رپورتاژ آگهی

مسیر قطار گرگان تهران چند کیلومتر است؟

رپورتاژ آگهی

با رزرو بلیط قطار گرگان تهران و گذر از تونل گدوک و سه خط طلا، پل ورسک و پل راه‌آهن‌تپه، سفری رویایی را تجربه خواهید کرد. مسافران بسیاری از شهر زیبای گرگان نیز، مانند دیگر شهرهای ایران به اهداف مختلفی مانند اداری، تجاری، تحصیلی و گردشگری به تهران در تردد هستند. از این‌رو خط ریلی تهران گرگان یکی از شلوغ‌ترین خطوط ریلی کشور است؛ همچنین زیبایی خارق‌العاده این مسیر، مسافران و گردشگران را ترغیب به استفاده از تهیه بلیط قطار گرگان تهران می‌کند. با تهیه بلیط قطار سفری ایمن‌تر، راحت‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر را برای خود رقم خواهید زد.

ایستگاه‌های قطار گرگان تهران

برای دسترسی به راه‌آهن تهران، می‌توانید از خط ۳ مترو استفاده کنید و از طریق ایستگاه‌هایی مانند تئاترشهر، ولیعصر و شهید بهشتی از خطوط ۱، ۴ و ۶ به خط ۳ قطار شهری متصل شوید و به ایستگاه راه‌آهن برسید. همین‌طور با استفاده از اتوبو‌س‌های خط واحد، از میدان تجریش به ایستگاه میدان راه‌آهن بروید.

فاصله ۴۱۰ کیلومتری گرگان تهران را به‌وسیله قطار، در ۱۰ ساعت می‌توان طی کرد. مسیر ریلی گرگان تهران، از زیباترین مسیرهای ریلی کشور به‌شمار می‌رود که با عبور از پل مرتفع ورسک و با تجربه هیجان‌انگیز ردشدن از ۹۵ تونل مهیج و گذر از طولانی‌تریل تونل ریلی کندوگ ، به‌پایان می‌رسد. همچنین با تهیه بلیط قطار گرگان تهران از ایستگاه‌های مختلفی مانند ایستگاه بندر ترکمن، بندر گز، به‌شهر، قائم‌شهر، شیرگاه، فیروزکوه، پیشوا و ورامین عبور می‌کنید و در نهایت در ایستگاه قطار تهران پیاده می‌شوید.

تونل گدوک

تونل «گدوک» یکی از طولانی‌ترین تونل‌های خط ریلی کشور و از جاذبه‌های خارق‌العاده در مسیر ریلی گرگان تهران است. هنگامی که در سفر با قطار در مرتفع‌ترین نقطه، وارد تونلی به طول ۲۸۸۷ متر می‌شوید، هیجانی وصف‌نشدنی را تجربه خواهید کرد.

سه خط طلا

بعد از گذر از گدوگ و برای رسیدن به پل تاریخی ورسک، باید از «سه خط طلا» معروف راه‌آهن ایران عبور کنید. این مسیر زیباترین و معروف‌ترین خط ریلی کشور محسوب می‌شود که علاوه‌بر طبیعت کوه‌ها، ارتفاعات مختلف نیز زیبایی آن را دوچندان می‌کند. نمایش حلقه‌ای سه‌تایی، هنگام عبور قطار از فاصله ایستگاه گدوک و پل ورسک، بی‌نظیر به‌نظر می‌رسد که به سه خط موازی شباهت دارد و به «سه خط طلا» معروف است.

پل ورسک

پل تاریخی ورسک با ابتدایی‌ترین وسایل، توسط مهندسان خارجی در دوره پهلوی اول احداث شد. دهانه این پل به طول ۶۶ متر و ارتفاع ۱۱۰ متر از دره و با ضمانت ۷۰ ساله ساخته شده و اکنون بیش‌از ۷۰ سال، میزبان مسافران گرگان تهران است. ایستگاه ورسک، به‌دلیل زیبایی‌های شگفت‌انگیز پل ورسک، جذاب‌ترین ایستگاه در منطقه سوادکوه به‌شمار می‌رود.

پل راه‌آهن سرتپه

زیبایی ایستگاه شیرگاه به‌دلیل پل معروف سرتپه است که از جاذبه‌های دیدنی مسیر ریلی گرگان تهران به‌حساب می‌آید. این پل تاریخی که سال‌ها میزبان مسافران در این مسیر ریلی بوده، به ثبت ملی رسیده است.

قطارهای گرگان تهران

در مسیر ریلی کشور، قطار های مختلفی با امکانات متفاوت، به مسافران خدمات ارائه می‌دهند. تفاوت در ارائه خدمات، باعث ایجاد چندین نرخ بلیط، در هر مسیر می‌شود. به‌طوری ‌که قیمت بلیط قطار فدک گرگان تهران، به‌دلیل امکانات بسیار عالی از بیشترین قیمت برخوردار بوده و قطارهای اتوبوسی، مناسب برای خرید بلیط ارزان هستند. قطارهای رجا در این مسیر ریلی، برای خدمات‌رسانی به مسافران فعالیت دارند. قطار البرز و نسیم از قطارهای مسیر گرگان تهران هستند که ضمن مقرون به‌صرفه‌بودن، از امکانات مناسبی نیز برخورداراند.

قطار البرز رجا

قطار البرز رجا یک قطار درجه ۲ محسوب می‌شود؛ اما با سفر در این قطار متوجه خواهید شد تفاوت چندانی با قطارهای درجه یک ندارد و از امکانات ویژه‌ای در این قطارها بهره‌مند خواهید شد. فضا و امکانات ویژه قطار البرز، باعث محبوبیت آن در بین مسافران شده است. امکانات قطار البرز شامل عایق در برابر سرما و گرما، کتابخانه، توزیع مجله، سیستم تهویه مطبوع، جعبه کمک‌های اولیه در هر واگن، امکان ارائه ویلچر برای افراد کم‌توان و ناتوان، سرویس بهداشتی ابرانی و فرنگی، وجود ۲ ال‌سی‌دی در هر واگن برای دیدن فیلم و موسیقی مورد علاقه، پذیرایی از مسافران با چای و نوشیدنی در بدو ورود، خرید صبحانه، ناهار، شام با پرداخت هزینه اضافه، توزیع بسته‌های میان وعده در طی مسیر می‌شود.

قطار نسیم رجا

قطار نسیم رجا به‌عنوان یک قطار لوکس و درجه یک ۶ تخته، امکانات و خدمات ویژه‌ای را به مسافران ارائه می‌دهد. همین‌طور به‌عنوان انتخابی مناسب و مقرون به‌صرفه به‌شمار می‌رود. این قطار امکاناتی مانند سیستم تهویه مطبوع، سرویس خواب بهداشتی و تمیز، سیستم گرمایشی و سرمایشی در هر واگن، سرویس بهداتشی ایرانی و فرنگی، بوفه جهت خرید انواع تنقلات و رستوران برای خرید غذای گرم را به مسافران ارائه می‌دهد. اگر تصمیم دارید مسیر خود را با دیدن فیلم مورد علاقه‌تان سپری کنید، متاسفانه باید بدانید این قطار فاقد سیستم صوتی‌وتصویری برای تماشای فیلم و موسیقی است.

رزرو بلیط قطار گرگان تهران

برای رزرو بلیط قطار گرگان تهران می‌توانید به‌صورت حضوری به مراکز فروش بلیط قطار یا آژانس‌های مسافرتی مراجعه کنید و با ارائه کارت شناسایی بلیط خود را خریداری نمایید. اکنون با پیشرفت تکنولوژی استفاده از خرید اینترنتی در بین عموم مرسوم شده است و خرید به‌صورت حضوری، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. خرید اینترنتی، فرآیند خرید را آسان‌تر و به انجام آن نیز سرعت می‌بخشد، به ‌این ‌ترتیب به صرفه‌جویی در زمان و هزینه کمک می‌کند. کافی است وارد یک سایت معتبر فروش بلیط قطار شوید و مبدا و مقصد مورد نظرتان را وارد کنید. سپس با تعیین تاریخ و تعداد مسافران، لیستی از گزینه‌های موجود برای شما، نمایان می‌شود. برای انتخاب بهتر، به جزئیات نوع قطار و زمان حرکت آن توجه کنید و بلیط مورد نظر را خریداری نمایید. در نظر داشته باشید نوع قطار در هزینه بلیط شما موثر است. قطار در انواع مختلف و با امکانات و خدمات متفاوت در اختیار مسافران قرار می‌گیرد تا بتوانند متناسب با سلیقه و بودجه سفرشان، بلیط قطار خود را تهیه نمایند.

با فلای تودی عبور از پل ورسک را تجربه کنید

فلای تودی سفری راحت، ایمن و مقرون به‌صرفه را برای شما فراهم می‌کند. با مراجعه به سایت فلای تودی با امکانات و خدمات ویژه آن آشنا می‌شوید. فلای تودی با طراحی ساده وب‌سایت خود، طی‌کردن مراحل فرآیند خرید را برای شما آسان و سریع کرده است. شما با خرید بلیط قطار گرگان تهران، می‌توانید از خدمات راهنمای سفر، پیگیری و پشتیباتی ۲۴ ساعته آن نیز بهره‌مند شوید. همین‌طور اگر تصمیم به لغو سفر خود گرفته‌اید، کافی است با مشاورین فلای تودی تماس بگیرید تا شما را در جریان استفاده از خدمات استرداد و کنسلی بلیط قرار دهند. شما می‌توانید ضمن کنسل‌کردن بلیط‌تان، بخشی از هزینه پرداخت‌شده را بر اساس قوانین مربوط به استرداد بلیط، دریافت نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا