحبت می‌کند متولد ششم ژانویه ١٩٧٩ در تهران است.

او ازنوادگان مرتضی قلی بیات وزیر مشاور در کابینه ساعد،‌ نخست‌وزیر، ‌استاندار آذربایجان‌شرقی و مدیرعامل شرکت ملی نفت سابق ایران در دربار پهلوی است و در خانواده‌ای قدرتمند و متمول زندگی کرده است.

خانواده بیات قبل از انقلاب یک شرکت فرآورده‌های لبنی بسیار بزرگ و مشهور داشتند و بعد از انقلاب و با آغاز جنگ تحمیلی ایران را ترک کردند و در فرانسه و سپس بلژیک کارهای اقتصادی خود را از سر گرفتند. زمانی که پدر و عموی مهدی بیات تصمیم به سرمایه‌گذاری در دنیای فوتبال کردند آنها کار خود را در باشگاه شارلروا بلژیک شروع کردند و نخستین پست بزرگ مهدی هم مدیریت اجرایی تیم بود. البته او با مرور زمان به سهامدار اصلی و همه کاره باشگاه با رویاهای بزرگی که در سر دارد، تبدیل شد.

امیرعلی ذوالفقاری، نماینده خانواده بیات در ایران درباره روند کاری مهدی بیات می‌گوید: «خانواده بیات بسیار محترم هستند که بیشتر عمرشان حتی بعد از مهاجرت به فرانسه و بعد بلژیک در فوتبال گذشته است. اگر به سابقه باشگاه شارلروا نگاه کنید، به خوبی متوجه خواهید شد که این تیم از زمان حضور مهدی بیات چقدر پیشرفت داشته است. او در تیم شارلروا کمپی عالی ساخته و در فوتبال پایه ها فعالیت چشمگیری دارد. کارهایی که قبلا انجام نمی شد، اکنون شارلروا انجام می دهد و نمونه بارز یک باشگاه حرفه ای است.»

باشگاه شارلوا در بخش فرانسوی زبان کشور بلژیک واقع شده سابقه تاسیس تیم شارلوا به سال ۱۹۰۴ میلادی بازمی‌گردد و قدمت ۱۱۳ ساله دارد.
از زمانی که مهدی بیات امور اجرایی باشگاه شارلروا را برعهده گرفته، این باشگاه حال و روز خوبی از نظر فنی و اقتصادی پیدا کرده است. علاوه بر سهام سود ده و درآمدهای قابل توجه،‌‌ شارلروا همیشه جزو پنج باشگاه برتر فوتبال بلژیک بوده است.

بیات هم همواره در مصاحبه‌های خود در رسانه‌ها تأکید کرده طوری حرکت خواهند کرد که شارلروای واقعی را پیدا کنند و برنامه‌اش این است که‌ سال به ‌سال باشگاه‌ را بزرگتر کند. او می‌گوید کسی می‌تواند چنین کاری را انجام بدهد که هدف و ایده داشته باشد و پیاده‌روی در مسیر سخت با صبر را بلد باشد.

‌بیات به رسانه‌ها اعلام کرده بود با ایجاد رویاهای بزرگ توقعات را از باشگاه و تیم بالا نمی‌برد و اگر در پایان فصل شارلروا بین ۵ تیم برتر قرار بگیرد هم اتفاق بزرگی برای آنها رخ داده و خوشحال خواهند شد. با این حال شارلروا به جایگاهی رسیده که سرمایه‌داران بزرگی خواهان خریداری سهام آن هستند که همین مسأله با مخالفت بیات و خانواده‌اش همراه شده و آنها ترجیح می‌دهند با همان بودجه ١۵ تا ٢٠‌میلیون یورویی در هر‌سال شارلروا را اداره کنند و کار را پیش ببرند و به دنبال جذب سرمایه‌گذاران خارجی باشند تا بتوانند بزرگتر شوند.

کاوه رضایی فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸ در بازی‌های ژوپیر لیگ و مرحله نهایی پلی‌آف مجموعا ۳۹ بازی برای شارلروا انجام داد و موفق به زدن ۱۶ گل شد و ۶ پاس گل داد و در چهار مسابقه فصل جدید ژوپیر لیگ هم توانسته سه گل به ثمر برساند و بهترین بازیکن تیمش باشد ولی با توجه به پیشنهاد باشگاه کلوب بروژ، مهدی بیات مالک ایرانی باشگاه شارلروا تصمیم به فروش کاوه گرفت.

بیات که رضایت کامل از عمل‌کرد کاوه رضایی داشت و رابطه خوبی با او برقرار کرده بود، با انتقال این ستاره ایرانی به کلوب بروژ درآمد ۵ میلیون یورویی به دست آورد که این رقم رکورد نقل و انتقال باشگاهش را هم شکست.

مهدی بیات، مدیر ایرانی باشگاه شارلروا به تمجید از مهاجم ایرانی خودشان پرداخت و در مصاحبه با سایت آر تی بی اف بلژیک گفت:کاوه رضایی در اینجا خوشحال است و هواداران نیز او را دوست دارند. من فکر می کنم این آغاز ماجراجویی بزرگ او باشد. خوشحالم که در تیم موفق بوده است و من خودم مایل به رفتن و گرفتن بازیکنان ایرانی هستم.

وی افزود: حالت ذهن او متفاوت است، او می خواست و مایل بود به شارلروا ملحق شود و این تصمیمش به خاطر مسائل مالی نبود زیرا در ایران زندگی بسیار خوبی را داشت. آنچه که امروز شما شاهد آن هستید به خاطر پدرم بوده است. او اصرار داشت که برای مذاکره با کاوه بروم و به خاطر این کارش ممنوم و از اینجا می‌گویم که کاوه بازیکن شماست.

 

این پست توسط بخش ایرانی مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

عکس و بیوگرافی مهدی بیات مدیر ایرانی باشگاه شارلوا بلژیک+ماجرای پولشویی و تبانی

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا