اخبار داغ

ماجرای تراشیدن مجسمه فرنگیس حیدرپور در کرمانشاه چه بود ؟

فرنگیس حیدرپور وقتی ۱۸سالش بود،با تبر یک سرباز‌ عراقی را کشت و سرباز دیگری را اسیر گرفت ؛ این مجسمه در سال های اخیر به دستور مسئولان به طرز عجیبی تراشیده شده است .

فرنگیس حیدرپور متولد سال ۱۳۴۱ در روستای اوازین است. او در حمله نظامیان عراقی به روستای محل سکونتش با یک تبر از خود در برابر سربازان ارتش بعث عراق دفاع کرد .

در سال ۱۳۵۹ پس از حمله عراق به روستای اوازین، مردم به دره های اطراف فرار می کنند. فرنگیس که در آن زمان هیجده سال داشت شب هنگام همراه برادر و پدرش جهت تهیه غذا به روستا باز می‌گردند.

اما در طول راه پدر و برادر فرنگیس ضمن درگیری با عوامل عراقی کشته می شوند و فرنگیس در پی برخورد با دو سرباز عراقی بدون داشتن سلاح گرم، با تبر پدرش با سربازان درگیر شده، یکی را کشته و دیگری را با تمام تجهیزات جنگی اسیر می‌کند و به مقر فرماندهی ارتش ایران تحویل می دهد.

پس از جنگ مجسمه ای از او در پارک شیرین کرمانشاه ساخته شد، با این حال به لحاظ مالی کمکی به وی صورت نگرفته است.

به گزارش ایکنا خبرگزاری بین المللی قرآن، حیدر رضایی، نویسنده و کارگردان نمایش خیابانی «تبر» می‌گوید که به خود حیدرپور کم توجهی شده است و بیشتر به از رسیدگی به وضعیت این بانو، به انجام کارهای تبلیغاتی و ساخت تندیس و نماد وی پرداخته شده و این موجب گله‌مندی فرنگیس حیدرپور شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا