گوناگون

نقشه و محل استقرار دوربین های محدوده کنترل آلودگی هوا در تهران

دانستن محل دوربین های طرح ترافیک و محل دوربین های محدوده کنترل آلودگی هوا (محدوده زوج و فرد قدیم) در شهر تهران برای بسیاری از رانندگان مهم است. همچنین بسیاری از رانندگان به دنبال نقشه محل دوربین های محدوده زوج و فرد جدید و طرح ترافیک هستند. طرح در محدوده زوج و فرد جدید یا “محدوده کنترل آلودگی هوا” از روز ۱ تیر ماه سال ۹۸ به اجرا در آمده است. نقشه زیر محل استقرار دوربین ها را نشان می دهد.

دوربین های محدوده کنترل آلودگی هوا
دوربین های محدوده کنترل آلودگی هوا
نقشه طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا
نقشه طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا

رانندگان خودروهای شخصی باید توجه داشته باشند مدت زمان ورودمجاز به محدوده طرح زوج و فرد سابق (محدوده کنترل آلودگی هوا) در سال ۹۸ برای کلیه خودرو ها با پلاک تهران٬ ۲۰ روز در هر فصل و برای پلاک غیر تهران٬ ۱۵ روز در هر فصل ( ۳ ماه) خواهد بود.

مازاد بر این٬ عوارض روزانه باید خریداری شود که مبلغش٬ حدودا ۵۰ درصد مبلغ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک خواهد بود و بر  اساس معاینه فنی برتر و ساعت اوج ترافیک٬ تعیین می شود. همچنین برای صاحبان خودرو هایی که در محدوده طرح ترافیک ساکن هستند٬ ۲۵ درصد خرید عوارض برای یک خودرو آن ها٬ در نظر گرفته شده است.

سوال بسیاری از رانندگان وسائط نقلیه این است که آیا برای خارج شدن از طرح ترافیک توسط دوربین های محدوده زوج و فرد جدید جریمه می شوند؟ در پاسخ باید گفت برای خروج از طرح مشکلی وجود ندارد و جریمه ای در کار نیست. دوربین های خروجی تنها کسانی را که به صورت خلاف از خروجی ها وارد طرح ترافیک می شوند جریمه می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا