اخبار داغاقتصادی

قیمت مسکن در پاییز ۹۹ به ثبات می‌ رسد؟/حباب قیمت مصالح ترکید

در این مطلب از کولاک نیوز قیمت مسکن و بازار مسکن در پاییز مورد بررسی قرار گرفته است. دست اندرکارن مسکن نسبت به ماه های پیش روی بازار مسکن و ثبات قیمت مسکن اظهار خوشبینی می کنند. بر اساس آنچه که انبوه سازها می گویند احتمالا قیمت خانه تا پایان پاییز روند باثباتی را طی کند.

قیمت مسکن
قیمت مسکن

دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران می‌گوید: طبق برآوردهای انجام شده سقف افزایش قیمت خانه پُر شده است و قیمت خانه تا پاییز ثابت باقی می‌ماند.متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تیرماه در پایتخت ۲۱ میلیون تومان بود که نسبت به ماه گذشته ۱۰ درصد و نسبت به ماه مشابه سال گذشته (تیرماه ۹۸) ۵۴.۱ درصد رشد کرده است.

افزایش قیمت مدوام مسکن این سوال را ایجاد کرده که آیا روند افزایشی قیمت مسکن در نیمه دوم سال ادامه خواهد داشت؟دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران درباره وضعیت قیمت مسکن در پاییز گفت: طبق برآوردهای انجام شده سقف افزایش قیمت مسکن پُر شده است و قیمت خانه تا پایان شهریور تغییری نمی‌کند. هر چند که برخی نگرانی‌ها برای افزایش قیمت مسکن برای پاییز امسال مطرح است اما قیمت خانه تا پایان پاییز نیز روند باثباتی دارد.

قیمت مسکن
قیمت مسکن

رامین گوران اوریمی افزود: علت گران نشدن قیمت خانه در پاییز به کاهش قیمت مصالح ساختمانی ارتباط دارد. در حال حاضر قیمت آهن به یک روند با ثبات رسیده است؛ به طوری که امروز هر کیلو آهن به قیمت ۹ تا ۹ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است. در حقیقت حباب قیمت مصالح ساختمانی به دلیل رکود ساخت و ساز ترکیده است.

به گزارش «کولاک نیوز» از تجارت نیوز، او اظهار کرد: تولید مسکن از سوی دولت و بخش‌خصوصی نیز قطعا در ثبات قیمت خانه تاثیر دارد. عرضه خانه به بازار ثبات قیمت خانه را تا سال‌های آینده به همراه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا