سینماسینمای‌جهان

معرفی فیلم مولان ۲۰۲۰ + خلاصه داستان، اسامی بازیگران و نقش ها

در این مطلب به معرفی فیلم مولان ۲۰۲۰ پرداخته ایم؛ اثری هالیوودی در ژانر درام اکشن که توسط نیکی کارو (کارگردان زن معروف نیوزیلندی) کارگردانی شده است. تهیه‌کنندگی آن نیز بر‌ عهده کمپانی والت دیزنی است. روایت فیلم مولان براساس یکی از افسانه‌های اساطیری چینی به نام «تصنیف مولان» و البته نسخه لایو اکشن انیمیشنی به همین نام و ساخته والت دیزنی در سال ۱۹۹۸ میلادی (۱۳۷۶ شمسی) است. البته مولان اولین لایو اکشن دیزنی نیست و پیش از آن دیزنی، لایو اکشن بسیاری از انیمیشن‌های خود را ساخته و بازخورد خوبی هم از طرف تماشاچیان دریافت کرده است.

معرفی فیلم مولان 2020
معرفی فیلم مولان ۲۰۲۰

نیکی کارو، کارگردان فیلم McFarland, USA (مک‌فارلند، آمریکا)، کارگردانی این فیلم را براساس فیلمنامه‌ای از الیزابت مارتین، لورن هینک، ریک جافا و آماندا سیلور، بر عهده داشته است. فیلم Mulan برای اکران در تاریخ ۲۷ مارس ۲۰۲۰ (۸ فروردین ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است. همچنین در ماه آذر امسال دومین تریلر رسمی فیلم مولان منتشر شده بود.

داستان فیلم

افراد زیادی با مولان و داستان افسانه‌ای آن در انیمیشین مولان آشنا هستند. داستان فیلم مولان ۲۰۲۰ درباره دختری جنگ‌جو است که در چین زندگی می‌کند. مولان ۱۲ سال برای کشورش جنگید و افتخارات زیادی کسب کرد. براساس داستان زندگی مولان، ترانه‌ای اساطیری در چین ساخته شده است که جزوی از فرهنگ مردم آن به حساب می‌آید. مولان الهام‌بخش زنان زیادی در طول تاریخ بوده است.

زمانی که ارتش هان (Huns) به چین حمله می‌کند، امپراطوری چین دستور می‌دهد تا از هر خانواده یک مرد برای مقابله با دشمن به جنگ فرستاده شود. در این بین مولان، بزرگ‌ترین دختر یک کهنه سرباز جنگ، تصمیم می‌گیرد تا به جای پدر پیرش به جنگ برود. او دختری است مصمم، با روحیه قوی و مستقل که با نام پدرش هوآ جون (Hua Jun) برای جنگ ثبت‌نام می‌کند. مولان حالا باید تمامی آزمایش‌های لازم برای اعزام به جنگ را با موفقیت پشت سر بگذارد، از قدرت های درونی خود بهره گیرد و پتانسیل واقعی خودش را پیدا کند.

بازیگران و نقش هایشان

دیزنی برای انتخاب بازیگر نقش اصلی و همچنین سایر بازیگران، در تنگای بسیاری قرار داشت. مولان جزو اساطیر چین به حساب می‌آمد و یک انتخاب اشتباه، می‌توانست سرنوشت فیلم را عوض کند. برای انتخاب نقش اصلی بیش از ۱۰۰۰ نفر داوطلب شدند. در نهایت بازیگر آمریکایی-چینی لیو ییفی (Liu Yifei) برای بازی در این نقش انتخاب شد و به اعتقاد بسیاری از منتقدان، بهترین انتخاب دیزنی بود.

  • دانی ین (Donnie Yen) در نقش کماندور تانک، مربی مولان
  • جیسون اسکات (Jason Scott Lee) در نقش بوری خان، یکی از سربازان ارتش هان که برای انتقام‌جویی پدرش به جنگ آمده است.
  • یوسون آن (Yoson An) در نقش چن هوننگای، سربازی جوان و لایق که به دسته کماندور تانک پیوسته و با مولان هم‌رزم می‌شود.
  • جورج لی (Gong Li) در نقش جادوگری خبیث که می‌تواند تغییر بدن داده و به حیوانات تبدیل شود.
  • جت لی(Jet Li) در نقش امپراطور چین
  • تسی ما (Tzi Ma) درنقش پدر مولان
  • رزالیند چاو (Rosalind Chao) در نقش مادر مولان
  • زانا تانگ (Xana Tang) در نقش خواهر کوچک‌تر مولان

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا