اخبار داغسیاسی

فرزندان، عروس و داماد ظریف کجا هستند و چه شغلی دارند؟

فرزندان، عروس و داماد ظریف کجا هستند و چه شغلی دارند؟ به همراه اطلاعاتی از اعضای خانواده محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و عکس. کمپینی در شبکه های اجتماعی به راه افتاده که از مسئولین سوال می کند فرزندانشان کجاست و به چه کاری مشغول هستند. محمدجواد ظریف؛ وزیر امور خارجه ایران هم به کمپین “فرزندت کجاست”پیوسته است. او در جواب گفته است:

«پسرم لیسانس برق و فوق لیسانس مدیریت بازار دارد و با همسر و دخترش در تهران زندگی می کنند و استخدام هیچ جایی نیست و در حوزه مدیریت بازار، کار مشاوره‌ای انجام می‌دهد.

دخترم طراح داخلی است و با همسر و دخترش در تهران زندگی می کنند و بیشتر به تربیت فرزندش مشغول است و برخی اوقات طراحی داخلی برای دوستان و اقوام انجام می‌دهد. دامادم فوق لیسانس مدیریت دارد و مدیر یک شرکت خصوصی است.

عروسم دکترای نانوتکنولوژی دارد و بیشتر به تربیت فرزندش مشغول است و به طور پاره وقت در دانشگاه فعالیت دارد. خدا را شاکرم که فرزندانم بدنبال خاتمه ماموریت من در سازمان ملل متحد، تحصیلاتشان را فورا به اتمام رسانده و بیش از ۶ سال است که به ایران بازگشته‌اند و همراه خانواده هایشان در تهران ساکن و مشغول به کار هستند.»

بیوگرافی محمدجواد ظریف و همسرش

محمدجواد ظریف در ۱۷ دی‌ماه ۱۳۳۸ در خانواده‌ای از سطح بالای جامعه در شهر تهران به دنیا آمد. مادر وی دختر حاج میرزاعلی نقی کاشانی از تجار به نام تهران و پدرش از تجار بزرگ اصفهان بود. در زمان کودکی، در خانه‌ای در محدوده خیابان کاشان و خیابان کمالی (پشت باغ شاه) زندگی می‌کردند. در شش‌سالگی، چند ماهی به اصفهان رفتند و دوباره به تهران بازگشتند و دوران دبستان خود را در دبستان علوی تمام کرد. وی بامطالعه‌ی آثار علی شریعتی و آیت‌الله طالقانی با اسلام انقلابی آشنا شد.

 

محمدجواد ظریف در سال ۱۳۵۵ با ویزای دانشجویی به امریکا رفت و دیپلم خود را از کالج مقدماتی در سانفرانسیسکو اخذ کرد و سپس لیسانس و فوق‌لیسانس روابط بین‌الملل و فوق‌لیسانس مطالعات بین اللملی خود را در سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۳ از دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو و دانشگاه دنور گرفت، سپس تحصیلات خود را در سطح دکترا ادامه داد.

در سال ۱۳۶۴ اداره مهاجرت امریکا، روادید وی را باطل کرد و آقای محمدجواد ظریف، مجبور شد از راه دور تحصیلات خود را ادامه دهد. پدر وی در سال ۱۳۶۳ فوت کردند که ایشان در آمریکا بودند و برای مراسم پدر، نتوانستند به ایران بیایند.

مریم ایمانیه همسر محمدجواد ظریف

وی در تابستان ۱۳۵۸ از طریق خواهرش، با مریم ایمانیه آشنا شد و باهم ازدواج کردند و پس از ازدواج به نیویورک مهاجرت کردند. مریم ایمانیه فارغ‌التحصیل رشته تغذیه است و به مدت ۱۰ سال شاگرد محمد اسماعیل دولابی، عارف و واعظ مشهور، بوده است و گاهی برای شرکت و سخنرانی در همایش‌های عرفانی و مولانا پژوهی به نقاط مختلف آمریکا، اروپا، هند و ژاپن سفر می‌کند. مریم ایمانیه رئیس انجمن بانوان دیپلمات‌های وزارت امور خارجه ایران و همسر محمدجواد ظریف است.

حاصل این ازدواج دو فرزند به نام‌های مهسا و مهدی است که هر دو در امریکا متولدشده‌اند. مهدی ظریف مهندسی برق خوانده و در مقطع فوق‌لیسانس دارای مدرک مدیریت است. مهسا ظریف دختر محمدجواد ظریف هم مهندس معماری داخلی خوانده است. هر دو فرزند ظریف، ازدواج‌کرده‌اند.

فعالیت‌های سیاسی و کاری

محمدجواد ظریف دیپلمات و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، عضو شورای عالی جمعیت هلال‌احمر و استاد میهمان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است. وی به مدت پنج سال از مردادماه ۱۳۸۱ تا تیرماه ۱۳۸۶ سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد بوده است.

ظریف خود را عضو هیچ حزب سیاسی در ایران نمی‌داند و مستقل است.

وی از سال ۵۷ تا ۵۹ مشاور سرکنسولگری ایران در سانفرانسیسکو در امریکا بود و در سال ۶۱ مشاور سیاسی و کارداری نمایندگی ایران در سازمان ملل بوده است. وی دوره سربازی خود را نیز به‌صورت امریه در وزارت امور خارجه و نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد سپری کرده است.

توافق هسته‌ای لوزان (برجام)

محمدجواد ظریف به همراه گروه مذاکره‌کننده‌ی ایرانی پس از ۲۲ ماه و ۱۷ روز مذاکره‌ی فشرده در روز سه‌شنبه ۲۳ تیرماه ۱۳۹۴ در وین، موفق به دستیابی به یک توافق جامع و نهایی با گروه ۱+۵، بر سر آینده برنامه هسته‌ای ایران شدند. نشست رسمی در مقابل رسانه‌ها در وین با خواندن بیانیه‌ای به زبان انگلیسی و فارسی اعلام کردند که توافق نهایی در برنامه هسته‌ای ایران به‌دست‌آمده است.

 

مسئولیت‌ها

  •  عضو گروه شخصیت‌های برجسته زمامداری جهانی
  •  سخنگویی هشتمین اجلاس سران اجلاس اسلامی تهران
  •  ریاست کارشناسان ارشد هشتمین اجلاس سران اجلاس اسلامی تهران
  •  ریاست کمیته سیاسی هشتمین اجلاس سران اجلاس اسلامی تهران
  •  ریاست کمیته حقوقی مجمع عمومی ۴۷ ملل متحد – نیویورک

کارنامه پنج‌ساله نمایندگی در سازمان ملل متحد

  •  دستیار ارشد وزیر امور خارجه
  •  معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و مشاور سرکنسولگری در سانفرانسیسکو
  •  ریاست کمیسیون فرهنگی- یونسکو
  •  ریاست اجلاس آسیایی نژادپرستی و تبعیض نژادی
  •  عضویت گروه شخصیت‌های برجسته گفتگوی تمدن‌ها
  •  ریاست کمیسیون خلع سلاح ملل متحد – نیویورک
  •  ریاست کمیته متخصصین گفتگوی تمدن‌ها – جده
  •  ریاست کمیته سیاسی دوازدهمین اجلاس سران عدم تعهد – دوربان

 

اینستاگرام محمدجواد ظریف

در مطلب بالا بیوگرافی محمدجواد ظریف را خواندید، همچنین شما برای پیگیری فعالیت‌های سیاسی و زندگی روزانه وی می‌توانید به آدرس اینستاگرام وی مراجعه کنید.

 

jzarif_ir@

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا