چهره هاسلبریتی ایرانی

معرفی مهمانان برنامه فرمول یک در سال تحویل ۹۸ با اجرای علی ضیا+بیوگرافی و عکس

مجله اینترنتی کولاک: علی ضیا با برنامه «فرمول یک» برای سال تحویل ۹۸ ویژه برنامه خاصی تدارک دیده است. او علاوه بر دعوت از چهره های آشنا، از منخبین آرای مردمی از چهره های سال ۹۷ هم در برنامه استفاده خواهد کرد. این چهره ها، اغلب برای مردم آشنا نیستند و از بین آنها انتخاب شده اند.

 

 

علی ضیا در همین خصوص می‌گوید: «با همه احترامی که برای سلبریتی‌ها قائلیم اما به خودمان گفتیم بیاییم این بار سراغ خود مردم برویم. رفتیم سراغ سوژه‌هایی از دل مردم عادی که برای رشد امید در کشور تلاش می‌کنند. گفتیم یک‌بار میدان دست این افراد باشد تا برای مردم از کارها و انگیزه‌های‌شان بگویند. واقعا هنوز هم نمی‌دانیم حاصل کار چه می‌شود ولی برای‌مان جالب بود که یک‌بار در آن ساعات که همه دوست داریم حال‌مان خوب باشد، حرف‌های نو بشنویم درباره آدم‌هایی که تلاش.شان کمک به حل بخشی از مشکلات پرشمار مردم است.»

اینکه واقعا مردم استقبال کنند یا نه شاید چیزی است که باید در نهایت مشخص شود اما مثلا اینکه لحظه سال تحویل یکی مثل نرگس کلباسی بخواهد برای‌مان از تلاش‌هایش در سر پل ذهاب بگوید، قطعا پر از انرژی و حس خوب خواهد بود.

 

آشنایی با مهمانان برنامه فرمول یک در سال تحویل ۹۸

 

مجتبی محمدی
تنها دهه هفتادی در بین نامزدهای برنامه‌ی فرمول یک، مجتبی محمدی‌ست. ۳۱شهریور ماه ۹۷ روزی‌ست که تاریخ به‌راحتی فراموش نخواهد کرد. روزی که مجتبی محمدی تبدیل به قهرمانِ اهواز شد. درحالی‌که در هوای گرم اهواز به‌مناسبت هفته‌ی دفاع مقدس رژه‌ی نیروهای مسلح درحال برگزاری بود، ناگهان چند دقیقه صدای رگبار گلوله همه را نگران کرد. مجتبی در آن حادثه‌ی تروریستی، جان یک کودک به‌همراه مادرش را نجات داد تا تبدیل به یکی از مهم‌ترین چهره‌های اجتماعی سال شود. او متولد ۱۳۷۳ و سرباز یکم نیروی ارتش جمهوری اسلامی‌ست که برای عملِ انسان‌دوستانه‌اش یک ماه از اضافه خدمتش بخشیده شد.

 

نورالدین توسلی
به‌او لقبِ «چوپانی از نسل طبیعت» را داده‌اند. شهرستان سیروان در استان ایلام بخش زیادی از پوشش گیاهی‌اش را مدیون نورالدین توسلی‌ست. یک چوپان ۵۳ساله که هر روز در مسیرش صد اصله نهال می‌کارد. باقیات صالحاتِ ۲۰ساله‌ی او باعث شده تا مردم این منطقه از سایه و میوه‌ درختانی که نورالدین کاشته استفاده کنند. او هم‌چنین در کنار زمین‌های زراعی سیل‌بند درست می‌کند تا بدین‌وسیله هم از فرسایش خاک در هنگام بارندگی جلوگیری کند و هم منبع مناسبی از غذا را برای دام‌ها ایجاد کند.

نورالدین توسلی از چهره‌های برجسته‌ سال۹۷ است که با رای اکثریتِ هیات انتخابِ فرمول یک به مرحله‌ی نهایی چهره‌ی مردمی سال راه پیدا کرده است.

 

نرگس کلباسی


‏“Devoted life” اصطلاحی در زبان انگلیسی‌ست که افرادی اطلاق می‌شود که زندگی‌شان را به موضوع خاصی اختصاص می‌دهند. نرگس کلباسی از جمله چهره‌های اجتماعی‌ست که بخشیدن این صفت به او کار دشواری نیست. کسی که در سال جاری، زندگی‌اش را وقف کرمانشاه کرده و از زمان زلزله در آن‌جا زندگی می‌کند تا به نارسایی‌های موجود در منطقه رسیدگی کند. کلباسی که پیش‌تر او را برای فعالیت‌های خیرخواهانه‌اش در هندوستان می‌شناختیم، کمپینی باعنوان «جشن ۵هزار تومانی» را راه‌اندازی کرد و با کمک‌های مردمی جمع شده برای مردم کرمانشاه خانه ساخت. کلباسی متولد اول فروردین۱۳۶۷ و نوه‌ی مرحوم شیخ فخرالدین کلباسی اشتری، از روحانیون مشهور اصفهان است.

 

یوسف اصلانی 
او نماینده‌ی تمامی معلولینِ کشور در برنامه‌ی فرمول یک است. تاسیس یک موسسه‌ی توانبخشی که به معلولین، خدمات رایگان ارائه دهد، مهم‌ترین کاری‌ست که یوسف اصلانی را در میان ده چهره‌ی برترِ سال قرار داده است. نام او در کنار کودکی به‌اسم «بهادر» گره خورده است. یک نوزادِ دوروزه که والدینش او را در خیابان رها می‌کنند و موش صورت نوزاد را می‌خورد! یوسف این کودک را از بهزیستی تحویل می‌گیرد و از او نگهداری می‌کند. کاری که اولین جرقه‌ی فعالیت‌های خیرخواهانه‌ی او محسوب می‌شود. یوسف اصلانی متولد۱۳۵۶ است و تاسیس استخر و مرکز دندان‌پزشکی برای معلولین از جمله ویژه‌ترین اقدامات او در حوزه‌ی معلولین کشور به‌شمار می‌رود.

 

عصمت احمدیان 
مسن‌ترین نامزدِ چهره‌ی مردمی سال، بانو عصمت احمدیان است. نقل‌قول مشهور او در جشنواره‌ی عمار او را در سال۹۷ سر زبان انداخت. او با حضور بر روی سن با دریافت جایزه‌ی «استقلال» از این جشنواره، وضعیت دشوار اقتصادی را مورد نقد قرار داد و بیان کرد که دیدن گرفتاری مردم از دیدن رگ‌های بریده‌ی فرزند شهیدش  دردناک‌تر است. عصمت احمدیان که ملقب به «مادر شهدا»ست از چهره‌های مشهور اهواز به‌شمار می‌رود. کارآفرینی او برای بیش از ۳۰۰زن اهوازی از جمله اقداماتی‌ست که او را در بین ۱۰چهره‌ی برتر سال قرار داده.

 

زیبا عزیزی
دختری از سیستان و بلوچستان که در سال۲۰۱۸ میلادی توانست چهارمین دختر روستایی جهان نام بگیرد. توزیع امکانات آموزشی در چند مدرسه، جمع‌آوری سرمایه  و نظارت بر ساخت سرویس‌های بهداشتی در مناطق محروم و آموزش سوزن‌دوزی به‌عنوان یکی از صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان از جمله خدماتی‌ست که زیبا عزیزی را به چهره‌ای بین‌المللی بدل کرده است. زیبا عزیزی متولد سال۱۳۶۲ است و در روستای گهجن از توابع شهر قصرقند به‌دنیا آمده است. فعالیت‌های اجتماعی او برای مردم قصرقند، از او چهره‌ای موفق و تاثیرگذار در استان سیستان و بلوچستان ساخته است.

 

اسماعیل آذری‌نژاد
اگر می‌خواهید با او بیش‌تر آشنا شوید کافی‌ست با کلیدواژه‌ی «طلبه‌ای که برای بچه‌ها قصه می‌خواند» در اینترنت جست‌وجو کنید. شعار آذری‌نژاد «قصه، توپ و رنگ سه ابزار ارتباطی با کودکان روستایی» است و محور اصلی فعالیت‌هایش را هم بر مبنای همین سه اساس قرار داده است. یک، قصه‌خوانی برای کودکان روستایی، دو، بازی و تفریح با کودکان مناطق محروم و سه، آموزش نقاشی و مهیا کردن شرایطی که کودکان روستایی بتوانند با علایق خود آشنا شوند. آذری‌نژاد هم‌چنین در فضای مجازی هم فعالیت‌های زیادی دارد و از کمک‌های مردم برای بهبودی سطح آموزش کودکان روستایی بهره می‌گیرد.

 

طناز بحری

 


در بین پنج بانویی که به‌مرحله‌ی نهاییِ چهره‌ی مردمیِ سال رسیده‌اند، طناز بحری‌ تقدیر متفاوت‌تری دارد. داستان او، داستان زندگیِ دختری‌ست که ریاست‌ِ بخشِ هماتولوژیِ یک بیمارستان در شهر روتردام هلند را عهده‌دار است اما ناگهان تصمیم می‌گیرد که به کشورش برگردد و فعالیتش را همین‌جا ادامه دهد. با این‌که وزارت علوم هنوز بورد و تخصص او را تائید نکرده اما طناز بحری هم‌اکنون جوان‌ترین دکترِ بیمارستان شریعتی به‌شمار می‌آید که مهاجرت معکوس از هلند به ایران، او را تبدیل به چهره‌ای خبرساز کرده است.

 

لعبت گران‌پایه 
محور اصلی فعالیت لعبت گران‌پایه درباره‌ی شایع‌ترین سرطان در بین خانم‌هاست.  او در زمینه‌ی آگاه‌سازی از سرطان سینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده و سابقه‌ی برگزاری ۷۷کارگاه آموزشی برای پیشگیری از سرطان سینه را در پرونده‌ی خود دارد. از دیگر افتخارات او می‌توان به متخصص جراح عمومی، برنده‌ی اولین جایزه‌ی جهانی گوهر شاد، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و ملقب به «جراح نیازمندان» اشاره کرد.
او در طی سالیان اخیر ۲۹سفر به مناطق محروم ایران انجام داده و طی این سفرها ۵۴هزار ویزیت و ۱۵۰۰عمل جراحی کرده است.

 

محمدرضا عموزاد خلیلی
مجرمی به قطع دست محکوم شده و به‌جای این کار، موظف می‌شود که درخت بکارد یا فردی که به مامور پلیس اهانت کرده و به‌جای این‌که جریمه و یا زندانی شود، محکوم می‌شود تا صد کفش برای دانش‌آموزان تامین کند. این دو موقعیت شاید

مناسبی برای یکی از ده چهره‌ی مردمی سال ۹۷ یعنی محمدرضا عموزاده باشد. یک قاضی اهل گالیکش که به‌جای حکم زندان برای مجرمان، محکومیت‌های جالبی را وضع کند. بعضی از زندانیان در شهر گالیکش به‌جای این‌که عمر خود را در زندان این شهر سپری کنند،‌ مشغول انجام شغل‌هایی چون گل‌فروشی، کتاب‌فروشی و درخت‌کاری هستند که احکام آن‌ها توسط محمدرضا عموزاده صادر شده است. قاضی‌ای که اعتقاد دارد کسی را که مشکل مالی دارد نباید روانه‌ی زندان کرد.

 

کاظم کبیر

مسن‌ترین چهره‌ی برتر سال ۹۷ یک چای‌فروش منصف در استان آذربایجان شرقی است. او نه تنها در بازار صفی تبریز که در کل این شهر به رعایت عدل و انصاف مشهور است و به او لقب «ترازوی عدالت» را داده‌اند. حاج کاظم که جهان‌بینی‌اش شاید با «حاج کاظم» معروف آژانس شیشه‌ای تفاوت زیادی نداشته باشد،  ‌اعتقاد دارد که کار خاصی نمی‌کند و هر مسلمانی باید همین‌قدر روی حرفه‌اش حساس باشد او هنگام محاسبه‌ی وزن چای، وزن پاکت چای را هم در کنار ترازو می‌گذارد تا گرمی در حق مشتری‌هایش اجحاف نکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا