اخبار داغ

ماجرای آتش‌سوزی کارخانه کاله در عراق چه بود؟

مجله اینترنتی کولاک: شرکت کاله درباره آتش‌سوزی کارخانه در عراق بیانیه‌ ای صادر کرد در این بیانیه آمده است: هیچ چیز ما را متوقف نمی‌کند.

 

با نهایت تاثر و تالم به اطلاع می‌رسانیم که یک نفر از پرسنل ایرانی مشغول در شرکت‌های پیمانکار مجموعه کاله در عراق، در این حادثه فوت شده‌اند و وضعیت یک نفر دیگر هنوز مشخص نیست.

در راستای تنویر افکار عمومی پیرامون بروز این حادثه، بر خود لازم می‌دانیم که در مورد چند موضوع اطلاع رسانی کنیم:

۱-  کارخانه کاله، از سال ۱۳۹۵ در شهر کربلا فعالیت خود را با تولید محصولات مختلف لبنی و گوشتی آغاز کرده است که طبق برآورد کنونی حدود ۹۰ درصد کارخانه لبنی در اثر آتش‌سوزی تخریب شده است که میزان خسارت وارده، بالغ بر ۸۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

۲- تا راه‌اندازی مجدد کارخانه لبنی کاله در عراق، تمام نیروهای ِ شاغل در این کارخانه، در سایر بخش‌های سازمان همکاری خود را با کاله ادامه خواهند داد و هیچ گونه نگرانی در مورد آینده شغلی آنها وجود ندارد.

۳- علی رغم سرایت آتش سوزی به کارخانه گوشتی کاله، آسیب چندانی به این بخش وارد نشده و فعالیت‌های کارخانه گوشتی از فردا به حالت عادی ادامه خواهد یافت.

۴- به نقل از مقامات مطلع عمدی بودن آتش سوزی محتمل است و لازم به ذکر است که تیم حقوقی و عملیاتی گروه سولیکو با جدیت پیگیری موضوع را تا مشخص شدن کلیه ابعاد این حادثه از طریق مراجع ذی صلاح ادامه خواهد داد.

۵- کارخانه لبنی کاله در عراق ثمره سرمایه‌گذاری و تلاش همدلانه‌ی متعهدترین و پرتلاش‌ترین نیروهای عراقی و ایرانی است که سالیان طولانی، در کنار یکدیگر برای گسترش روابط اقتصادی و تحقق منافع مشترک دو سرزمین تلاش کرده اند. احیای ِ ثمره‌ی تلاش‌های آنها وظیفه همه‌ی ماست.

۶- بازسازی این سرمایه مشترک که رونق صادارت و ارزآوری برای مردم ایران و اشتغال زایی و تامین محصولات غذایی با کیفیت برای مردم عراق نتیجه‌ی آن است، نیاز به حمایت‌های ویژه هر دو دولت دارد.

آتش‌سوزی کارخانه کاله عراق

در پایان برای همکار ِ از دست رفته‌مان، آمرزش و آرامش و برای بازماندگان ایشان صبر و سلامتی از خداوند مسالت داریم.

امیدواریم زین پس با همکاری هر دو دولت و همدلی هر دو ملت دیگر شاهد بروز حوادث این چنینی نباشیم.

روابط عمومی گروه سولیکو
هشتم خرداد ۱۳۹۸

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا