کلیپ داغ

ماجرای مزاح رهبر انقلاب در جمع مردم قم چه بود؟ + ویدیو

در این مطلب، درباره ماجرای مزاح رهبر انقلاب در جمع مردم قم خواهیم خواند! با ما همراه باشید. حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ ای ، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) به مناسبت سالروز قیام مردم قم در ۱۹ دی ۱۳۵۶ شمسی در جمع هزاران نفر از مردم این شهر در حسینیه امام خمینی (ره) سخنرانی کردند. پس از شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین عملیات گسترده نظامی ایران و محور مقاومت علیه تروریست‌ های ارتش ایالات متحده آمریکا، این اولین سخنرانی رهبر انقلاب در یک جمع عمومی است که بسیار مهم ارزیابی می‌ شود!

در انتها لازم به بیان است ویژگی خاص قیام نوزده دی شرکت و همکاری همه اقشار مردم بود. این قیام که با رهبری روحانیت شکل گرفت، ثابت کرد که شاه از حرکت مذهبی – سیاسی به رهبری روحانیت و در رأس آن ها امام خمینی (قدس سره) بیش از هر حرکت سیاسی دیگر وحشت دارد.

صبح هجدهم دی، طلاب با تشکیل اجتماعی بزرگی، تظاهرات و راهپیمایی خود را آرام به سوی منازل مراجع وقت آغاز کردند و با تجمع در مقابل منازل ایشان با دادن شعارهایی به حمایت از امام (قدس سره) پرداختند.

نیروهای امنیتی ابتدا با یورش به صف تظاهر کنندگان سعی در متفرق نمودن و ممانعت از راهپیمایی طلاب کردند. اما وقتی با مقاومت آن ها رو به رو شدند، اعلام کردند در صورتی که راهپیمایان شعار ندهند و آرام حرکت کنند، می توانند به تظاهرات خود ادامه دهند. عده ای از طلاب در مقابل بیت مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی (قدس سره) تجمع کردند و معظم له طی سخنانی فرمودند: « این ها به آن آقا [امام خمینی] توهین نکردند. این ها به ما توهین کردند، برای این که این ها با این کارشان نشان دادند و خواستند بگویند که آن آقا [امام خمینی] با ما مخالف است و مفهوم حرفشان این است که ما با این ها (رژیم شاه) موافقیم. این که ما با این ها موافقیم، توهین به ماست. ما در گذشته با این ها مخالف بوده ایم و در آینده نیز مخالف خواهیم بود.»

در این مطلب درباره ماجرای مزاح رهبر انقلاب در حمع مردم قم دانستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا