چهره هاسلبریتی خارجی

مارک ویلموتس سرمربی جدید تیم ملی ایران کیست؟+ بیوگرافی و سوابق

مجله اینترنتی کولاک: بعد از رفتن کارلوس کیروش از تیم ملی هنوز سرمربی جایگزین مرد پرتغالی انتخاب نشده است. این در حالیست که به تازگی نام مارک ویلموتس در اطراف تیم ملی شنیده می شود. مربی بلژیکی که سابق هدایت تیم ملی این کشور را نیز دارد.

 

بیوگرافی مارک ویلموتس سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران
بیوگرافی مارک ویلموتس سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که فدراسیون فوتبال به دو گزینه بیش از بقیه نزدیک شده بود، دو گزینه‌ای که طبق گفته اسلامیان هم‌اکنون مربی تیمی نیستند؛ یکی مارک ویلموتس سرمربی پیشین تیم ملی بلژیک و دیگری خولن لوپتگی سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا و رئال مادرید، با این حال مذاکرات با ویلموتس بهتر پیش رفته است و وی در حال حاضر نزدیک‌ترین گزینه به نیمکت تیم ملی فوتبال ایران محسوب می‌شود. ویلموتس ۵۰ساله است و سابقه هدایت تیم‌های ملی بلژیک، ساحل عاج و شالکه را در کارنامه دارد.

مارک ویلموتس بلژیکی بود. ستاره سابق تیم ملی بلژیک که مدتی در تیم ملی این کشور دستیار جرج لیکنز، سرمربی فعلی تراکتورسازی بود، از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ هدایت تیم ملی بلژیک را به عهده داشت. بسیاری ویلیموتس را سازنده نسل طلایی بلژیک می‌دانند که در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم توانست به مقام سوم دست یابد. ویلموتس پس از بلژیک یک سال هدایت ساحل عاج را به عهده داشت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا