اخبار داغعلم و تکنولوژی

عکس و مشخصات خودروهای اواز UAZ روسی که به ایران می آیند

عکس و مشخصات خودروهای اواز UAZ روسی که به ایران می آیند به همراه اطلاعات تکمیلی درباره این شرکت خودروسازی روسیه در همین مطلب. محصولات شرکت اواز (UAZ) روسیه شامل وانت و خودرو آفرود قرار است در بازار ایران عرضه شوند.

مشخصات خودروهای اواز UAZ روسی
مشخصات خودروهای اواز UAZ روسی

سایت اسب بخار گزارش داده است «فرایند تولید وانت جدیدی در ایران در حال آغاز است. این خودرو روسی است و قرار است توسط شرکت سروش دیزل مبنا به بازار بیاید.» این محصول ساخت کارخانه اواز روسیه است.

نشان روسی اواز که در سال ۱۳۹۵ به نمایشگاه خودروی تهران آمده بود و برنامه حضور خود را در ایران اعلام کرد، حالا به مرحله تولید انبوه در ایران نزدیک شده است و یکی از خودروسازان بخش خصوصی، مونتاژ این شاسی‌بلند را آغاز کرده است.

شرکت «سروش دیزل مبنا» نماینده رسمی اواز در ایران شده و برنامه تولید خودروهای این نشان روسی را در پیش گرفته است.

محصولی که در ایران عرضه خواهد شد اواز پاتریوت است. این خودرو در بازارهای مختلف با دو پیشرانه دیزل و بنزینی عرضه می‌شود. پیشرانه بنزینی در این خودرو خروجی ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. موتور دیزلی این خودرو هم ۲.۲ لیتر حجم دارد و خروجی ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۲۲۸ نیوتن متر گشتاور را ارائه می‌دهد. البته در ایران این خودرو با موتور بنزینی عرضه خواهد شد.

قدرت این پیشرانه‌ها توسط جعبه دنده پنج دنده دستی و یا شش سرعته اتوماتیک (ساخت شرکت پانچ) به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

انتظار می‌رود این خودرو با موتور بنزینی ۲.۵ لیتری و با جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک و یا پنج دنده دستی در سروش دیزل مبنا مونتاژ شود. البته در کاتالوگ رسمی سروش دیزل، جعبه دنده دستی پنج سرعته برای نسخه شاسی‌بلند و پیکاپ معرفی شده است.

سایت اسب بخار قیمت احتمالی این خودرو در بازار ایران را بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان اعلام کرده است. این خودرو چهار چرخ محرک است و شرکت سازنده روسی ادعا می‌کند قابلیت آفرود «بالایی» دارد.

تأسیس

در سال ۱۹۴۱، بعد از آغاز جنگ جهانی دوم، دولت ژوزف استالین تلاش بزرگی را جهت نجات صنایع کشور شوروی آغاز کرد چراکه بخشی از سرزمین روسیه بدست ارتش آلمان درآمده بود و آلمانیها بسیار به مسکو نزدیک شده بودند.

تصمیم نخست آن بود، که شرکت زیس (ZIS) که یک کارخانه تولید هواپیماهای مسافری بود از مسکو به شهر اولیانوفسک منتقل گردد. شهری که در منطقه رودخانه ولگا قرار دارد و از نظر نیروی انسانی افرادی با مهارت در آن حضور دارند، اما با توجه به رسیدن آلمانی‌ها، مجموعه‌ای که برای زیس در نظر گرفته شده بود، برای تولید خودرو مورد استفاده قرار گرفت.

در سال ۱۹۴۳ در حالی که آلمانی‌ها در حال شکست بودند، عملاً به جای شرکت زیس یک شرکت خودروسازی ایجاد شده بود و به تولید خودروهای مورد استفاده در جنگ اشتغال داشت.

در سال ۱۹۵۰ تنها خودروی آفرود حکومت شوروی تحت عنوان گاز ۶۹ برای تولید به شهر الیانوفسک منتقل شد.این خط تولید نقطه‌ای آغازین برای تولید خودروهای آفرود روسیه تلقی می‌شود.

دوران طلایی

در میانه دهه ۱۹۶۰ میلادی، خودروی گاز ۶۹ جای خود را به اواز ۴۶۹ داد، که بسیار شبیه خودروی جیپ بود.این خودرو برای کاربریهای شخصی آماده نشده بود و به همین جهت توسط پلیس بکار برده می‌شد.

در سال ۱۹۶۶ شرکت او از خودروی آفرود خود را تحت عنوان او از ۴۵۲ را تولید کرد که بیشتری کاربریش در ارتش و پلیس بود.این خودرو به‌دلیل سادگی و توانایی‌های آفرود آن، به خودروی محبوبی تبدیل شد و جایگزین جیپ آمریکا، لندرور انگلیس با قیمتی پایینتر و امکاناتی مشابه شد.

بحران

شرکت او از در سال‌های فروپاشی حکومت شوروی دچار افت در تولید و فروش شد و تنها خودرویی که در این دوره به بازار معرفی کرد، او از هانتر بود. در سال ۲۰۰۴، این شرکت به گروه سروستال فروخته شد.این گروه همچنان کارخانه ZMA در شهر نابرژنی چلنی را خرید.در سال ۲۰۰۵ یک اس‌یووی جدید با نام پاتریوت که در آن از قطعات غیر روسی هم استفاده شده‌است، با ظرفیتی بالاتر و توانایی آفرود و قیمتی مناسب، تولید گردید. در عین حال، او از یک پیکاپ چهار در را نیز معرفی کرده‌است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا