سینماسینمای‌جهان

معرفی ۵ فیلم برتر کمدی سینما در سال ۲۰۱۹ + خلاصه داستان و بازیگران

معرفی ۵ فیلم برتر کمدی سینما در سال ۲۰۱۹ در این مطلب این ۵ فیلم به علاوه یک فیلم ذخیره فیلم هایی بودند که نمره خوبی از منتقدین گرفتند. معرفی فیلم ها از مسیح کریمی در زومجی:

فیلم برتر کمدی سینما در سال ۲۰۱۹
فیلم برتر کمدی سینما در سال ۲۰۱۹

فیلم برتر کمدی سینما در سال ۲۰۱۹

Booksmart

کارگردان: اولیویا وایلد

بازیگران: کیتلین دیور، بنی فلداستین، جسیکا ویلیامز، بیلی لورد، ویل فورته، جیسون سودیکیس و لیسا کودرو

نمره راتن تومیتوز: ۹۷

زیرژانر دوران بلوغ امروز یکی از محبوب‌ترین زیرژانرهای سینمای هالیوود است که به پختگی و سطح بالایی نیز دست یافته است و در طول سال‌های اخیر شاهد انتشار فیلم‌های موفقی در این سبک بودیم. فیلم Booksmart یکی از جدیدترین آثار دوران بلوغ است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. این فیلم در واقع اولین تجربه اولیویا وایلد به‌عنوان کارگردان بود که به موفقیت بزرگی برای این بازیگر تبدیل شد و حال بسیاری از او به‌عنوان یک کارگردان با استعداد نیز یاد می‌کنند. فیلم بوک اسمارت مانند بسیاری از فیلم‌های دوران بلوغ یک فیلم کمدی درام است که داستان دو دوست بسیار صمیمی و خرخون را دنبال می‌کند که در آستانه فارغ التحصیلی در دبیرستان هستند، اما متوجه می‌شوند که در طول این سال‌ها تنها درس خوانده و در هیچ یک از تفریحات دوران دبیرستان شرکت نکرده و تصمیم می‌گیرند تا در شب آخر در مهمانی شب فارغ التحصیلی شرکت کنند، اما اتفاقات دیگری نیز در انتظار آن‌ها است.

فیلم Booksmart با روایتی ساده، اما جذاب توانسته کمدی ارائه دهد که همزمان نظر منتقدان و بینندگان را جلب کند و از آن به‌عنوان یکی از بهترین آثار کمدی سال ۲۰۱۹ نیز یاد می‌شود. فیلمی که بیننده در درون لایه صحنه‌های کمدی و سرگرم کننده خود تنها یک روایت سطحی و پیش پا افتاده را ارائه نداده تا به اثری یکبار مصرف تبدیل شود. شخصیت پردازی دو شخصیت اصلی و پرداخت مناسب به شخصیت‌های فرعی باعث شده تا بیننده شخصیت‌ها و سرنوشت آن‌ها را تا پایان دنبال کند که بدون شک بخش زیادی از موفقیت فیلم را نیز باید مدیون بازی درخشان کیتلین دیور و بنی فلداستین دانست که فلداستین توانست برای بازی در فیلم بوک‌اسمارت نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شود. پس اگر تاکنون فرصت نکردید تا فیلم Booksmart آن را تماشا کنید یا از طرفداران فیلم‌های دوران بلوغ هستید، نوروز ۹۹ فرصت بسیار خوبی برای تماشای این اثر تحسین شده است.

Good Boys

کارگردان: جین استوپینسکی

بازیگران: جیکوب ترمبلی، کیس اِل. ویلیامز، بریدی نون، لی آیزنبرگ، مالی گوردن، میدوری فرنسیز و ویل فورته

نمره راتن تومیتوز: ۸۰

جین استوپینسکی وظیفه کارگردانی فیلم Good Boys را بر عهده دارد که بیشتر برای کارگردانی و نوشتن فیلمنامه سریال The Office شناخته می‌شود

طی سال‌های اخیر شاهد رشد تولید فیلم‌های کمدی بزرگسالانه بودیم، اما چی می‌شد که شخصیت‌های اصلی یک فیلم کمدی بزرگسالانه چند کودک بودند؟ فیلم Good Boys هم در واقع با چنین ایده‌ای تولید شد. این فیلم کمدی داستان سه پسر به‌نام‌های مکس، ثور و لوکاس را دنبال می‌کند که پس از اینکه پهباد پدر مکس خراب شد، حال آن‌ها مجبور می‌شود برای خرید یک پهباد بی دی رولینگ از مدرسه فرار کنند، اما دو دختر که کیفشان توسط این سه پسر دزدیده شده، پهباد را می‌خرند و برای اینکه آن را به پسران بدهند، شرطی را می‌گویند که در واقع تنها بخشی از اتفاقات آن است.

داستان فیلم شاید خیلی شباهتی به یک کمدی بزرگسالانه نداشته باشد، اما فیلم از همان ابتدا نشان می‌دهد که دید اولیه در مورد داستان فیلم کاملا اشتباه است. فیلم با اینکه داستان ساده‌ و سطحی دارد و فیلم در واقع از دید سه پسر بچه دنبال می‌شود، اما تبدیل به اثری می‌شود که نه تنها می‌تواند شما را به راحتی سرگرم کند، بلکه صحنه‌های کمدی بسیار خوبی نیز در طول فیلم خلق می‌کند و شاید اثری بی نقصی نباشد، اما اگر دلتان می‌خواهد بدون توجه به داستان و شخصیت پردازی فقط برای دقایقی فقط بخندید، فیلم Good Boys یک گزینه بسیار خوب و ایده‌آل برای شما است.

جین استوپینسکی وظیفه کارگردانی فیلم Good Boys را بر عهده دارد که بیشتر برای کارگردانی و نوشتن فیلمنامه سریال The Office شناخته می‌شود و فیلم پسران بد اولین تجربه کارگردانی یک فیلم بلند سینمایی توسط وی است. همچنین اگر فضای فیلم و اتفاقات آن شما را به یاد فیلم‌هایی مثل سری فیلم Neighbors یا انیمیشن Sausage Party بیندازد، تعجب نکنید؛ چرا که سث روگن و اوان گلدبرگ به‌عنوان تهیه‌کننده در این فیلم حضور دارند و در واقع ایده اصلی فیلم نیز از این دو نفر بوده است. در هر حال مثلث جیکوب ترمبلی، کیس اِل. ویلیامز و بریدی نون در فیلم Good Boys بسیار موفق عمل کرده و یکی از نقاط قوت و اصلی فیلم است. اگرچه بیشتر تمرکز فیلم روی این سه شخصیت است، اما نمی‌توان از زوج مالی گوردن و میدوری فرنسیز هم گذشت که توانسته‌اند به نقطه مقابل شخصیت‌های اصلی داستان تبدیل شوند و به بهتر شدن فیلم بسیار کمک کنند و حتی ایده ساخت یک فیلم فرعی براساس آن‌ها نیز مطرح شود.

Murder Mystery

کارگردان: کایل نیواچک

بازیگران: آدام سندلر، جنیفر انیستون، لوک ایوانز، جما آرترتون، عادل اختر و ترنس استامپ

نمره راتن تومیتوز: ۴۴

فیلم Murder Mystery پر بیننده‌ترین فیلم نتفلیکس در سال ۲۰۱۹ بوده است. اگر تنها به دنبال تماشای فیلم‌های تحسین شده در ایام نوروز نیستید و تنها به دنبال فیلمی هستید که برای دقایقی شما را سرگرم کند، فیلم Murder Mystery گزینه بسیار خوبی برای شما است. فیلم «راز جنایت» داستان یک افسر پلیس نیویورکی به همراه همسرش را دنبال می‌کند که به درخواست آدری، همسرش به تعطیلات در اروپا می‌روند تا به آرامش برسند. آنها در حین سفر با یک میلیاردر آشنا می شوند اما طولی نمی کشد که او به طور مرموزی به قتل می‌رسد و این دو به مظنونین اصلی پرونده تبدیل می شوند.
اکنون آنها باید از دست پلیس فرار و بی گناهی خود را ثابت و همچنین قاتل این میلیاردر را نیز پیدا و پرونده قتل را حل کنند. فیلم Murder Mystery یک فیلم کمدی رمانتیک یا عاشقانه است که با اینکه نقدهای متوسط و ضعیفی را دریافت کرده، اما در نهایت به اثری تبدیل شده که می‌تواند بیننده را برای حداقل ۹۰ دقیقه با صحنه‌‌های کمدی و جذابش سرگرم کند. همچنین اگر به دنبال تماشای فیلمی در سبک کمدی عاشقانه هستید فیلم راز جنایت می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

فیلم Murder Mystery دارای بازیگران سرشناسی مثل آدام سندلر است که این روزها همکاری درخشانی را نتفلیکس داشته و فیلم راز جنایت از موفق‌ترین کارهای مشترک آن‌ها محسوب می‌شود و این فیلم کمدی پر بیننده‌ترین فیلم نتفلیکس در سال ۲۰۱۹ نیز بوده است. در کنار سندلر جنیفر انیستون، بازیگر سریال Friends دیده می‌شود که اگر از طرفداران سندلر و انیستون باشید، بهتر است فرصت تماشای همکاری این دو بازیگر را از دست ندهید که برخی اعتقاد دارند این دو در این فیلم تبدیل به زوجی موفق نیز شده‌اند. همچنین لوک ایوانز و جما آرترتون دیگر بازیگران شناخته شده فیلم Murder Mystery هستند. همچنین فیلم Murder Mystery 2 در دست ساخت است و شاید اکنون فرصت خوبی باشد تا ببینیم دلیل محبوبیت و استقبال گسترده از این اثر چه بوده است.

Fighting With My Family

کارگردان: استیون مرچنت

بازیگران: فلورنس پیو، جک لودن، نیک فراست، لینا هیدی، وینس وان، دواین جانسون، زلیندا وگا، کیمبرلی ماتولا و استیون مرچنت

نمره راتن تومیتوز: ۹۳

فیلم‌های درام ورزشی به صورت کلی روندی مشابه و کلیشه‌ای دارند، اما فیلم Fighting with My Family برخلاف بسیاری از این فیلم‌ها داستان یک کشتی حرفه‌ای یا کشتی کج زن را دنبال می‌کند و برخلاف بسیاری از این فیلم‌ها، یک فیلم کمدی درام است. فیلم براساس داستان واقعی ساخته شده و داستان سارایا جید بویس را دنبال می‌کند که رویای وی و برادرش حضور در مسابقات کشتی کج است. بویس از یک خانواده با پیشینه کشتی کج آمده و مادرش سوییت سارایا و پدرش ریکی نایت، هر دو از کشتی‌گیران قدیمی این رشته هستند و دو برادر بزرگش یعنی روی بویس و زک زادیاک نیز به این ورزش مشغول هستند.

او از ۱۴ سالگی فعالیتش را برای ورود به این مسابقات آغاز کرد و در طول فیلم شاهد سخت کوشی و پروسه بسیار سخت ورود بویس به این مسابقات هستیم. همچنین در فیلم دواین جانسون نیز در نقش خودش حضور دارد که حضور کوتاهی دارد، اما شاید برای طرفدارانش جذاب باشد. فیلم با اینکه سر و صدای خیلی زیادی نکرد، اما مورد توجه منتقدان و تماشاگران قرار گرفت و خیلی سریع به‌عنوان یکی از فیلم‌هایی که کمتر دیده شده، شناخته شده است.

شاید فیلم Fighting with My Family اثری بی نقص نباشد، اما عملکرد فلورنس پیو با ستایش‌های بسیاری مواجه شد. اگرچه پیو جوان این روزها بیشتر برای بازی در فیلم Midsommar و فیلم Little Women شناخته می‌شود و برای آن نامزد دریافت جوایز بسیاری شده است، اما در فیلم مبارزه با خانواده‌ام یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های پیو را شاهد هستیم و اگر از بازی این بازیگر جوان در این آثار مورد توجه شما قرار گرفته بود، پس بهتر است سری نیز به این اثر سرگرم کننده و جذاب بزنید تا متوجه شوید که او سه نقش کاملا متفاوت را در طول تنها یکسال بازی کرده است.

پیو برای بازی در فیلم Fighting with My Family تلاش زیادی کرده تا بهترین نمایش ممکن از شخصیت سارایا جید بویس را ارائه دهد و در واقع بار زیادی از اتفاقات فیلم روی دوش وی هست که در کنار آن از بازی بازیگران اعضای خانواده این شخصیت نیز تمجید شده است. فیلمی که در کنار صحنه‌های کمدی، می‌تواند شما را تحت تاثیر قرار دهد و بدون شک این موضوع شاید بدون درخشش فلورنس پیو ممکن نبود که این روزها آماده ورود به دنیای سینمایی مارول با فیلم Black Widow می‌شود. پس اگر به دنبال یک اثر نسبتا متفاوت در سبک درام ورزشی و کمدی هستید، بدون شک فیلم Fighting with My Family انتخاب بسیار خوبی است.

The Art of Self-Defense

کارگردان: رایلی استارنز

بازیگران: جسی آیزنبرگ، ایموجن پوتس، آلساندرو نیوولا، استیو ترادا و دیوید زلنر

نمره راتن تومیتوز: ۸۴

طبق وعده خود برای معرفی فیلم‌های کمدی متنوع، حال نوبت به کمدی سیاه یا بلک کمدی رسیده است. فیلم The Art of Self Defense داستان کیسی را دنبال می‌کند که یک شخصیت تنها، آرام، گرفتار در زندگی رومزه است که آسیبش به هیچکس نمی‌رسد، اما پس از این مورد آزار و اذیت و حمله افراد ناشناس در خیابان قرار می‌گیرد، تصمیم می‌گیرد تا با کمک یک استاد هنرهای رزمی آموزش دفاع شخصی ببیند، اما این آموزش باعث بروز خشونت در کیسی می‌شود. فیلم «هنر دفاع از خود» شاید داستان خیلی جدیدی را ارائه نمی‌دهد و کلیشه‌ای به‌نظر برسد، اما برای خلق صحنه‌های کمدی خلاقانه‌اش توسط منتقدان بسیار ستایش شده و آن را از نقاط قوت فیلم می‌دانند که بازی جسی آیزنبرگ، ایموجن پوتس و آلساندرو نیوولا کمک زیادی به این موضوع کرده است. همانطور که فیلم حاوی تصاویر کمدی است، تصاویر جدی و خشنی را نیز نمایش می‌دهد و در واقع روند فیلم در طول آن جدی‌تر و خشن‌تر می‌شود و ما در طول فیلم قرار است شاهد تغییر شخصیت کیسی باشیم.

در هر حال بسیاری از منتقدان اعتقاد دارند که فیلم The Art of Self Defense در نهایت نمی‌تواند از تمامی پتانسیل‌های خود استفاده کند و بیشتر به اثری تبدیل می‌شود که ارزش یکبار تماشا کردن را دارد. در مجموع اگر به دنبال تماشای یک کمدی سیاه هستید و تاکنون موفق به تماشای فیلم «هنر دفاع از خود» نشده بودید یا حتی شاید نام آن را نشنیده باشید، اکنون فرصت خوبی است که به تماشای آن بپردازید و یک فرصت را به این فیلم کمدی سیاه بدهید. فیلمی که بدون شک ارزش یکبار تماشا کردن را دارد، اما برای لذت بردن کافی از فیلم در ابتدا باید سطح انتظارات خود را کاهش دهیم و سپس به سراغ آن برویم و حدود ۱۰۰ دقیقه از تماشای آن لذت ببریم که یکی از نقش‌آفرینی‌های خوب آیزنبرگ را نیز در آن شاهد هستیم.

The Farewell

کارگردان: لولا وانگ

بازیگران: آکوافینا، تزی ما و شوژن ژائو

نمره راتن تومیتوز: ۹۸

فیلم The Farewell از آن دسته فیلم‌هایی بود که شاید بسیاری انتظار آن را نداشتند، اما این فیلم توانست برای اولین‌بار آکوافینا را نه به‌عنوان یک شخصیت کمدی و در یک فیلم تجاری، بلکه در یک اثر متفاوت نشان دهد که هم فیلم و هم بازی آکوافینا با نظر مثبت منتقدان و بینندگان را در پی داشت. فیلم وداع داستان یک خانواده چینی را دنبال می‌کند که متوجه می‌شوند مادر بزرگ آن‌ها تنها برای مدت کوتاهی زنده خواهد بود و در همین رابطه تصمیم می‌گیرند تا به او خبر ندهند و یک برنامه عروسی را ترتیب می‌دهند تا پیش از فوت وی دور هم جمع شوند. آکوافینا نقش نوه مادر بزرگ را بر عهده دارد و بازی وی با تمجید و تحسین زیادی در فیلم The Farewell مواجه شده و بسیاری بازی این بازیگر نوظهور را یکی از نقاط قوت اصلی فیلم می‌دانند.

از فیلم The Farewell به‌عنوان یکی از عاطفی‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ و یک دهه اخیر سینما نام برده می‌شود که تمرکز آن روی خانواده باعث شده تا بینندگان در طول فیلم بیشتر با شخصیت‌ها و اتفاقات آن همذات پنداری کنند و همین موضوع باعث شده تا فیلم به اثری خانوادگی تبدیل شود و بتواند گزینه جذابی برای تماشا با خانواده در چنین روزهایی باشد. آکوافینا برای بازی در فیلم وداع موفق شد تا نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول زن در یک فیلم کمدی یا موزیکال شود و در اولین تجربه نامزدی خود در گلدن گلوب توانست این جایزه را ببرد تا موفقیت بزرگی در کارنامه وی باشد. همچنین فیلم The Farewell نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی زبان نیز شد که در رسیدن به این جایزه موفق نبود. / فیلم برتر کمدی سینما در سال ۲۰۱۹


⇐ برای دیدن مطالب بیشتر به لینک های: باکس آفیس هفتگی ۲۰۲۰ و فیلم جدید خارجی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا