قیمت امروز

قیمت مرغ و تخم مرغ امروز ۴ دی ۹۹

کارشناسان می گویند با توجه به وضعیت نامطلوب عرضه نهاده‌های دامی پیش بینی می‌شود که  در ۶ ماهه دوم سال قیمت مرغ افزایش یابد و با کمبود این محصول مواجه باشیم.

مرغ

افزایش قیمت خوراک دام و طیور قیمت محصولات پروتئینی را در بازار افزایش داده است به طوری که قیمت مرغ به بیش از ۲۰ هزار تومان رسیده است،  مرغداران دلیل اصلی این افزایش را بالا رفتن قیمت نهاده در ماههای اخیر عنوان می کنند.

مهدی یوسف خانی گفت:  هم اکنون مرغ آماده طبخ در بازار خرده فروشی با قیمت ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود که علت این افزایش قیمت، بالا رفتن قیمت نهاده و کمبود تامین آن در بخش دولتی است.

در مرغداری ها خوراک ذرت، جو، سویا و خوراک آماده استفاده می شود که به گفته مرغداری ها قیمت سویا به ۵ برابر قیمنت مصوب دولتی رسیده و پیدا کردن آن هم در بازار کار راحتی نیست؛ دیگر نهاد ها به قیمت ها دو یا سه برابر قیمت در بازار سیاه به مرغداران فروخته می شود.

سعیده مشایخی مرغدار نائینی گفت: تنها ۴۰ درصد خوراک مورد نیاز را می توانیم به نرخ دولتی خریداری کنیم و بقیه با به قیمت های چند برابر از بازار تهیه می کنیم که قیمت تمام شده ما را بالا می برد و حاشیه سودی برای ما باقی نمی گذارد و شاید بسیاری از مرغداران هم ضرر کنند.

قیمت مرغ امروز 

حشمت اله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در چهل و هشتمین جلسه تنظیم بازار استان تهران با اشاره به کاهش قیمت مرغ اظهارداشت: خوشبختانه عملیات جوجه ریزی نسبت به دو ماه گذشته در واحد‌های مرغداری افزایش پیدا کرده که سبب کاهش قیمت مرغ حتی از قیمت مصوب ۲۰۴۰۰ تومانی شده است که این امر خود جای نگرانی دارد.

وی افزود: کاهش قیمت مرغ از قیمت مصوب، موجب کاهش مجدد عملیات جوجه ریزی در مرغداری‌ها و در نهایت افزایش قیمت مرغ در ماه‌های پایانی سال می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از مرغداران و تولیدکنندگان مرغ مقرر شد شرکت پشتیبانی امور دام، اقدام به خرید مرغ از مرغداران کند تا قیمت از این بیشتر کاهش نیابد.

برخورد قاطع با مرغداری‌های مرغ تخم‌گذار متخلف

عسگری در ادامه با اشاره به افزایش قیمت تخم مرغ ادامه داد: خوشبختانه در استان تهران مشکل تولید تخم مرغ وجود ندارد و حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد تخم مرغ مصرفی کل استان، در خود استان تهران تولید می‌شود؛ اما مسئله اصلی بالابودن قیمت تخم مرغ است.

وی عنوان کرد: اتحادیه مرغ تخم‌گذار اذعان دارد که افزایش قیمت تخم مرغ منوط به افزایش قیمت نهاده‌ها است و امکان عرضه تخم مرغ با قیمت قبلی مصوب وجود ندارد؛ اما تصمیم گیری در رابطه با افزایش قیمت تخم مرغ در دستور کار تنظیم بازار کشور است و مادامی که قیمت مصوب جدیدی اعلام نشود ما مکلف هستیم که همان قیمت قبلی تخم مرغ را کنترل کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران خاطرنشان کرد: از ۲۵۰ تن تخم مرغ تنها ۱۰۰ تن تخم مرغ به شرکت پشتیبانی امور دام تحویل داده شده است؛ بنابراین مقرر شد ۱۵۰ تن باقی مانده مربوط به هر مرغداری‌ها، شناسایی و جهت برخورد به تعزیرات معرفی شوند.

عسگری همچنین گفت: از امروز گشت مشترکی با حضور بازرسین سازمان صمت، جهاد کشاورزی، تعزیرات و پلیس امنیت اقتصادی در محل مرغداری‌های مرغ تخم گذار انجام می‌شود تا با مرغداری‌هایی که از تحویل تخم مرغ به شبکه خودداری می‌کنند، برخورد شود.

قیمت تخم مرغ امروز

جدول قیمت تخم مرغ در تاریخ ۹۹/۱۰/۰۴ روز پنجشنبه
استان / نام محصول ۱۰ ۱۰٫۵ ۱۱ ۱۱٫۵ ۱۲ ۱۲٫۵ ۱۳ میانگین ساعت
حداقل حداکثر حداقل حداکثر حداقل حداکثر حداقل حداکثر حداقل حداکثر حداقل حداکثر حداقل حداکثر
تهران ۱۶۹,۰۰۰ ۱۷۰,۰۰۰ ۱۶۷,۰۰۰ ۱۶۸,۰۰۰ ۱۶۵,۰۰۰ ۱۶۶,۰۰۰ ۱۶۲,۵۰۰ ۱۶۳,۵۰۰ ۱۵۹,۵۰۰ ۱۶۰,۵۰۰ ۱۵۶,۵۰۰ ۱۵۷,۵۰۰ ۱۵۳,۰۰۰ ۱۵۴,۰۰۰ ۱۶۲,۲۸۶ ۱۴:۳۵
اصفهان ۱۶۹,۰۰۰ ۱۷۰,۰۰۰ ۱۶۷,۰۰۰ ۱۶۸,۰۰۰ ۱۶۵,۰۰۰ ۱۶۶,۰۰۰ ۱۶۲,۵۰۰ ۱۶۳,۵۰۰ ۱۵۹,۵۰۰ ۱۶۰,۵۰۰ ۱۵۶,۵۰۰ ۱۵۷,۵۰۰ ۱۵۳,۰۰۰ ۱۵۴,۰۰۰ ۱۶۲,۲۸۶ ۱۴:۳۵
قزوین ۱۶۲,۵۰۰ ۱۶۳,۵۰۰ ۱۵۹,۵۰۰ ۱۶۰,۵۰۰ ۱۵۶,۵۰۰ ۱۵۷,۵۰۰ ۱۵۳,۰۰۰ ۱۵۴,۰۰۰ ۱۵۸,۳۷۵ ۱۴:۳۵
قم ۱۶۷,۰۰۰ ۱۶۸,۰۰۰ ۱۶۵,۰۰۰ ۱۶۶,۰۰۰ ۱۶۲,۵۰۰ ۱۶۳,۵۰۰ ۱۵۹,۵۰۰ ۱۶۰,۵۰۰ ۱۵۶,۵۰۰ ۱۵۷,۵۰۰ ۱۵۳,۰۰۰ ۱۵۴,۰۰۰ ۱۶۱,۰۸۳ ۱۴:۳۵
مرکزی ۱۶۲,۵۰۰ ۱۶۳,۵۰۰ ۱۵۹,۵۰۰ ۱۶۰,۵۰۰ ۱۵۶,۵۰۰ ۱۵۷,۵۰۰ ۱۵۳,۰۰۰ ۱۵۴,۰۰۰ ۱۵۸,۳۷۵ ۱۴:۳۵
خراسان رضوی ۱۶۴,۰۰۰ ۱۶۵,۰۰۰ ۱۶۲,۰۰۰ ۱۶۳,۰۰۰ ۱۶۰,۰۰۰ ۱۶۱,۰۰۰ ۱۵۸,۰۰۰ ۱۵۹,۰۰۰ ۱۵۶,۰۰۰ ۱۵۷,۰۰۰ ۱۵۴,۰۰۰ ۱۵۵,۰۰۰ ۱۵۲,۰۰۰ ۱۵۳,۰۰۰ ۱۵۸,۵۰۰ ۱۴:۳۵
میانگین ۱۶۷,۸۳۳ ۱۶۶,۲۵۰ ۱۶۴,۲۵۰ ۱۶۲,۲۵۰ ۱۵۹,۴۱۷ ۱۵۶,۵۸۳ ۱۵۳,۳۳۳ ۱۶۰,۴۲۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا