چهره هاسلبریتی خارجی

مشکلات ستاره هالیوود برای بازی در «مرد عنکبوتی»: بیچاره شدم!

مجله اینترنتی کولاک، مترجم: پرویز فغفوری آذر : ورود یک شخصیت جدید همان‌قدر که می‌توند خوشایند و باحال باشد، ‌ترسناک هم هست. هم کمپانی سازنده فیلم از شکست خوردن فیلم جدیدش می‌ترسد، هم بازیگر تازه‌وارد از این که حضورش بازخورد جالبی نداشته باشد و باعث لکه‌دار شدن شهرتش شود روزی هزاربار چرتکه می‌اندازد که «بالاخره ادامه بدهم یا نه؟»

جیک جیلنهال البته علاوه بر این همه استرس، یک مصیبت دیگر را هم تحمل کرد. لباسی به وزن ۲۲ کیلو (۴۵ پوند) در جدیدترین فیلم مرد عنکبوتی به نام «مرد عنکبوتی: بسیار دور از خانه» که قرار است دو روز دیگر اکران شود.

در این لباس که به سبک لباس‌های «بازی تاج و تخت» طراحی شده،‌ یک صفحه فلزی باید روی سینه جیلنهال قرار می‌گرفت که به باتری‌های لیتیومی وصل بود. اقلا همراه با دو نفر دیگر، باید یک ساعت هم برای بر تن کردن این لباس وقت می‌گذاشت. باور کنید با این لباس ۲۲ کیلویی و یک ساعتی که برای پوشیدنش وقت لازم دارید و شرشر عرق کردن بعد از پوشیدن لباس آن هم جلوی پروژکتورهای فیلمبرداری، دیگر جانی برای تحرک برای شما باقی نمی‌ماند اما خب، بازی در فیلم‌های ابرقهرمانی از این مسائل هم دارد.

جیک جیلنهال در مرد عنکبوتی

او می‌گوید: «پدرم درآمد. خیلی دوست داشتم در یکی از فیلم‌های ابرقهرمانی که براساس کمیک‌بوک‌ها ساخته شده‌اند، بازی کنم. روی پرده نگاهشان می‌کردم و با خودم می‌گفتم بازی در این نقش‌ها که کاری ندارد. یک پرده سبز است و مقداری کابل که به تو وصل می‌کنند و این طرف و آن طرفت هم پر از تشک است که اگر زمین بخوری، زخمی نشوی. کلا به نظرم خیلی آسان می‌آمد اما الان نظرم به کلی عوض شده. ابرقهرمان شدن اصلا ساده نیست!»

جیک جیلنهال و تام هالند در صحنه‌ای از مرد عنکبوتی

زمانی که جیک جیلنهال در حال بالا و پایین پریدن و عرق ریختن به خاطر بازی در این فیلم بود، تام هالند (بازیگر نقش مرد عنکبوتی) از دیدن بیچارگی او لذت می‌برد و همین جیلنهال را بیشتر عصبی می‌کرد: «او پنجمین بار است که در این مجموعه بازی می‌کند و من برای اولین بار باید این لباس را تنم می‌کردم. بدبختی اینجا بود که اصلا زیپی برای باز کردن نداشت که اگر زمانی نیاز به استفاده از دستشویی داشته باشی،‌ به کار بیاید. کلا یک تکه بود و مجبور بودی مصرف مایعات را کنترل کنی وگرنه دوباره همان مصیبت یک ساعت درآوردن و یک ساعت پوشیدن لباس را باید تحمل می‌کردی. آن اوایل پوشیدنش بیچاره‌کننده بود.»

جیک جیلنهال و تام هالند

استخدام یک بازیگر حرفه‌ای که نامزد دریافت جایزه اسکار هم شده برای بازی در فیلم‌های ابرقهرمانی، یکی از مشکلات کمپانی‌های فیلمسازی است. او در این فیلم نقش مایسترو (کوئنتین بک) را بازی می‌کند که برای نجات جهان به کمک مرد عنکبوتی می‌آید.

جیلنهال مدت‌ها از امضای قرارداد با کمپانی‌های بزرگ خودداری می‌کرد و با بازی در فیلم‌های مستقل سعی می‌کرد از هیاهوی هالیوود دور بماند اما بالاخره با قبول کردن قواعد ماندگاری در هالیوود، تن به امضای قرارداد بازی در مرد عنکبوتی داد. البته در ۳۸ سالگی و پس از سال‌ها دوری از استودیوهای بزرگ و نام‌های بزرگ، می‌توان گفت دست به ریسک بزرگی زده و شهامت به خرج داده است. البته خودش معتقد است در بهترین زمان این پیشنهاد را دریافت کرد: «زمانی که در یک هتل پنج ستاره در حال لگد زدن به مبل بودم، کارپردازم این فیلمنامه را به من داد و گفت بدون غر زدن فقط بخوان. شاید خوشت آمد. جالب اینجاست که خواندم و خوشم هم آمد. حداقل از لگد زدن به مبل هتل عاقلانه‌تر بود. ممکن بود مجبورم کند موقع ترک هتل خسارت بدهم.»

ساموئل ال جکسون و کوبی اسمالدرز

آیا الان از این که قبول کرد دست از لگد زدن به اثاثیه هتل بردارد، فیلمنامه را بخواند، نقش را قبول کند و در این فیلم کلی عرق بریزد، راضی هست یا نه؟ خودش که می‌گوید: «اگر اوایل کار را در نظر نگیریم، شخصا خوش گذراندم. اما باید تا انتهای زمان اکران فیلم صبر کرد و با نگاه به رقم فروش کلی فیلم نظر داد. ضمن این که نظر منتقدان هم در این زمینه دارای اهمیت بالایی است.»

او در این فیلم با تام هالند (پیتر پارکر/مرد عنکبوتی)، زندایا (میشل جونز)، کوبی اسمالدرز (ماریا هیل)، جیکوب باتالون (ند لیدز)، ماریسا تومی (می پارکر) و طبق معمول ساموئل ال جکسون (نیک فیوری) همبازی است. جان واتس کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. بودجه تهیه این فیلم تقریبا ۱۶۰ میلیون دلار بود و ۱۲۹ دقیقه برای تماشای آن باید وقت بگذارید. این فیلم ۲۶ ژوئن به صورت محدود در هالیوود اکران شد، ۲۸ ژوئن در چین و ژاپن به صورت گسترده روی پرده رفت و از دوم جولای به صورت گسترده و سه‌بعدی در امریکا اکران شده است. برای دیدن فروش این فیلم در امریکا باید تا دوشنبه صبح صبر کرد اما «مرد عنکبوتی: بسیار دور از خانه» تاکنون حدود ۳۴۲ میلیون دلار در سطح جهان فروخته و اکران آن تا چند هفته آینده ادامه خواهد داشت.

منابع: هالیوودریپورتر، usatoday

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا