سینماسینمای‌جهان

معرفی بهترین فیلم‌ های پریانکا چوپرا ستاره بالیوود + خلاصه داستان

معرفی بهترین فیلم‌ های پریانکا چوپرا ستاره بالیوود به همراه خلاصه داستان همچنین اطلاعاتی از آثار ماندگا پرینکا چوپرا ستاره سینمای هند در همین مطلب. پریانکا چوپرا یکی از تحسین شده‌ترین و برجسته‌ترین شخصیت‌های صنعت سینمای هند و یک چهره بین المللی است. پس از آنکه در سال ۲۰۰۰ بانوی شایسته جهان شد وارد سینمای و دنیای هنر شد و بازیگری را آغاز کرد. خواننده شد و حالا هم یک تهیه کننده بزرگ است. ۲۰ سال از فعالیت او در سینما می‌گذرد و او طی این سالها نقش‌های متنوع و بسیار چالش برانگیزی بازی کرده و ثابت کرده که از پس ایفای همه نقش‌هایش به خوبی برآمده و بارها مورد توجه قرار گرفته و در این مسیر افتخارات متعددی کسب کرده است.

بهترین فیلم‌ های پریانکا چوپرا
بهترین فیلم‌ های پریانکا چوپرا

او از جمله سلبریتی‌هایی بوده که گیرایی و مجذوب کنندگی او محدود به هیچ حد و مزری نبوده و محبوبیت جهانی دارد. حضور چوپرا از سل ۲۰۱۵ به بعد در بالیوود و سینمای هند بسیار کم رنگ شد و توجه او بیشتر به بازی در چند کار آمریکایی معطوف شد و بعد از ازدواج با نیک جوناس خواننده مشهور آمریکایی و سکونت در آنجا کمتر به هند سفر می‌کند. او فقط سال گذشته یک فیلم در سینمای هند به نام «آسمان صورتی است» داشت که البته در گیشه موفقیتی بدست نیاورد.  پریانکا چوپرا در مقام تهیه کننده به تازگی یک قرارداد چند میلیون دلاری با آمازون بسته است. این بازیگر جذاب و مشهور متولد  ۱۸ جولای ۱۹۸۲ میلادی است. حالا دو دهه از فعالیت او در سینما و دنیای هنر می‌گذرد، چهره‌ای که برخلاف ستاره زاده‌ها بدون هیچ رابطه و فامیل بازی وارد این عرصه شد و با تکیه بر توانایی‌هایش به یک ستاره جهانی تبدیل شد.  به مناسبت ۳۷ ساله شدن این بازیگر مشهور هندی، بهترین فیلم های او را تصمیم داریم معرفی کنیم.

 

  1. بجیرائو مستانی (۲۰۱۵)
معرفی بهترین فیلم‌ های پریانکا چوپرا ستاره بالیوود
معرفی بهترین فیلم‌ های پریانکا چوپرا ستاره بالیوود

کارگردان: سانجی لیلا بانسالی

او در  فیلم «بجیرائو مستانی» نقش «کاشیبای» همسر فداکار رنویر سینگ را بازی کرده که مورد بی توجهی قرار گرفته است. کاراکتر او در این فیلم شخصیتی باوقار، با قدرت خاموش بود. او در این فیلم یک دیالوگ ماندگار و زیبا خطاب به همسرش داشت: «شما زندگی مرا از من بخواهید با کمال میل فدا می‌کنم اما شما از من غرورم را دزدیدید.»  رنویر سینگ و دیپیکا پادوکن همبازی های او در این فیلم بودند. طبق روال عمده کاری لیل بانسالی این فیلم یک اثر تاریخی گیرا و سنگین بود که توانست فروش خوبی در گیشه داشته باشد. بعد از این فیلم،  حضور چوپرا در بالیوود کم رنگ شد.

 

  1. مری کوم (۲۰۱۴)

کارگردان: اومنگ کومار

وقتی پریانکا چوپرا قرارداد بازی در این فیلم که درباره زندگی یک بوکسور و برگرفته از زندگی یک ورزشکار واقعیبه نام مری کوم بود را بست همه گمان می کردند قدرت و آهنربای ستاره بودن چوپرا مخاطبین را به سینماها خواهد کشاند درحالیکه اجرا و بازی بی نظیر او در این فیلم ثابت کرد که واقعا به عنوان ی ورزشکار توان ضربه زدن به کیسه بوکس را دارد. او ادغامی از قدرت و عطوفت را در کاراکترش به کار گرفت تا برای مخاطب جذابیت داشته باشد. او با این فیلم نگاه تبعیض آمیز بر جنسیت در این مسیر را تغییر داد و مورد تحسین قرار گرفت. کاراکتر او به عنوان یک زن با کلیشه ها جنگید و با وجود انجام مسئولیت های مادری اش رویاهایش را هم زنده نگه داشت.

 

  1. برفی (۲۰۱۲)

کارگردان: انوراگ باسو

رنبیر کاپور بازیگر اصلی این فیلم جوایز و افتخارات متعددی به خاطر بازی در این فیلم دریافت کرد اما باید بگوییم که بازی او قطعا از سوی کاراکتر پریانکا چوپرا ساپورت می‌شد. پریانکا چوپرا در این فیلم  آن قدر دچار تغییر شده که تقریبا غیرقابل تشخیص است و عمیقا برای نمایش دختری اوتیسمی و شیرین عقل به نام جیل میل در پوست نقش خود فرو رفته بود. زبان بدن و معصومیت جیل میل منعکس کننده دنیای درونی اوست. چوپرا در مصاحبه‌ای اظهار داشته بود برای بازی کردن در این نقش تحقیقات بسیار وسیع و گسترده‌ای انجام داده بود و با بچه‌های اوتیسمی زیادی، والدینشان، مربی‌هاشان ملاقات کرده و تمرینات زیادی انجام داده و هیچ گاه تصور نمی‌کرده کاراکتری همچون جیل میل را بازی کند و درابتدا برایش خیلی ترسناک بوده و خیلی به وجد آمده که انوراگ باسو کارگردان این فیلم تصور کرده که او می‌تواند چنین کاراکتری را ایفا کند. این فیلم کمدی درام یکی از بهترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۲ بالیوود و همچنین یکی از بهترین و البته متفاوت‌ترین فیلم ‌های سینمای هند است. ایلیانا دی کروز دیگر بازیگر اصلی این فیلم است. برفی کاندیدای ورود به اکادمی اسکار هم شد.

 

  1. ۷ خون ماف (۲۰۱۱)

کارگردان: ویشال باردواج

«سات خون ماف» یکی دیگر از فیلم‌های این بازیگر برجسته است که حتی امروز هم به خاطر بازی در آن مورد تحسین قرار می‌گیرد. تمام بار این فیلم به تنهایی روی دوش او بود و بازیگر اصلی و محوری این فیلم بود. او در این فیلم نقش یک زن انگلیسی-هندی به نام سوزانا آنا ماری یوهانس را بازی کرد که ۷ بار ازدواج می‌کند و هر ۷ شوهرش را به قتل می‌رساند. سوزانا به دنبال عشق است اما شش نفر از ۷ همسرانش ایرادی داشتند که باعث مرگ آنها شد. چوپرا در این فیلم بازی ظریفی داشت. عرفان خان، جان آبراهام، نیل نیتین موکش، ناصرالدین شاه، ویوان شاه دیگر بازیگران این فیلم بودند. این فیلم در گیشه عملکرد ضعیفی داشت. چوپرا به خاطر بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر فیلم فیر از نگاه منتقدین را دریافت کرد.

 

  1. What’s Your Rashee (۲۰۰۹)

 

کارگردان: آشوتوش گواریکر

اگرچه این فیلم در گیشه ضعیف عمل کرد و شکست خورد اما نمی‌توان تلاش درخشان و بی نظیر چوپرا برای بازی در این فیلم متفاوت را نادیده گرفت. داستان این فیلم برگرفته از یک رمان گوجراتی است. چوپرا در این فیل ۱۲ کاراکتر متعدد را بازی کرد و نام او به ین خاطر در کتاب گینس ثبت شد. داستان این فیلم درمورد پسری به نام یوگش پاتل با بازی هرمان باوجا است که ساکن هند نیست و برای نجات جان برادرش باید طی ده روز ازدواج کند. او قبول می‌کند با ۱۲ دختر متفاوت (با بازی پریانک چوپرا)  که هر کدام یک نشان زودیاک دارند ملاقات کند. پریانکا چوپرا برای بازی در این فیلم روی زبان بدن و صدایش کار کرد تا کاراکترش را متمایز نشان دهد.

 

  1. کمینه (۲۰۰۹)

کارگردان: ویشال باردواج

مافیا و تبه کاران بمبئی همیشه برای فیلمسازان هندی موضوع جذابی بوده است.  ویشال باردواج با تم کمدی، درام و البته عاشقانه  نگاهی اجمالی به این باندها در کمینه داشته است. شاهد کاپور در این فیلم نقش دو برادر دوقلو را بازی کرد و پریانکا نقش مقابل او را ایفا کرد. چوپرا با بازی در این فیلم نشان داد که فضای بازی برای دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن اهمیتی ندارد. او در این فیلم نقش خواهر یک گانگستر را بازی کرد که برای نجات جان دوست پسرش مقابل برادرش می‌ایستد. بازی او در این فیلم یکی از ماندگارترین و فراموش نشدنی‌ترین کاراکترهای اوست. این فیلم یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۰۹ بود. چوپرا هنگام بازی در این فیلم با شاهد کاپور وارد رابطه شد.

 

  1. فشن (۲۰۰۸)

کارگردان: مادور بندارکر

«فشن» در دوران حرفه‌ای پریانکا چوپرا یک نقطه عطف بود. او نقش دختری به نام مگنا ماتور از یک شهر کوچک را بازی کرد که رویای مدل شدن در سر دارد و دلش می‌خواهد در صنعت مد هند به یک نقطه بزرگ برسد و پس از تلاش‌های بسیار و ورود به دنیای مدلینگ خودش را در این دنیای بی رحم گم می‌کند و یک سری اتفاقات او را به خودش می‌آورد. این فیلم واقعیت‌های پشت پرده و فراز و نشیب‌های شدید مدلینگ را نشان می‌دهد. چوپرا اجرای بی نظیر و منحر به فردی در این فیلم داشت. «فشن» بهترین و پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۰۸ بود و چوپرا به خاطر بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر را از جشنواره‌های متعددی از جمله فیلم فیر و جایزه ملی دریافت کرد. کانگانا رانوت، ارباز خان و مگدا گودسا دیگر بازیگران این فیلم بودند.

 

  1. دان (۲۰۰۶) و دان ۲ (۲۰۱۱)

کارگردان: فرهان اختر

«دان» فیلمی بازسازی شده تحت همین عنوان با بازی آمیتاب بچن بود. چوپرا در این فیلم نقش «روما»، متخصص هنرهای رزمی را بازی کرد که به دنبال انتقام گرفتن از دان (با بازی شاهرخ خان) به خاطر مرگ برادرش است اما هر بار در به دام انداخت او ناموفق است و این موش و گربه بازی در سری دوم این فیلم هم ادامه دارد. بازی او در هر دو سری از این فیلم موفق و پرطرفدار هندی بی نظیر بود و شاهرخ خان در سری دوم این فیلم او را «گربه جنگلی» صدا می‌کرد. شایعاتی مبنی بر رابطه پنهانی شاهرخ خان با چوپرا در سری دوم این فیلم زمزمه می‌شد که در زندگی خصوصی شاهرخ خان هم تنش ایجاد کرده بود و رابطه گوری خان با پریانکا چوپرا سرد شد.

 

  1. اعتراض (۲۰۰۴)
بهترین فیلم‌ های پریانکا چوپرا
بهترین فیلم‌ های پریانکا چوپرا

کارگردان: عباس – مستان

این فیلم یکی از اولین کارهای حرفه‌ای چوپرا محسوب می‌شود اما هنوز یکی از به یادماندنی‌ترین اجراهای او به این فیلم متعلق است. او با بازی در این فیلم نشان داد که ریسک پذیر است و پا در مسیرهایی می‌گذارد که کمتر کسی جسارت امتحان کردن آن را داشته باشد. کمتر بازیگری ریسک می کند اوایل آغاز فعالیت بازیگری‌اش نقش های منفی و شهوانی را بازی کند. این فیلم داستان مردی را  را بازی اکشی کومار نشان می دهد که از سوی مافوق خود (پریانکا چوپرا) به آزار و اذیت جنسی متهم می شود.  این فیلم یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۰۴ شد. چوپرا به خاطر بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر زن نقش منفی را از فیلم فیر دریافت کرد.  اکشی کومار و کرینا کاپور دیگر بازیگران اصلی این فیلم بودند. پریانکا چوپرا و اکشی کومار یکی از زوج‌های موفق بالیوود بودند که در چند فیلم با هم همبازی شدند اما حواشی بسیاری درمورد رابطه آنها شکل گرفت و همسر آکشی کومار، توئینکا کانا مانع ادامه پیدا کردن همکاری همسرش با چوپرا شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا