اخبار داغ

ماجرای جاسوسی اپلیکیشن فیس اپ از گوشی های موبایل چیست؟

مجله اینترنتی کولاک: مساله جاسوسی اپلیکیشن فیس اپ طی چند روز اخیر در شبکه های اجتماعی بسیار شایع شده است. “فیس آپ” نرم افزاری است که با استفاده از برخی فیلترهای خود چهره کاربران را به وضعیت های مختلف از جمله پیری، کودکی، زنانه، مردانه و… تغییر می دهد.

ماجرای جاسوسی اپلیکیشن فیس آپ از گوشی های موبایل
ماجرای جاسوسی اپلیکیشن فیس آپ از گوشی های موبایل

 

این اپلیکیشن از حدود ۲ سال قبل در اپ استورها و فروشگاه های نرم افزار موبایل برای دانلود قرار گرفت اما در روزها و ماه های اولیه با چنین حجمی از استقبال روبه رو نشده بود. در یکی دو هفته اخیر موجی در شبکه های اجتماعی به راه افتاده که در آن همه کاربران مشغول پیر کردن چهره خود هستند!

کارشناسان هشدار داده‌اند احتمالاً این اپلیکیشن اطلاعات کاربران را در اختیار توسعه دهندگان روسی خود قرار می‌دهد. در اصل نگرانی کارشناسان مربوط به قابلیت این اپلیکیشن است که می‌تواند بدون اجازه کاربر به عکس‌های بخش Camera roll کاربر دسترسی یابد و آن‌ها را ذخیره و استفاده کند. پس اگر شما هم خواستید این کار را انجام دهید، پیش از این‌که عکس‌تان را به این اپ بسپارید اندکی به امنیت خود در دنیای مجازی فکر کنید.

اپلیکیشن FaceApp توسط تیمی کوچک از سنت پترزبورگ روسیه ساخته شده است. یاروسلاو گونچاروف، بنیانگذار و مدیر عامل فیس اپ می‌گوید: «ما فناوری جدیدی را توسعه دادیم تا با استفاده از شبکه‌های عصبی بتواند چهره افراد را دستکاری کند در حالی که هنوز قابلیت فتورئالیستی آن حفظ شده است.»

مدیرعامل فیس اپ تاکید دارد که فناوری و اپلیگیشن آن‌ها سعی در تغییر چهره دارد، ولی نمی‌خواهد یک چهره فانتزی یا خیالی بسازد بلکه ویژگی‌های واقعی چهره باقی می‌مانند و همین موضوع فیس اپ را از سایر اپ‌های مشابه متمایز ساخته است.

شما می‌توانید از میان عکس‌های قبلی خود در گالری یک عکس چهره انتخاب کنید یا با دوربین گوشی عکسی جدید بگیرید و بعد در فیس اپ با استفاده از فیلتر‌هایی که ارایه شده‌اند؛ خود را پیرتر، جوان‌تر و … کنید.این اپلیکیشن برای دسترسی به گالری عکس شما نیاز به مجوز دارد، اما مدیرعامل فیس اپ می‌گوید کاملا حریم خصوصی کاربران رعایت شده و در صفحه حریم خصوصی نرم‌افزار به طور کامل نحوه استفاده کاربر از این اپ مشخص شده است.

البته، در این صفحه ذکر شده ممکن است عکس و برخی از مشخصات یا اطلاعات کاربران با دیگر شرکت‌های زیرمجموعه همین گروه به اشتراک گذاشته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا