گوناگون

مشخصات پهپاد باور سپاه به همراه عکس و جزئیات

مشخصات پهپاد باور سپاه به همراه عکس و جزئیات همچنین توانایی به همراه خصوصیات فنی جدیدترین پهپاد سپاه که در رزمایش از آن رونمایی شد در این مطلب. در دومین روز از مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم ۱۴ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (مرداد ۹۹) در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، هواپیماهای سوخو ۲۲ سپاه، اهداف از پیش تعیین شده در جزایر فارور را به وسیله بمب‌های بالدار مورد هدف قرار داده و منهدم کردند.

مشخصات پهپاد باور سپاه
مشخصات پهپاد باور سپاه

هجوم پهپادهای شاهد ۱۸۱، مهاجر و باور به سمت اهداف دشمن فرضی و انهدام مواضع از پیش تعیین شده در این مرحله از رزمایش با موفقیت به انجام رسید. تا قبل از پیهپاد «باور»، صاعقه جدیدترین پهپاد به حساب می آمد که در برخی از عملیات ها مورد استفاده قرار گرفته شده بود. از جمله این عملیات ها هدف قرار دادن مقر سرکردگان گروهک های تروریستی بود که در جنایت روز ۳۱ شهریور در تهران نقش داشتند.

پهپاد بردبلند صاعقه از کلاس سیمرغ، در واقع پهپادی است که با استفاده از تکنولوژی و مهندسی معکوس پهپاد آمریکایی RQ170 ساخته شده و می تواند ۴ بمب هوشمند و نقطه‌زن را حمل کند. این پهپاد در تاریخ ۱۰ مهر سال ۹۵ رو نمایی شده به نظر بمب ها از داخل یک محفظه زیر شکم پهپاد پرتاب می‌شوند.

هنوز از پهپاد باور اطلاعاتی منتشر نشده که به محض انشتار در این مطلب درج خواهد شد.

گفتنی است در دومین روز از رزمایش بزرگ پیامبر اعظم ۱۴، نیروی های هوافضای سپاه با به‌کارگیری تاکتیک‌ها و تجهیزات نوین، بخشی از توانمندی‌های گسترده این نیرو، در مقابله با تهدیدات فرضی دشمن را به نمایش گذاشتند.

دستاورد مهم هوا فضای سپاه در این مرحله از رزمایش، شلیک موفق موشک‌های بالستیک از اعماق زمین به صورت کاملاً استتار شده بود که این دستاورد مهم می‌تواند سازمان‌های اطلاعاتی دشمن را در رویارویی احتمالی با چالش‌های جدی روبرو کند.

در مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم-۱۴ سپاه که در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس و تنگه راهبردی هرمز برگزار شد، پهپادهای نیروی هوافضای سپاه با حمله به ناو هواپیمابر شبیه‌سازی شده دشمن، پل فرماندهی این ناو را مورد هدف قرار دادند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا