اخبار داغ

قهرمانی تیم ملی فوتبال امریکا در جام جهانی زنان

مجله اینترنتی کولاک، ترجمه: پرویز فغفوری آذر: یو اس ای تودی نوشت: «بهترین تیم این مسابقات، شاید بهترین تیم برای همیشه.» بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان امریکا با در هم کوبیدن تیم ملی هلند با نتیجه ۲ بر صفر برتری قاطع خود را بر این تیم اعلام کردند و برای چهارمین بار قهرمان جام جهانی زنان شدند.

 

این قهرمانی آنها را در کنار تیم‌های ملی مردان ایتالیا و آلمان قرار می‌دهد. اکنون آنها تنها یک قهرمانی دیگر تا رسیدن به رکورد تیم ملی برزیل فاصله دارند.

این قهرمانی، همچنین دومین قهرمانی پی در پی آنها در جام جهانی زنان است. آنها با ۲۶ گل زده در این مسابقات رکورد جدیدی در زمینه گل زده جام جهانی بر جا گذاشتند. دو گل آخر آنها توسط مگان راپینو (پنالتی) و شوت سرکش رز لوال به ثمر رسید.

مگان راپینو، کاپیتان ۳۴ ساله و۱۶۸ سانتیمتری تیم ملی زنان امریکا توپ طلای بهترین بازیکن‌ و کفش طلای بهترین گلزن این مسابقات را به دست آورد.

راپینو بعد از این بازی گفت: «باورنکردنی است. اصلا نمی‌دانم چه احساسی باید داشته باشم. فکر کنم دیوانه شده‌ام!»

او در ادامه گفت: «اصلا وقتی برای رسیدن به خودمان نداشتیم. دور هم جمع شده بودیم وفقط به فکر تیم بودیم و برنده شدن. خوشحالم که توانستیم نتیجه بگیریم.»

در همین حال جیل الیس، سرمربی تیم ملی زنان امریکا هم با کسب دومین مقام قهرمانی در جام جهانی زنان به رکورد ویتوریو پوزو رسید. ویتوریو پوزو در جام‌های جهانی ۱۹۳۴ و ۱۹۳۸ تیم ملی مردان ایتالیا را قهرمان جهان کرده بود.

تیم ملی زنان امریکا همچنین به رکورد ۱۲ بازی بدون باخت در این مسابقات دست یافت. آنها پس از باخت در فینال جام جهانی ۲۰۱۱ تاکنون هیچ‌یک از بازی‌های خود را نباخته‌اند.

امریکایی‌ها برای رسیدن به این مقام نه کار راحتی داشتند ونه راه هموار. انتظارات بالا و انتقادهای برخورنده و بی‌رحمانه زیادی را تحمل کردند بدون این که حمایت درست و حسابی داشته باشند.

آنها همچنین با سیاست‌های زن‌ستیزانه رئیس‌جمهوری امریکا هم مخالف بودند وبه همین دلیل در طی مسابقات کمترین حمایتی از طرف او دریافت نکردند

اما برای آنها مهم این بود که همدل و محکم در زمین و بیرون زمین با یکدیگر باشند و در برابر حریفان با تمام قدرت بازی کنند. آنها به قدری برای برد مصمم بودند که تصمیم گرفتند کارلی لوید که دوبار بازیکن سال فیفا شده بود را باوجود مصدومیت به تیم فرا بخوانند و از او تست آمادگی جسمانی گرفتند.

همین باعث شد که یکشنبه وقتی راپینو پنالتی را گل کرد تا گوشه زمین دوید و با لگدی که به چمن زد تمام حرصش را خالی کرد. امابازیکنان تیم هم کم نگذاشتند و با بلند کردن او روی دستهایشان و پرتابش به سمت بالا از او تشکر کردند.

راپینو چند ماه قبل سوژه‌ای دست رسانه‌ها داده بود مبنی بر این که بعد از قهرمانی به کاخ سفید نخواهد رفت یا حتی این که در زمان خواندن سرود ملی دستش را روی قلب خود قرار نخواهد داد. تا مدتی مضحکه رسانه‌ها بود و او را باب حرف‌هایش مسخره می‌کردند اما راپینو به تک تک قول‌هایی که داد عمل کرد و علاوه بر آن بیشترین تعداد گل را نیز در این مسابقات به ثمر رساند. او حتی فیفا را نیز به خاطر نوع برخوردی که با زنان دارد مورد انتقاد قرار داد.

تیم ملی هلند به مقام دوم رسید

راپینو و لاوال بازی‌ها را باآسیب‌دیدگی همسترینگ شروع کردند اما تا آخر بازی مقابل انگلستان طاقت آوردند.

جدول کلیه بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۹ و نتایج آنها:

 

در بازی فینال هم لاوال تا دقیقه ۶۵ طاقت آورد و در نهایت درخواست تعویض کرد اما راپینو تا آخر بازی ماند و نهایتا هر دو جشن قهرمانی را با تیم آغاز کردند.

 

منبع: usatoday

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا