چهره هاسلبریتی ایرانی

محمود علیزاده طباطبایی وکیل محمد علی نجفی قاتل میترا استاد کیست ؟

مجله اینترنتی کولاک : وکیل نجفی مشخص شد؛سیدمحمود علیزاده طباطبایی وکیل دادگستری ، وکالت محمدعلی نجفی در پرونده قتل همسر دومش را بر عهده گرفت.

 

سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل دادگستری اهل ایران، از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز است. او عضو دوره اول شورای شهر تهران (۱۳۷۷–۱۳۸۱) بود.

وی در جریان محاکمه دستگیرشدگان حوادث پس از انتخابات ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ وکالت برخی متهمین مانند محمد عطریانفر، شاپور کاظمی، کامبیز نوروزی، سعید لیلاز و همچنین میر حسین موسوی را در پرونده شکایت وی از روزنامه جوان بر عهده داشت.

او همچنین اخیراً وکالت مهدی هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی و روزنامه شرق در جریان تعطیلی این روزنامه بواسطه چاپ یک کاریکاتور از هادی حیدری و وکالت عبدالحسین هراتی را به عهده گرفته‌است.همچنین وکالت حسین موسویان در پرونده اتهام جاسوسی به موسویان در رسانه‌های عمومی، که توسط فاطمه رجبی عنوان شده بود برعهده داشت.

در خرداد ۹۲، دادستان تهران به عنوان مدعی‌العموم و معاون وی به عنوان شاکی خصوصی از علیزاده‌طباطبایی به اتهام انتشار مطالب خلاف واقع، نشر اکاذیب و شایعات به قصد تشویش اذهان عمومی و افترا شکایت کردند.

علیزاده طباطبایی همچنین وکیل پیشین پروندهٔ غنچه قوامی بود، شهروند ایرانی-بریتانیایی که پس از تلاش برای ورود به ورزشگاه ۱۲ هزارنفری آزادی، بازداشت شد. در روز ۲۸ آبان، سوسن مشتاقیان، مادر غنچه قوامی، در مصاحبه با رادیو فردا اعلام کرد که علیزاده طباطبایی، وکیل وقت غنچه قوامی، «پس از چند روز بی‌خبری»، استعفا کرده و آن‌ها به دنبال یک وکیل جدید هستند.

سوسن مشتاقیان در این مصاحبه اظهار داشت که علیزاده طباطبایی در چند روز گذشته اظهارات «کذبی» کرده که باعث تعجب آن‌ها شده‌است. در همین حال یک منبع آگاه جزئیات بیشتری را از چگونگی استعفای علیزاده طباطبایی از پرونده غنچه قوامی به خبرنگار تسنیم ارائه کرد و گفت:

بعد از مصاحبه اخیر آقای طباطبایی با خبرگزاری تسنیم و اعلام اظهار ندامت غنچه در دادگاه و اینکه اتهامات وی ربطی به موضوع والیبال ندارد، خانواده غنچه قوامی به منزل وی رفته و حتی علی علیزاده (نامزد غنچه قوامی) با وکیل این متهم تماس گرفته می‌گوید چرا گفته اتهام غنچه قوامی ارتباطی با والیبال و ورزش ندارد.

وی افزود: در گردش کار ابتدایی تهیه شده برای پرونده غنچه قوامی، همکاری با دولت انگلیس، اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام، اتهام قوامی بود که دو مورد اول در مرحله بازپرسی منع تعقیب خورد.

این منبع آگاه ادامه داد: با توجه به اینکه برای غنچه قوامی کمپین راه انداخته بودند و بی‌بی‌سی حمایت می‌کرد، اظهارات آقای علیزاده طباطبایی، مبنی بر ارتباط نداشتن اتهامات وی به ورزش و والیبال و اظهار ندامت غنچه قوامی، برای آنان بسیار گران بود.

وی یادآور شد: بعد از صحبت‌های آقای علیزاده طباطبایی، خانواده غنچه قوامی از او خواستند صحبت‌هایش را تکذیب کند و حتی تهدید کردند اگر تکذیب نکند در رسانه‌های خارجی آبروی او را می‌برند.

این منبع آگاه اضافه کرد: حتی مادر غنچه قوامی به وکیل وی گفته: ما می‌خواهیم دخترمان تبدیل به قهرمان شود و شما با این اظهارات همه‌چیز را خراب کردی. در نهایت وقتی وکیل غنچه قوامی خواسته خانواده غنچه را تأمین نکرده و اظهاراتش را تکذیب نمی‌کند از او می‌خواهند استعفا بدهد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا