سینماسینمای‌جهان

معرفی ۱۰ فیلم پرطرفدار بالیوود در سال ۲۰۲۰

ترجمه: سمیرا فیض آبادی: در این مطلب به معرفی ۱۰ فیلم پرطرفدار بالیوود در سال ۲۰۲۰ می پردازیم. سال ۲۰۱۹ به پایان خود نزدیک شده است و در این سال شاهد نمایش فیلم‌های متنوع و قابل تحسینی از سینمای هند بودیم. امسال فیلم‌های زیادی هم خبرساز بودند که درمرحله تولید به سر می‌بردند و سال ۲۰۲۰ شاهد اکران آنها خواهیم بود.

معرفی ۱۰ فیلم پرطرفدار بالیوود در سال ۲۰۲۰
معرفی ۱۰ فیلم پرطرفدار بالیوود در سال ۲۰۲۰

سال ۲۰۲۰ هم سال پرهیاهویی در بالیوود شاهد خواهیم بود، تعدادی فیلم که زندگی‌نامه خواهند بود، سری دوم فیلم‌های موفق، فیلم‌های درام و ورزشی و خیلی آثار مفرح وسرگرم کننده دیگر… شاید شما هم جز افرادی باشید که دوست دارند بدانند که در سال جدید  در سینمای هند چه فیلم‌هایی را قرار است ببینند. در اینجا چند فیلم قابل توجه که بسیار سروصدا کرده‌اند و افراد زیادی مشتاقانه منتظر اکران آنها هستند معرفی می‌کنیم.

Tanhaji: The Unsung Warrior

این فیلم تاریخی در مورد سلطنت چاتراپتی شیواجی مهاراجه بر امپراطوری ماراتا  و به طور خاص درمورد رهبر نظامی آن دوره سوبدار تاناجی مالوسار است که در کنار پادشاه ماراتا، چاتراپتی شیواجی مهاراجه در نبردهای ختلف جنگید. آجی دیوگان نقش قهرمان داستان را بازی می‌کند درحالیکه سیف‌علی خان را در نقش منفی این اثر تاریخی خواهیم دید. دراین فیلم مخاطبین را فرهنگ ماراتا آشنا خواهند شد و کاجول در نقش ساویتری مالوسره همسر تاناجی بازی کرده است. این فیلم به کارگردانی ام راتریال قرار است ۱۰ ژانویه ۲۰۲۰ اکران شود.

 

۸۳

این فیلم ورزشی برگرفته از داستان واقعی زندگی بازیکن بینظیر و ماندگار کریکت در تاریخ هند، کپیل دیو است که رنویر سینگ نقش او را ایفا کرده است.  این فیلم پیروزی شکوهمندانه تیم کریکت هند در جام جهانی سال ۱۹۸۳ میلادی به نمایش می گذارد و از کپیل دیو که عامل اصلی این برد شکوهمند بود تقدیر به عمل می‌اورد. همه دوستداران ورزش و کریکت باید این فیلم را تماشا کنند. کریکت برای هندی ها محبوب ترین ورزش ملی است. دیپیکا پادوکن در این فیلم نقش همسر کپیل دیو را بازی کرده است. «۸۳» ۱۰ آپریل ۲۰۲۰ اکران خواهد شد.

 

آج کال Aaj Kal

زوج پرسروصدا، جوان و محبوب، کارتیک آرین و سارا علی خان در این فیلم با یکدیگر همبازی شده‌اند. امتیازعلی، فیلمساز برجسته هندی، کارگردان این فیلم عاشقانه است. این فیلم قرار است روز ولنتاین ۲۰۲۰ اکران شود. خبر به خوردن رابطه این دو چهره جوان خیلی بلندتر از خبر ایجاد رابطه بین آنها بودو و بالیوود دوستان بی صبرانه منتظر تماشای شیمی میان این دو ستاره جوان هستند. این فیلم سری دوم فیلم «لاو آج کال» با بازی سیف علی خان است که دخترش سارا در سری دوم این فیلم جای پدرش را گرفته است.

 

Brahmastra

اسامی ۱۰ فیلم پرطرفدار بالیوود در سال ۲۰۲۰
اسامی ۱۰ فیلم پرطرفدار بالیوود در سال ۲۰۲۰

درست شبیه «اج کال» در این فیلم هم یک زوج مطرح دیگر به نام رنبیر کاپور و عالیا بات بازی کرده‌اند که در زندگی واقعی رابطه جدی و پررنگی با هم دارند تاجایی که شنیده می‌شوند امسال احتمالا شاهد برگزاری مراسم ازدواج آنها خواهیم بود. این فیلم قرار بود تابستان ۲۰۲۰ اکران شود اما حالا تاریخ اکران آن جلو انداخته شده است و طرفداران این فیلم پرحاشیه زودتر شاهد اکران آن خواهند بود. این فیلم به کارگردان ایان موکرجی، فیلمساز جوان و خوش ذوق بالیوود؛ داستانی اساطیری و افسانه‌ای دارد. آمیتاب بچن و مونی روی دیگر بازیگران مطرح این فیلم هستند.

 

Chhapaak

معرفی ۱۰ فیلم پرطرفدار بالیوود در سال ۲۰۲۰
معرفی ۱۰ فیلم پرطرفدار بالیوود در سال ۲۰۲۰

 

فیلمی با داستانی تکان دهنده براساس زندگی واقعی یک دختر قربانی اسیدپاشی به نام لاکشمی اگروال است که دیپیکا پادوکن ستاره اول سینمای هند در قالب این کاراکتر فرو رفته تا داستان زندگی‌اش را بازگو کند. از اتفاق فجیع رخ داده برای این دختر تا پرونده دادگاه، تحقیقات، معالجه پزشکی، پاسخ های ناخواسته بینندگان ، آشفتگی عاطفی و پذیرش چهره کنونی‌اش ، همه این روایت‌ها را در فیلم مشاهده خواهید کرد. ۱۰ ژانویه ۲۰۲۰ این فیلم اکران خواهد شد. ویکرانت مسی نقش مقابل پادوکن را در این فیلم ایفا کرده است. مگنا گلزار، سازنده فیلم «راضی» کارگردان این فیلم است.

 

Coolie No.1

 

 

«کولی نامبر وان» بازسازی فیلمی به همین عنوان با بازی کریشما کاپورو گویندا است که در سال ۱۹۹۵ ساخته شده بود. وارون داوان و ساراعلی خان ستاره‌های نسل جدید، بازیگران این فیلم هستند. دیوید داوان، پدر وارون کارگردان این فیلم است. این اثر کمدی و مفرح ۱ می ۲۰۲۰ اکران خواهد شد.

 

Gunjan Saxena: The Kargil Girl

این فیلم با بازی جانهوی کاپور که برگرفته از داستانی واقعی است.  جانوی در نقش گونجان ساکسنا ، نخستین خلبان زن IAF در هند بازی کرده است، زنی که در منطقه جنگی پرواز کرد و جان خود را برای بیرون کشیدن سربازان زخمی شده در جنگ کارگیل در سال ۱۹۹۹ به خطر انداخت. ۱۳ مارس ۲۰۲۰، «گونجان ساکسنا» اکران خواهد شد.

 

Jersey

شاهد کاپور، بازیگر بی رقیب امسال و ستاره فیلم «کبیر سینگ»، در فیلم ورزشی درام «جرسی» نقش یک بازیکن کریکت را بازی می کند. گوتم تینانوری کارگردان فیلم است. این فیلم بازسازی یک فیلم تلگو زبان است و قرار است ۱۹ آپریل ۲۰۲۰ اکران شود.

 

Laal Singh Chaddha

۱۰ فیلم پرطرفدار بالیوود در سال ۲۰۲۰
۱۰ فیلم پرطرفدار بالیوود در سال ۲۰۲۰

این فیلم بازسازی یک فیلم هالیوودی به نام «Forrest Gump» است که عامر خان در این فیلم نقش تام هنکس را بازی می‌کند. عامر خان نقش مردی را بازی کرده که از آی کی یا ضریب هوشی پایینی برخوردار است. کرینا کاپور و مونا سینگ دیگر بازیگران این فیلم هستند. کریسمس ۲۰۲۰ به عنوان تاریخ اکران این فیلم انتخاب شده است.

 

Thalaivi

کانگنا رانات بازیگر اصلی این فیلم است. او در این فیلم نقش زن سیاستمدار استالوارت جی جایالالیتا را بازی کرده و جهان پرزرق و برق را ادغام شده با سیاست نمایش می‌دهد. ۲۶ ژوئن ۲۰۲۰ این فیلم اکران خواهد شد.

این لیست با فیلم‌های دیگری همچون «تخت»، «بول بولیا۲»، «راده»، «شمشیرا»، «لاکشمی بمب» و… ادامه پیدا می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا