تلویزیون

مهران مختاریان نابغه اوتیسمی در عصر جدید کیست؟ +محاسبه تاریخ ازدواج احسان علیخانی

مهران مختاریان نابغه اوتیسمی در عصر جدید کیست؟  ویدیو اجرا مهران کودک نابغه اوتیسمی در برنامه عصر جدید شنبه ۱۷ اسفند ۹۸ را اینجا ببنید

اولین قسمت از فصل دوم برنامه عصر جدید شنبه شب روی شبکه ۳ سیما رفت. در یکی از آیتم های این برنامه کودک اوتیسمی به اجرای برنامه پرداخت به نام مهران مختاریان. مهران ۱۲ سال دارد و اهل یکی از روستاهای شهرستان مریوان استان کردستان است. توانایی های مهران باعث شد تا در پایان برنامه همه از او به عنوان یک نابغه یاد کنند.

مهران در مقطع ابتدایی و در کلاس ششم درس می خواند. مهران در برنامه عصر جدید می توانست به سوالاتی جواب بدهد که محاسبه آن کار هرکسی نیست. مهران مختاریان می توانست روز تاریخی را که داوران به او می گفتند محاسبه کند. به عنوان مثال امین حیایی تاریخ تولد خود را گفت و مهران در چند ثانیه و به صورت ذهنی محاسبه کرد که این تاریخ چند شنبه بوده!

در بخشی از این اجرا اتفاق جالبی پیش آمد. بشیر حسینی از مهران پرسید تاریخ ازدواج احسان علیخانی را حدس بزند که مهران گفت تاریخ ازداواج علیخانی ۲۷/۳/ ۱۴۰۳ است!

مهران مختاریان نابغه اوتیسمی
مهران مختاریان نابغه اوتیسمی

 

در شرح قوانین جدید فصل دوم مسابقه عصر جدید گفته شده: یک دکمه برای آغاز و پایان برنامه طراحی شده که در کنار دست مجری قرار دارد. اگر در زمانی که اجرا در حال انجام روی صحنه است، با پایان اجرا زمان رای دادن به پایان رسیده است و دیگر داور نمی تواند رای خود را ثبت کند.

همچنین یک دکمه طلایی دیگر نیز روی میز داوران و همچنین روی میز مجری به عنوان میزبان قرار داده شده که اگر برای شرکت کننده ای به صدا در بیاید به این معنی است که مستقیم به مرحله نیمه نهایی راه پیدا می کنند و دیگر در مرحله دوم با کسی رقابت نمی کنند. این زنگ برای هر داور فقط یکبار قابل استفاده است.

همچنین تلفنی نیز روی میز مجری قرار داده شده است که اگر همراهان نکته ای داشته باشند یا مربی با استدلال داوران مشکل جدی پیدا کنند، که آن استدلال برای مجری قانع کننده باشد، می توانند با او تماس بگیرند و رای داور به شور تماشاگران گذاشته می شود و آنها نظرشان را می دهند و اگر داور خواست می تواند رای خود را تغییر بدهد. البته تماشاگر نمی تواند روی رای داور تاثیر بگذارد ولی نظرشان را اعلام می کنند. سازندگان تصمیم گرفته اند با راه اندازی این بخش، چالش جدیدی میان داوران، شرکت کنندگان و تماشاچی ها ایجاد کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا