اخبار داغ

قیمت آجیل شب عید ۹۸ چقدر است؟

مجله اینترنتی کولاک: با نزدیک شدن به ایام نوروز بسیاری به دنبال قیمت و آجیل و خشکبار هستند. قیمت آجیل از چند ماع قبل سیر صعودی داشته و پیش بینی می شود در شب عید هم افزایش قیمت داشته باشد. در همین حال اعضای کمپین «نه به خرید آجیل» نیز در شبکه های اجتماعی هر روز زیادتر می شود و گفته می شود این کمپین باعث شده تا خرید آجیل از سوی شهروندان کمتر باشد.

قیمت آجیل شب عید 98
قیمت آجیل شب عید ۹۸

 

علیرضا ارزانی؛ رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور گفت: قیمت هر کیلو تخمه کدوی گوشتی امروز در بازار ۴۸ تا ۵۵ هزار تومان، تخمه ژاپنی ۳۲ تا ۴۸ هزار تومان، بادام زمینی ۲۰ تا ۴۲ هزار تومان، مغز بادام درختی ۹۰ تا ۱۶۰ هزار تومان، بادام کاغذی ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومان و پسته فندقی ۱۴۵ تا ۱۵۸ هزار تومان است.

وی همچنین قیمت هر کیلو پسته اکبری را ۱۸۰ تا ۲۸۰ هزار تومان، فندق ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان، نخودچی ۱۶ تا ۲۵ هزار تومان، کشمش ۳۵ تا ۴۵ هزار تومان، تخمه آفتابگردان ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان، تخمه شمشیری ۳۵ هزار تومان وتخمه کدوی ریز مشهدی ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان عنوان کرد.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور گفت: جدا از این قیمت انجیر ۷۰ تا ۱۴۰ هزار تومان، بادام هندی ۱۹۰ تا ۲۴۰ هزار تومان، مغز فندوق ۱۴۰ تا ۱۸۰ هزار تومان، مغز گردو ۱۳۰ تا ۱۶۰ هزار تومان و گردو ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان است.

وی ضمن اشاره به اینکه آجیل و خشکبار امروز در بازار از ۷۵ تا ۱۹۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است، افزود: تمامی واحدهای صنفی آجیل و خشکبار فروشی در سطح کشور آجیل ۷۵ هزار تومانی دارند.

ارزانی در ادامه تعداد واحدهای صنفی آجیل و خشکبار فروشی برخی از شهرهای ایران همچون تهران، تبریز و مشهد را به ترتیب، ۵۰۰، ۳۵۰ و ۱۲۰۰ واحد عنوان کرد./ منبع: آرمان اقتصادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا