ورزشی

محمود فکری سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران شد

در این مطلب از کولاک نیوز ، توضیحاتی درباره محمود فکری ، سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران خواهیم داشت! با ما همراه باشید. محمود فکری ، سرمربی فصل گذشته تیم فوتبال نساجی مازندران و کاپیتان پیشین آبی‌پوشان به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال انتخاب شد.

بد نیست بدانیددر بین گزینه ‌های سرمربیگری تیم فوتبال استقلال تهران شانس محمود فکری برای پذیرفتن هدایت آبی ‌پوشان در لیگ بیستم بیشتر از سایر گزینه ‌ها بود ! با توجه به عدم پاسخگویی الکساندر نوری ، مسئولان استقلال به بررسی گزینه‌ های داخلی پرداختند. جواد نکونام ، محمود فکری ، محمد تقوی و مهدی پاشازاده جزو گزینه ‌های داخلی بودند.

اما شاید این سوال پیش آید که محمود فکری کیست؟

محمود فکری ، بازیکن سابق و مربی فوتبال متولد ۴ مرداد ماه سال ۱۳۴۸ شمسی در شهر جویبار می باشد. او هم ‌اکنون سرمربی باشگاه فوتبال نساجی مازندران می ‌باشد. وی رکورد دار تعداد بازی در باشگاه فوتبال استقلال تهران است!

محمود فکری فوتبال خود را در سال ۱۳۶۵ شمسی از تیم ساحل جویبار آغاز کرد و در سال ۱۳۶۹ شمسی نیز به تیم نساجی مازندران پیوست. پس از این تیم پیراهن استقلال تهران را تن کرد؛ خدمت سربازی باعث شد تا او فوتبال خود را در تیم فجر سپاسی شیراز ادامه دهد و پس از پایان خدمت سربازی به استقلال تهران بازگشت.

بیشتر دوران بازیگری محمود فکری در باشگاه استقلال تهران گذشت. او پس از حوادث شهرآورد سی و هشتم تهران در دی ماه سال ۱۳۷۳ شمسی با محرومیت شش ماه از حضور در زمین بازی روبرو شد. او از سال ۱۳۸۱ شمسی تا ۱۳۸۶ شمسی کاپیتان تیم فوتبال استقلال تهران بود. محمود فکری همراه با استقلال ۳ بار قهرمان لیگ ایران (۱۳۷۷ شمسی، ۱۳۸۰ شمسی، ۱۳۸۵ شمسی)، ۳ بار قهرمان جام حذفی ایران (۱۳۷۵ شمسی، ۱۳۷۹ شمسی، ۱۳۸۱ شمسی) شد. ضمن اینکه ۵ نایب قهرمانی لیگ ایران (۱۳۷۳ شمسی، ۱۳۷۸ شمسی، ۱۳۷۹ شمسی، ۱۳۸۱ شمسی و ۱۳۸۳ شمسی) و ۲ نایب قهرمانی جام حذفی (۱۳۷۸ شمسی و ۱۳۸۳ شمسی)، و یک نایب قهرمانی (۱۳۷۸ شمسی) و یک مقام سومی (۱۳۸۱ شمسی) در جام باشگاه ‌های آسیا را در کارنامه خود دارد.

فکری دو گل در شهرآورد به ثمر رسانده است که یکی از آنها فاصله ی چند ده متری بوده ‌است. بعد از استعفای فرهاد مجیدی از وی به عنوان یکی از گزینه های سرمربیگری باشگاه استقلال یاد می شد!

فکری رکورددار تعداد بازی با پیراهن استقلال تهران می‌ باشد! محمود فکری در ۳۴۵ بازی رسمی برای تیم فوتبال استقلال تهران به میدان رفته‌ است و نفر دوم این جدول پژمان منتظری با ۳۱۸ بازی می ‌باشد. فکری در ۳۲ بازی دوستانه و غیررسمی نیز برای استقلال به میدان رفته ‌است که با احتساب این ۳۲ بازی، فکری برای استقلال در ۳۷۷ بازی به میدان رفته ‌است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا