سینماسینمای‌جهان

معرفی ۱۰ فیلم دیدنی و جذاب برای طرفداران سری فیلم های ارباب حلقه ها

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با فیلم هایی آشنا کنیم که طرفداران فیلم های ارباب حلقه ها از تماشا کردنشان نهایت لذت را خواهند برد. سری فیلم های The Lord of the Rings یا همان ارباب حلقه ها به کارگردانی پیتر جکسون از طریق داستانشان در مورد هابیت های جوان، یک حلق قدرتمند و یک قلمروز فانتزی در آستانه جنگی بزرگ توانسته اند در طی سال ها توجه مخاطبان را به خود جلب کنند.

۱- Willow

سال ساخت: ۱۹۹۸

داستان فیلم Willow در یک سرزمین رازآلود می گذرد و در آن یک کشاورز جوان به نام وارویک سعی دارد نوزادی را از گزند یک ملکه شیطان صفت دور نگه دارد. این فیلم توسط جرج لوکاس تهیه شده و ران هاوارد کارگردانی آن را بر عههده داشته است، فیلمی که در طی سال ها به یک کالت کلاسیک محبوب تبدیل شده است. فیلم Willow عناصر روایی زیادی در خود دارد که طرفداران داستان های تولکین را راضی خواهند کرد، از شخصیت اصلی متفاوت تا فضای قرون وسطایی.

۲- Time Bandits

سال ساخت: ۱۹۸۱

در کمدی فانتزی Time Bandits، کوین جوان همراه با گروهی شش نفره از کوتوله ها در جستجوی یک گنج به سفر در زمان می رود. علاقمندان به داستان های پیچیده، دکورها و لباس های زیبا و روایت های جذاب مانند ارباب حلقه ها از دیدن این فیلم لذت خواهند برد. این فیلم که در بطن خود یک هجویه است، وقتی موجودات فانتزی را معرفی می کند و همچنین با به تصویر کشیدن لوکیشن هایی مانند قصرهای تاریکی شباهت بسیاری به فیلم های ارباب حلقه ها پیدا می کند.

۳- Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe

سال ساخت: ۲۰۰۵

فیلم Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe که بر اساس یک سری کتاب فانتزی نوشته سی اس لوییس ساخته شده داستان چهار کودک را روایت می کند که از طریق گنجه لباس هایشان وارد یک دنیای فانتزی به نام نارنیا می شوند. تولکین و لوییس که در زندگی واقعی نیز دوستان بسیار نزدیکی بودند، هر دو از افسانه شناسی نوردیک در داستان های خود استفاده کرده اند، چیزی که در افسانه های فانتزی و فلسفه های اخلاقی به تصویر کشیده شده در داستان هایشان مشخص است. هم ارباب حلقه ها و هم داستان های نارنیا علاوه بر تم خود شباهت های بسیاری داریند، مانند دکورهای خیره کننده و تعداد زیادی شخصیت های قهرمان و مبارز.

۴- The NeverEnding Story

سال ساخت: ۱۹۸۴

فیلم The NeverEnding Story که بر اساس رمانی نوشته مایکل اند ساخته شده، داستان رویارویی پسربچه ای به نام باستین باکس با یک کتاب جادویی را روایت می کند که مرزهای بین خیالات و واقعیت را با هم ترکیب می کند. به خاطر داستان های عمیق در مورد افسانه ها و تاریخ، این فیلم نیز شبیه ارباب حلقه ها در مورد رویارویی خیر و شر است.

۵- They Shall Not Grow Old

سال ساخت: ۲۰۱۸

با استفاده از ترکیبی از تصاویر آرشیوی متعلق به اوایل قرن بیستم، فیلم They Shall Not Grow Old ویدیوهایی رنگی شده را با کلیپ های صوتی با ارزش در هم می آمیزد که زندگی سربازان در طول جنگ جهانی اول را به تصویر می کشد. این فیلم اولین تجربه کارگردانی پیتر جکسون در زمینه ساخت فیلم های مستند بوده و به شدت مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است. طرفداران فیلم های ارباب حلقه ها می توانند مطمئن باشند که حتی بدون جلوه های ویژه، لوکیشن های کامپیوتری و سبک روایی باکیفیت نیز جکسون می تواند یک فیلم دیدنی خلق کند.

۶-King Kong

سال ساخت: ۲۰۰۵

داستان فیلم King Kong در مورد یک نمایشنامه نویس به نام جک دریسکول و یک فیلمساز به نام کارل دنهام است که تیم تولید را به یک جزیره مرموز می برند تا با ساکنان مرگبار، دایناسورهای ماقبل تاریخ و یک  گوریل بسیار غول پیکر مواجه شوند. جلوه های ویژه و لوکیشن های فیلم باعث شده تا این فیلم اکشن ماجراجویانه بر اعتبار پیتر جکسون به عنوان یک کارگردان کارکشته افزوده شود. لازم به ذکر است که این فیلم نیز مانند ارباب حلقه ها در نیوزیلند فیلمبرداری شده است. فیلم King Kong یک همکاری دیگر بین جکسون و اندی سرکیس بود، بازیگر بااستعدادی که در ارباب حلقه ها نقش شخصیت گلوم را بازی می کرد. در این فیلم، سرکیس نقش شخصیت لامپی که آشپز کشتی است و همچنین شخصیت کونگ را بازی می کند.

۷- Cooties

سال ساخت: ۲۰۱۴

در کمدی ترسناک Cooties، ناگت های مرغ مسموم باعث ایجاد یک پاندمی شبه زامبی در یک مدرسه ابتدایی می شوند که باعث می شود شاگردان علیه معلمان شورش کنند. الیجا وود تنها ۱۸ سال داشت که نقش فرودو را در اولین فیلم ارباب حلقه ها بر عهده گرفت. از آن زمان به بعد، این بازیگر با بازی در فیلم ها و ژانرهای دیگری نیز استعداد بازیگری خود را به رخ کشیده و در این فیلم نیز نقش یکی از معلمان مدرسه را بر عهده دارد. فیلم Cooties به خوبی توانایی های وود به عنوان یک بازیگر کمدی را به تصویر کشیده و انتظار می رود کسانی که از جنبه های کمیک فیلم ارباب حلقه ها خوششان آمده از دیدن این فیلم نیز لذت ببرند.

۸- Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl

سال ساخت: ۲۰۰۳

در فیلم Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl، کاپیتا جک اسپارو همراه با یک آهنگر شجاع به نام ویل ترنر سعی در نجات الیزابت سوان از دست گروهی از دزدان دریایی نامیرا دارند. اورلاندو بلوم بعد از درخشش در نقش سیندارین در مجموعه فیلم های ارباب حلقه ها، نقشی مشابه را در فیلم های دزدان دریایی کاراییب بر عهده گرفت. جدای از حضور بلوم در دو فیلم، مجموعه فیلم های دزدان دریایی کاراییب به خاطر نبردها، ارتشی از نامیراها و همچنین تم هایش در مورد ارث و میراث برای طرفداران فیلم های ارباب حلقه ها جذاب خواهد بود.

۹- A History of Violence

سال ساخت: ۲۰۰۵

در فیلم A History of Violence یک کافه دار به نام تام استال بعد از کشتن دو مرد مهاجم در کافه خود جایگاه یک قهرمان را پیدا می کند. اما وقتی یک گانگستر مرموز وارد شهر شده و تام را متهم به داشتن گذشته ای تاریک می کند، وی چاره ای جز تصدیق این ادعا ندارد. ویگو مورتنسن بیشتر به خاطر بازی در نقش آراگورن در فیلم های ارباب حلقه ها شناخته می شود. اما در A History of Violence، این بازیگر بازی بسیار جاافتاده تری داشته و ثابت می کند که بازیگر جذابی است. از دیگر جذابیت های این فیلم می توان به موسیقی متن خیره کننده این درام اکشن که توسط هاوارد شور تولید شده است، همان آهنگسازی که موسیقی متن فیلم های ارباب حلقه ها و هابیت ها را ساخته است.

۱۰-Tolkien

سال ساخت: ۲۰۱۹

درام زندگینامه ای Tolkien در مورد نویسنده مشهور سری کتاب های ارباب حلقه هاست که در این فیلم نیکلاس هولت نقش او را بازی می کند و در آن زندگی تولکین از دوران کودکی تا دوران خدمت در میدان های نبرد جنگ جهانی اول به تصویر کشیده می شود. با تماشای زندگی این شخصیت از دوران کودکی تا روزهای سیاه جنگ، فیلم Tolkien نگاهی جامع به زندگی این نویسنده مشهور و تاثیر تجربیات شخصی اش بر روی کارهای ادبی اش می اندازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا