سینماسینمای‌جهان

معرفی فیلم سینمایی سواران عدالت افتتاحیه جشنواره بین المللی فیلم روتردام

فیلم سینمایی کمدی اکشن سواران عدالت ساخته آندرس توماس ینسن با بازی مدس میکلسن به عنوان فیلم افتتاحیه پنجاهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم روتردام انتخاب شد.

فستیوال فیلم روتردام امسال در دو مرحله یکی به صورت ترکیب مجازی و فیزیکی در بین روزهای یک تا ۷ فوریه و مرحله دیگر به صورت فیزیکی بین روزهای ۲ تا ۶ ژوئن برگزار می شود. مراسم اهدای جوایز جشنواره نیز روز ۷ فوریه برگزار می شود.

فیلم سینمایی سواران عدالت داستان یک نظامی به نام مارکوس با بازی میکلسن است که بعد از مرگ همسرش در یک سانحه قطار برای مراقبت از دخترش به خانه باز میگردد. این فیلم در بخش «Limelight» جشنواره حضور دارد.

آندرس توماس ینسن یکی از سطح بالاترین فیلمنامه نویسان دانمارکی است که کارهایی چون «پس از عروسی»، «برادرها» و «میفونه» را در کارنامه دارد. ینسن سال ۱۹۹۸ جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه را برای کارش با نام «شب انتخابات» بدست آورد.

در این دوره فستیوال روتردام، ۱۶ فیلم در بخش مسابقه جشنواره حضور دارند که اسامی فیلم ها روز گذشته ۲۲ دسامبر معرفی شد. از این تعداد ۱۴ فیلم نخستین نمایش جهانی خود را تجربه می کنند، دو فیلم بخش مسابقه نیز برای اولین بار در سطح بین المللی نمایش داده می شوند.

فیلم های «دو قطبی» ساخته کویینا لی از چین، «مدوزا سیاه» ساخته یوسف شبی از تونس، «دوستان و غریبه ها» ساخته جیمز وون از استرالیا، «چشم اندازهای پایداری» ساخته مارتا پوپی‌وودا از صربستان برخی از کارهای حاضر در بخش مسابقه جشنواره هستند.

در بخش «مرکز توجه/Limelight» جشنواره نیز، در کنار فیلم «سواران عدالت»، فیلم های «اولین گاو» کلی رایکارد و «رفقای دوست داشتنی!» آندری کونچالوفکسی حضور دارند. در این بخش فیلم «میترا» ساخته کاوه مدیری کارگردان ایرانی ساکن هلند نیز قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا