چهره هاسلبریتی ایرانی

معرفی نقش حسام منظور در فیلم مست عشق+ جدیدترین عکس با گریم

نقش حسام منظور در فیلم مست عشق نقشی خاص در زندگی مولانا و رابطه اش با شمس تبریزی است. حسام منظور در نقش حسام‌الدین چلبی، همنشین و شاگرد مولانا ایفای نقش می کند.

نقش حسام منظور در فیلم مست عشق
نقش حسام منظور در فیلم مست عشق

حسام الدین چلبی در سال ۶۲۲ قمری در قونیه متولد شد ولی چون خانواده او اصلاً اهل ارومیه بوده و به قونیه مهاجرت کرده بودند به همین دلیل مولانا او را در مقدمه مثنوی اورموی اصل خوانده است. که از سال ۶۶۲ تا ۶۷۲ هجری قمری مصاحب و همنشین مولوی بود و به وجود آمدن مثنوی معنوی یادگار این دوره‌است و حتی نظم کتاب مثنوی به درخواست او صورت گرفت اما قبل از آغاز نظم دفتر دوم زوجهٔ حسام الدین وفات یافت و مولانا هم پسر جوانش علاءالدین محمد را که سی و شش سال داشت از دست داد و از شدت تأثر به جنازهٔ او حاضر نشد.

ذکر چلبی در مثنوی معنوی بارها آمده‌است چنان‌که مثنوی را به تعبیر شاعرانه حسامی نامه نیز خوانده‌است. حسام الدین نزد مولانا مقامی والا و عزیز داشت.
آورده‌اند که از مولانا سؤال کردند که از این سه خلیفه و نایب کدامین اختیار است؟ گفت: مولانا شمس الدین به مثابت آفتاب است و شیخ صلاح الدین درمرتبهٔ ماه است و حسام الدین چلبی میانشان ستاره ایست روشن و رهنما. وی در سال ۶۸۳ درگذشت. آرامگاه حسام الدین چلبی در قونیه ترکیه قرار دارد.

شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، ابراهیم چلیکول، هانده ارچل، سلما ارگچ، بنسو سورال، بوراک توزکوپاران و بوران کوزوم سایر بازیگران «مست عشق» هستند.

تهیه‌کننده این فیلم مهران برومند است و فیلمنامه آن را حسن فتحی و فرهاد توحیدی نوشته‌اند. صفحه اینستاگرام فیلم «مست عشق» این تصاویر را به مناسبت تولد حسام منظور که مخاطبان تلویزیون او را با سریال «بانوی عمارت» و «برادرجان» می‌شناسند، منتشر کرد.


همچنین بخوانید:

 

اسامی بازیگران فیلم مست عشق به کارگردانی حسن فتحی+ خلاصه داستان و زمان اکران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا