چهره هاسلبریتی ایرانی

فرزانه توسلی دروازه بان تیم ملی فوتسال بانوان کیست؟ + عکس و بیوگرافی

فرزانه توسلی دروازه بان تیم ملی فوتسال بانوان کیست؟ + عکس و بیوگرافی کامل فرزانه توسلی به همراه نکاتی از زندگی شخصی و آدرس پیج اینستاگرام. فرزانه توسلی متولد ۲۹ دی ۱۳۶۵ در تهران، گلر تیم ملی فوتبال کشورمان است وی دانشجوی کارشناسی رشته تربیت بدنی است، از او به عنوان عقاب مونث آسیا یاد می کنند طرفدار متعصب تیم ملی آلمان و بایرن مونیخ می باشد.

سایت جهانی Futsal Planet مطابق همیشه و در پایان سال میلادی، ۱۰ نامزد برتر هر بخش فوتسال جهان و نیز، برنده هر عنوان را معرفی می‌کند. این سایت امروز (سه‌شنبه) ۱۰ نامزد کسب عنوان بهترین دروازه‌بان سال ۲۰۱۸ بانوان جهان را معرفی کرد که نام فرزانه توسلی، سنگربان تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان در این بین دیده می‌شود.

فرزانه توسلی دروازه بان تیم ملی فوتسال
فرزانه توسلی دروازه بان تیم ملی فوتسال

آنا کاتارینا پریرا از پرتغال، آنا اتایو گارده و سیلویا آگوئته از اسپانیا، آناستازیا ایوانوفا از روسیه، بیانکا مورائس و جنیفر ده‌اولیویرا کامارگو از برزیل، ماریا آنتونیا از ایتالیا، دیگر نامزدهای کسب عنوان بهترین دروازه‌بان سال بانوان فوتسال جهان هستند.

فرزانه توسلی امسال به همراه تیم ملی فوتسال بانوان ایران، به قهرمانی آسیا دست یافت و در سال ۲۰۱۵ نیز به انتخاب سایت Futsal Planet، هشتمین دروازه‌بان برتر جهان شد.

علاقه به فوتبال از کودکی

توسلی درباره علاقه خود به فوتسال از کودکی گفته است:

«از بچگی در کوچه و خیابان فوتبال رو با برادران و پسر عموهایم شروع کردم تا اینکه در سال ۱۳۷۹ متوجه باشگاه فوتسال برای خانوم ها شدم و به باشگاه مرغوبکار رفتم و با خانوم بیات کارم را شروع کردم.

برادرم عاشق فوتبال و استقلال بود و من هم پرسپولیسی به همین دلیل در همان بچگی فوتبال رو پیگیری می کردم و کری های زیادی با هم داشتیم. همیشه مشغول بازی فوتبال بودیم، به همین دلیل شیشه های خانمان همیشه شکسته بود البته در مدرسه هندبال هم بازی می‌کردم اما علاقه‌ ام به فوتسال بیشتر بود.»

فرزانه توسلی
فرزانه توسلی

طرفدار سرسخت عابدزاده

«یکی از دلایلی که به سمت گلری کشیده شدم عابدزاده بود اوایل هم بازی می‌ کردم و هم گلری اما به خاطر علاقه‌ ای که به عابدزاده داشتم جذب گلری شد. از دروازه‌بانان خارجی به بازی بوفن علاقه داشتم در گلرهای جدید هم کار نویر گلر آلمان را دوست دارم.

پرسپولیسی ام!

«اولین بار به صورت قرضی با تیم استقلال دزفول در لیگ برتر بازی کردم. پس از آن با تیم راه آهن بودم و دو سال در تجارت خانه بازی کرد، سپس مدت سه سال در حفاری و در نهایت الان در باشگاه پالایش نفت آبادان بازی می کنم. قبلا فوتبال پرسپولیس رو پیگیر بودم اما الان فقط پرسپولیسی هستم و بیشتر بازی های تیم ملی آلمان و بایرن مونیخ را دنبال می کنم.»

پیج اینستاگرام

instagram.com/farzaneh.tavasoli

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا