چهره هاسلبریتی ایرانی

زندگینامه مهدی یغمایی خواننده پاپ و همسرش + نکاتی از زندگی شخصی و اینستاگرام

در این مطلب از مجله کولاک بیوگرافی کامل و زندگینامه مهدی یغمایی خواننده پاپ و همسرش مهمان دورهمی ۸ خرداد ۹۹ خواهیم داشت! با ما همراه باشید. مهدی یغمایی، خواننده پاپ ، نوازنده، تنظیم ‌کننده و همچنین آهنگساز متولد ۲۱ مرداد ماه سال ۱۳۵۵ شمسی در شهر مشهد می باشد. بد نیست بدانید پدر وی مداح بود؛ و متولد شهرستان جندق از توابع استان اصفهان است. او دارای دو خواهر و یک برادر می باشد؛ او فرزند ارشد خانواده است.

زندگینامه مهدی یغمایی خواننده پاپ و همسرش
زندگینامه مهدی یغمایی خواننده پاپ و همسرش

مهدی یغمایی درباره خانواده خود می گوید: ” ما ۴ فرزند هستیم؛ و من فرزند بزرگ خانواده هستم. یک برادر بنام صادق دارم که در شاهرود خواننده است! دو خواهرم نیز متاهل می باشند. پدرم چهل سال است که مداحی می کند و صدای زیبایی دارد! “

قرائت قرآن و تک خوانی گروه سرود در دوره دبستان و دریافت مقام استانی در ۸ سالگی، از جمله اتفاقات ارزشمند دوره ی کودکی مهدی یغمایی است! او از دوم راهنمایی با ساز ملودیکایی که پدر خریده بود، موسیقی را شروع کرد و با موسیقی آشنا شد!

مهدی یغمایی در سال ‌های نوجوانی استعداد خواندن را در خود کشف کرد و این استعداد پرورش داد! وی در سال ۱۳۷۲ شمسی، نواختن ساز پیانو و همچنین خواندن آواز سنتی را نیز شروع کرد. مهدی یغمایی در سال ۱۳۷۴ شمسی شروع به تحصیل در دانشگاه شاهرود نمود و در سال ۱۳۷۹ شمسی نیز تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته شیمی کاربردی به پایان رساند.

مهدی یغمایی در سال ۱۳۷۷ شمسی و وقتی تنها ۲۲ سال سن داشت، با سبکی نو و جدا از موسیقی سنتی، به صورت جدی با صداوسیمای سمنان وارد همکاری در زمینه آواز سنتی شد.

مهدی یغمایی پس از سال‌ ها تلاش در به دست آوردن تجربه در خواندن آواز سنتی، به آرامی تصمیم خود را در تغییر سبک خوانندگی عملی کرد! او سرانجام در سال ۱۳۸۰ شمسی با توجه به داشتن مهارت کامل در خواندن آواز سنتی، با سبکی نو و جدا از موسیقی سنتی، به صورت حرفه ‌ای پا به عرصه موسیقی ایران  نهاد.

مهدی یغمایی در ابتدا، با گروه ژوان همکاری نمود و در همین راستا نیز، آلبومی شامل ۱۲ قطعه موسیقی را منتشر کرد! از جمله معروف ترین آهنگ های این آلبوم می ‌توان به ” دختر بهار ” ، ” سایه ” ، ” دلم تنگه ” ، ” ستاره جون ” و… اشاره کرد.

ماجرای ممنواع الکاری مهدی یغمایی

مهدی یغمایی در سال های اول فعالیت خود، با ساخت کلیپی با نام ” صدای آخری ” برای شبکه ماهواره ای ایران موزیک و همچنین MITV ، از سال ۱۳۸۲ شمسی تا ۱۳۸۸ شمسی ممنوع الکار شد! او در سال ۱۳۸۸ شمسی با آلبوم ” سلام آقا ” مجوز حضور در مارکت موسیقی ایران را بدست آورد.

آلبوم ” سلام آقا ” کاری گروهی و مناسبتی به مناسبت محرم سال ۱۳۸۸ شمسی بود که با صدای مهدی یغمایی و چند تن دیگر از خوانندگان کشور منتشر شد. در این آلبوم، خوانندگی ۴ قطعه به نام‌ های ” گل پرپر ” ، ” ماه قبیله ” ، ” شام غریبان ” و همچنین ” با حسین ” به عهده مهدی یغمایی بود که آهنگسازی ” گل پرپر ” و نیز ” شام غریبان ” نیز بر عهده وی بود.

مهدی یغمایی در سال ۱۳۹۰ شمسی و با خواندن آهنگ ” حس می‌ کنم تورو ” به عنوان تیتراژ برنامه ماه عسل با اجرای احسان علیخانی شناخته شد! اما شهرت اصلی وی با برنامه شب کوک باربد بابایی فراگیر شد! مهدی یغمایی در سال ۱۳۹۳ شمسی، داوری برنامه شب کوک ، محصول نسیم صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران را بر عهده داشت و به عنوان مهمان دو بار در برنامه دورهمی حاضر شد! بد نیست بدانید او سفیر مؤسسه توانبخشی همدم شهر مشهد است.

لازم به بیان است مهدی یغمایی علاوه بر خوانندگی، مدرس آواز نیز می باشد، عده ای از هنرمندان نوظهور در کلاس های او حاضر می شوند تا رفع اشکال کنند! البته او نیز در برخی آثار، سرمایه گذاری می کند.

مهدی یغمایی به مناسبت در گذشت مرتضی پاشایی ، قطعه ” بخواب آروم ” را تقدیم این هنرمند دوست داشتنی کرد! ترانه این اثر را علی حسین پور سروده بود و تنظیم آن را پورزاد اعلایی بر عهده داشت؛ آهنگسازی این قطعه را نیز خود مهدی یغمایی انجام داده بود.

زندگی شخصی مهدی یغمایی

مهدی یغمایی در اواخر بهار سال ۱۳۹۷ شمسی ازدواج کرد؛ و وی متاهل می باشد.

در مصاحبه ای درباره زندگی شخصی خود و علایق خود می گوید: ” کتاب خیلی می‌ خوانم؛ مخصوصا کتاب‌ های غزل، بوستان، گلستان، دیوان حافظ، مولانا، کتاب‌ های تقویت فکر و به تازگی هم آموزش نقاشی را شروع کردم! “

مهدی یغمایی در اینستاگرام

https://www.instagram.com/mehdiyaghmaei

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا