اخبار داغ

ناگفته هایی درباره الماس دریای نور

مجله اینترنتی کولاک :‌ حتما تا به حال بارها نام الماس دریای نور را شنیده اید اما آیا در مورد مشخصات این گوهر تاریخی نیز اطلاعی دارید؟ در ادامه مطلب سعی خواهیم کرد اطلاعاتی هرچند مختصر از در مورد این الماس بی نظیر در اختیار شما قرار دهیم.

ناگفته هایی درباره الماس دریای نور

دریای نور (Ocean of Light) که یکی از بزرگترین الماس های شناخته شده جهان است زوج الماس معروف کوه نور محسوب میشود. این الماس از کهن ترین الماس های جهان نیز محسوب می شود. جالب است بدانید با وجود آنکه دریای نور در زمره الماس های تراش خورده به شمار می آید، دارای وزنی در حدود ۱۸۲ قیراط است و در دسته الماس های صورتی رنگ جای می گیرد. البته باید گفت ، به دلیل تابش نور فلش دوربین ، رنگ دریای نور در بسیاری از تصاویر همچون الماس های بیرنگ به نظر می رسد.

تاریخچه الماس دریای نور

برخی بر این باورند که الماس دریای نور بر روی شمشیر افراسیاب قرار داشته و پس از جنگ با رستم این الماس به توران منقل شده است ولی آنچه که با اسناد تاریخی قابل اثبات است، این است که نادر شاه افشار پس از حمله به هندوستان این الماس را به همراه کوه نور به ایران آورده است. دریای نور پس از مرگ نادرشاه به نوه اش شاهرخ میرزا رسید و پس از چندین بار دست به دست شدن توسط محمد علی شاه به سفارت روسیه منتقل شد ولی به همت مشروطه خواهان این الماس از ایران خارج نشد. هم اکنون نیز دریای نور توسط بانک مرکزی ایران نگهداری می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا