سینماسینمای‌جهان

نتفلیکس: فعلا از تبلیغات خبری نیست

مجله اینترنتی کولاک ،‌مترجم: پرویز فغفوری آذر : نتفلیکس یک شرکت تبلیغاتی نیست و در برنامه‌های تولیدی ما آگهی یا تبلیغات پخش نمی‌شود. این غول پخش آنلاین فیلم و سریال طی بیانیه‌ای اعلام کرد هنوز قصد ندارد کلیپ تبلیغاتی بسازد یا تبلیغات را وارد برنامه‌های تولیدی‌اش کند.

پس از حضور این رسانه دیجیتال در ساخت و تولید فیلم و سریال،  ابتدا شرکت‌های بزرگ فیلمسازی با نگرانی مواجه شدند زیرا رقیب آنها با توپ پر آمده بود. از همان زمان برگزارکنندگان جشنواره‌های مختلف درگیر این سوال بودند که نتفلیکس را باید شرکت پخش و تولید فیلم بدانند یا یک شبکه سازنده فیلم و سریال؟ فیلم‌های تولیدی نتفلیکس را باید سینمایی حساب کرد و در جشنواره‌ها شرکت داد یا آنها ساخته‌های تلویزیونی هستند و اجازه شرکت در جشنواره‌های سینمایی را ندارند؟ جواب به این سوال نیمی از ذهن برگزارکنندگان جشنواره‌ها را به خود اختصاص داده و هنوز هم جواب قاطعی برای آن نیافته‌اند.

امسال و پس از برگزاری جشنواره کن بحث دیگری درگرفت: آیا نتفلکیس قصد ساخت کلیپ تبلیغاتی دارد؟ ظاهرا که نه!

ماه گذشته تحلیلگران موسسه مالی Nomura اعلام کردند راه‌اندازی یک سیستم رایگان مبتنی بر تبلیغات، شبیه همانی که اسپاتیفای راه انداخته، می‌تواند حدود یک میلیارد دلار به درآمد سالیانه نتفلیکس اضافه کند.

اما این شرکت در بیانیه‌ای خطاب به سهامدارانش اعلام کرد: «هرچه درمورد اضافه شدن تبلیغات به تولیدات ما به گوش شما رسیده، اشتباه است. ما معتقد به کسب سود در بلندمدت هستیم. رقابت ما با  دیگران ادامه می‌یابد اما هدف ما جلب رضایت تماشاگران است نه ارائه تبلیغات و کسب درآمد از این راه. برای کسب درآمد صرفا متکی به جذب و حفظ مشترک هستیم. ما همانند شبکه HBO راه خودمان را بدون تبلیغات ادامه می‌دهیم.»

نتفلیکس به تازگی با شرکت‌هایی برای تبلیغ مذاکره کرده اما نه تبلیغ به صورت مستقیم.  جذب اسپانسر برای تامین بودجه و تبلیغ برخی اجناس تولیدی آن شرکت‌ها در ساخته‌های نتفلکیس از جمله این روش‌ها هستند. اما این شبکه اعلام کرده که برای دریافت پول از شرکت‌های تولیدکننده این کار را نمی‌کند: «از بازاریابی و همکاری با شرکت‌هایی همچون کوکاکولا، برگرکینگ و بسکین رابینز به افزایش میزان رضایت مشترکان فعلی و جذب مشترکان جدید فکر می‌کنیم نه پول گرفتن از این شرکت‌ها.»

منبع: بیزینس اینسایدر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا