سینماسینمای‌جهان

فاصله میلی‌متری «اونجرز: آخر بازی» با پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما

۷ میلیون دلار فاصله «اونجرز: آخر بازی» تا شکستن رکورد «آواتار»

مجله اینترنتی کولاک، ترجمه: پرویز فغفوری آذر

آخرین فیلم از سری فیلم‌های ابرقهرمانی مارول به نام «اونجرز: آخر بازی» پرفروش‌ترین فیلم این مجموعه ابرقهرمانی بود که تا توانست از بازیگرانش کار کشید و با آنها تماشاگران را به سینما کشاند. فروش این فیلم به تنهای با چند فیلم از همین کمپانی برابری می‌کند؛ حدود سه یا چهار فیلم.

فروش «اونجرز: آخر بازی» براساس آخرین آمار اعلام شده ۲ میلیارد و ۷۸۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار است. در حالی فروش جهانی اولین فیلم از مجموعه «مرد آهنی» کمتر از ۶۰۰ میلیون دلار بود.

در حال حاضر «اونجرز: آخر بازی» با همین فروش در رده دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ ایستاده است. مقام اول متعلق به «آواتار» است که در سال ۲۰۰۹ تولید شد و مجموع فروش جهانی‌اش به ۲ میلیارد و ۷۸۸ میلیون دلار رسید.

البته اگر در گوگل شما دنبال «آواتار» و «اونجرز: آخر بازی» بگردید به دو فروش نهایی متفاوت برمی‌خورید. یک جا تفاوت این دو فیلم ۱۶ میلیون دلار است و یک جا هم ۷ میلیون دلار. این هم به این مسئله برمی‌گردد که گوگل در صفحه اول جستجوی خود معمول برخی جزئیات را دیر به دیر به‌روز می‌کند اما جدولی که ۱۰۰ فیلم را مرتب کرده، مجبور است فروش هر روزه فیلم‌های روی اکران را در نظر بگیرد تا اعتبار آمارش خدشه‌دار نشود.

در این جدول که ۱۰۰ فیلم پرفروش تاریخ سینما را به ترتیب آورده، از فیلم‌هایی که هنوز در حال اکران هستند ۴ فیلم حضور دارند. «اونجرز: آخر بازی» در رده دوم که البته دست یافتنش به مقام اول بسیار محتمل است، «علاءالدین» با ۹۶۲ میلیون دلار فروش در مقام چهل و پنجم که هنوز روز اکران است و فروشش مسلما بالاتر هم می‌رود، «مرد عنکبوتی: بسیار دور از خانه» در مقام هفتاد و دوم با فروش ۸۵۰ میلیون دلاری و اکرانی که کماکان ادامه دارد و نهایتاً «داستان اسباب‌بازی ۴» که با فروش ۷۷۶ میلیون دلارش‌اش در رده ۹۲ این جدول ایستاده و حتی اگر مرز فروش ۸۰۰ میلیون دلار را هم رد کند، هنوز پایین‌تر از «Coco» می‌ایستد که با ۸۰۷ میلیون دلار در مقام ۸۱ این جدول ایستاده است.

البته درصورت عبور «اونجرز: آخر بازی» از رکورد فروش «آواتار» این بار مسئله دیگری مواجه می‌شویم و آن هم برابری ارزش دلار و نرخ تورم طی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ است. مطمئنا هیاهو خواهد کرد اما در نهایت اعداد رقم‌زننده برتری هستند نه نرخ تورم.

برای دیدن این جدول می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

http://yon.ir/IpgwL

منبع: boxofficemojo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا