سینماسینمای‌ایران

معرفی فیلم بنفشه آفریقایی | خلاصه داستان و بازیگران بنفشه آفریقایی + زمان اکران

معرفی فیلم بنفشه آفریقایی به همراه خلاصه داستان و بازیگران بنفشه آفریقایی ساخته مونا زندی همچنین زمان اکران و اطلاعات تکمیلی فیلم در این مطلب. «بنفشه آفریقایی» دومین ساخته مونا زندی حقیقی؛ کارگردا جوان سینماست. این فیلم روایتی تازه از زندگی سه انسان را به تصویر می‌کشد. فیلم بنفشه آفریقایی تا پایان مرداد به صورت آنلاین اکران خواهد شد.

بازیگران

فاطمه معتمدآریا، رضا بابک و سعیدآقاخانی ، مهدی حسینی‌نیا، رویا جاویدنیا، ندا جبرائیلی و مریم شیرازی، تهیه کننده: علیرضا شجاع نوری.

خلاصه داستان

«شکو» زنی میانسالی است که متوجه می‌شود همسر اولش فریدون توسط فرزندانشان به خانه سالمندان منتقل شده است. او به همراهی همسر دومش رضا تصمیم می‌گیرند تا مرد را به خانه خود بیاورند. با آوردن فریدون در خانه رابطه شکو و فریدون تغییراتی می‌کند که در زندگی با رضا هم تاثیر می‌گذارد و اتفاقات تازه‌ای را در این خانه و روابط سه نفر رقم می‌زند. نقش خانه در این فیلم مهم و پررنگ است و کش و قوس‌های احساسی بین این سه نفر همه در این خانه شکل می‌گیرند. فریدون شخصیتی شکننده و افسرده دارد، اما به مرور به زندگی برمی‌گردد.

او در خانه جدید خود در طبقه پایین در اتاقی ساکن شده که مشرف به حیاط خانه است. رضا اگرچه در ابتدا توافق کرده که فریدون به خانه و زندگی آن‌ها وارد شود، در ادامه تحت تاثیر فضا و آدم‌های بیرون از این مثلث تغییر می‌کند و نشان می‌دهد که نیازمند توجه است. از لحظه‌ای که فریدون تصمیم می‌گیرد با ساکنین خانه مراوده داشته باشد، فضای فیلم نوستالژیک می‌شود و حس قبلی از بین می‌رود. کم‌کم، فاز جدید رابطه‌ی رضا و شکوه نیز کلید می‌خورد و فیلم حرف‌های قبلی‌اش را پس می‌گیرد، تا در نهایت تنها حس ترحم شکوه به همسر سابقش باقی بماند و در سکانس آخر اوجِ خود را نشان دهد.

بازیگران بنفشه آفریقایی
بازیگران بنفشه آفریقایی

کارگردان: مونا زندی حقیقی، فیلمنامه نویس: حمید بابابیگی، مدیر فیلمبرداری: فرهاد صبا، صدابردار: مهدی صالح کرمانی، چهره پرداز: مهرداد میرکیانی، طراح صحنه: علی عابدینی، تدوین: بهرام دهقانی، صداگذاری: علیرضا علویان، موسیقی: پیمان یزدانیان.

مونا زندی حقیقی متولد ۱۳۵۱ از طریق عکاسی صحنه وارد سینما شد. او در سال ۱۳۸۴ پس از ساخت چندین مستند و فیلم کوتاه اولین فیلم سینمایی خود به نام عصر جمعه را ساخت که جوایز متعدد داخلی و خارجی را برایش به ارمغان آورد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا