رپورتاژ آگهیعلم و تکنولوژی

مقایسه دو گوشی شیائومی Poco X3 NFC با Poco X3 Pro، کدام‌یک برای عکاسی مناسب تر است؟

اگر طرفدار گوشی‌های شیائومی باشید، حتماً نام محصول Poco X3 این برند به گوشتان خورده است. Poco X3 جزو معروف‌ترین گوشی‌های شیائومی به‌حساب می‌آید که انواع مختلفی نیز دارد. دو مدل Poco X3 NFC و Poco X3 Pro جزو مدل‌های برتر و معروف این سری محسوب می‌شوند. در این مقاله قصد داریم تا مقایسه‌ای کامل درباره این دو گوشی کنیم و نهایتاً به شما بگوییم که کدام‌یک برای عکاسی مناسب‌تر هستند. پس با ما همراه باشید.

مقایسه گوشی شیائومی Poco X3 NFC با Poco X3 Pro ازنظر ظاهری

در نگاه اول، اولین چیزی که توجه یک کاربر را به خود جلب می‌کند، زیبایی ظاهر یک گوشی است. به همین خاطر در مرحله اول قصد داریم تا این دو گوشی را ازنظر ظاهری با یکدیگر مقایسه کنیم. جالب است بدانید که ازنظر ظاهری، دو گوشی Poco X3 NFC و Poco X3 Pro هیچ تفاوتی باهم ندارند. نه ازنظر ابعاد، نه ازنظر وزن و نه ازنظر شکل ظاهری هیچ تفاوتی بین این دو گوشی احساس نمی‌شود. در اصل انگار دقیقاً از یک قالب برای ساخت هر دو گوشی استفاده کرده‌اند. البته باید بدانید که رنگ‌بندی این دو گوشی کمی متفاوت است. در اصل از رنگ‌های زیبا و چشم‌گیرتر در Poco X3 Pro استفاده کرده‌اند. این شباهت تا حدی زیاد است که اگر دو گوشی را کنار هم قرار دهید، امکان تشخیص بین آن دو تقریباً وجود ندارد.

مقایسه گوشی شیائومی Poco X3 NFC با Poco X3 Pro ازنظر صفحه نمایش

کمپانی شیائومی تصمیم داشته تا از یک صفحه نمایش در هر دو گوشی استفاده کند. یعنی در اصل هیچ ارتقائی در صفحه نمایش انجام‌نشده است. صفحه نمایش هر دو گوشی، یک صفحه نمایشگر ۶.۶۷ اینچی IPS LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، نور ۴۵۰ نیت و تکنولوژی HDR10 است. این صفحه نمایش رزولوشن تصویر ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل در اینچی دارد. کیفیت تصویر هر دو گوشی بسیار مناسب هستند.

مقایسه گوشی شیائومی Poco X3 NFC با Poco X3 Pro ازنظر پردازنده

شاید ازنظر بسیاری افراد، اینکه یک گوشی پردازنده مناسبی نداشته باشد، روی کیفیت عکاسی گوشی تأثیر ندارد. جالب اینجاست که بدانید به‌غیراز لنز، سرعت عمل و نحوه پردازش تصویر در گوشی بعد از عکاسی اهمیت بسیاری دارد. اولین بار گوشی‌های گوگل توانستند تا با افزایش سرعت پردازنده و استفاده از برنامه‌های عالی عکاسی، کیفیت عکس را تا چند برابر افزایش دهند.

خوشبختانه در هر دو گوشی از پردازنده اسنپدراگون و CPU اصلیKyro  استفاده‌شده است. مدل‌های این دو پردازنده در دو گوشی باهم تفاوت دارند؛ اما تفاوت آن‌ها آن‌قدر چشم‌گیر نیست که بخواهیم اشاره‌کنیم. با توجه به اینکه گوشی شیائومی پوکو ایکس ۳ پرو جدیدتر از گوشی پوکو ایکس ۳ NFC است، از پردازنده‌های جدیدتری در این گوشی استفاده کرده‌اند  که سرعت عمل فوق العاده‌تری را ارائه می‌دهد. همچنین هر دو گوشی از پردازنده گرافیکی قدرتمندAdreno  استفاده می‌کنند. همانند پردازنده مرکزی، قدرت و سرعت پردازنده گرافیکی گوشی پوکو ایکس ۳ پرو از پوکو ایکس ۳ NFC بیشتر است.

مقایسه گوشی شیائومی Poco X3 NFC با Poco X3 Pro ازنظر حافظه

گوشی Poco X3 NFC در مدل‌های ۶۴ گیگ رم ۶ ، ۱۲۸ گیگ رم ۶ و ۱۲۸ گیگ رم ۸ به بازار عرضه می‌شود. درحالی‌که می‌توانید انواع مدل گوشی پوکو ایکس ۳ پرو را به‌صورت ۱۲۸ گیگ رم ۶ ، ۱۲۸ گیگ رم ۸، ۲۵۶ گیگ رم ۶ و ۲۵۶ گیگ رم ۸ تهیه کنید. پس مدل ۲۵۶ گیگ فقط مخصوص Poco X3 Pro است. البته امکان استفاده از حافظه MicroSD در هر دو گوشی وجود دارد.

مقایسه گوشی شیائومی Poco X3 NFC با Poco X3 Pro ازنظر دوربین

خب نوبت به یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو گوشی یعنی دوربین آن‌ها می‌رسد. در گوشی پوکو ایکس ۳ پرو از لنز ۴۸ مگاپیکسلی واید، ۸ مگاپیکسلی اولترا واید، لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو و لنز ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق استفاده‌شده است. درحالی‌که در گوشی پوکو ایکس ۳ NFC از دوربین ۶۴ مگاپیکسلی واید، ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید، ۲ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق استفاده‌شده است. هر دو گوشی در حالت ۴K فیلم‌برداری می‌کنند و دوربین سلفی یکسانی دارند؛ اما عملکرد دوربین گوشی Poco X3 NFC از مدل پرو به‌مراتب بهتر است.

 

مقایسه گوشی شیائومی Poco X3 NFC با Poco X3 Pro ازنظر باتری

هر دو گوشی از یک باتری و از یک نوع شارژر استفاده می‌کنند. در هر دو گوشی از باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپرساعتی به همراه شارژر سریع ۳۳ واتی استفاده‌شده است. هر دو گوشی ازنظر باتری عملکرد بسیار مناسبی دارند.

کدام‌یک برای عکاسی مناسب‌تر است؟

درنهایت باید به سوالی که در ابتدای مقاله مطرح شد پاسخ دهیم. قطعاً متوجه شده‌اید که اگر قصد انتخاب یک گوشی عالی برای عکاسی را دارید، بهتر است گوشی Poco X3 NFC را انتخاب کنید. درحالی‌که گوشی Poco X3 Pro گزینه مناسبی برای بازی محسوب می‌شود.

شما می‌توانید انواع گوشی شیائومی از جمله مدل های پوکو ایکس ۳ NFC و پوکو ایکس ۳ پرو را از فروشگاه اینترنتی تکنولایف  به آدرس https://www.technolife.ir/ تهیه کنید.

گردآوری شده از: http://tkak.ir/x3vspro

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا