چهره هاسلبریتی خارجی

نورگل یشیلچای کیست ؟ | بیوگرافی و زندگی شخصی نورگل یشیل چای + اینستاگرام

نورگل یشیلچای کیست ؟ بیوگرافی بازیگر ترکیه ای فیلم جن زیبا به همراه جدیدترین عکس ها و نکاتی از زندگی شخصی نورگل یشیل چای در این مطلب. نورگل یشیلچای متولد ۲۶ مارس ۱۹۷۶ در “قره حصار” ترکیه، بازیگر ۴۲ ساله ترکیه ای ست. یشیلچای بزرگ شده شهر ازمیر است. او در سال ۲۰۰۱ از دانشگاه Anadolu University در رشته تئاتر فارغ التحصیل شده‌است و بعد از آن به بازی در تئاتر مشغول شد. از فیلم‌های معروف او می‌توان به بازی در مجموعه تلویزیونی عشق و جزا، ماه‌پیکر و گوزل یا از هم پاشیده اشاره کرد.

نورگل یشیلچای در سال ۲۰۱۷ به مدت پنج هفته برای حضور در فیلم جن زیبا به ایران سفر کرد. این فیلم به کارگردانی بایرام فضلی در شهر اصفهان فیلمبرداری شد. نورگل در این فیلم در نقش دلارام کنار فرهاد اصلانی به عنوان بازیگران اصلی فیلم حضور دارد.

وی قبل از سفر به ایران برای حضور در این پروژه در مصاحبه‌های خود در مورد حضورش در این فیلم بسیار هیجان زده بود و گفته بود میتواند با این فیلم جوایز بین‌المللی را کسب کند.

وی اولین کار هنری خود را در نمایشنامه هملت و اتوبوسی به نام هوس در سال ۲۰۰۱ شروع کرد که تا اندازه زیادی در زندگی هنری او نقش داشت او همچنین تجربه تئاتر خیابانی یا روباز رو نیز دارد. نورگل، اولین بار در سال ۱۹۹۸ با فیلم Herşey Çok Güzel Olacak در نقش یک پرستار وارد سینما شد و سپس با مجموعه Gülsüm در همان سال تجربه حضور در تلویزیون را بدست آورد.

نورگل، شهرت خود را بیشتر برای بازی در سریال های عشق و جزا (Aşk ve Ceza) و سریال سلطان (Sultan) و سریال گوزل (paramparca) بدست آورد. وی در جدید ترین سریال خود در سال ۲۰۱۷ در سریال ماه پیکر در نقش کوسم سلطان در فصل دوم به جای برن سات در نقش میانسالی ماه پیکر بازی کرده است

نورگل یشیلچای یکی از پر افتخارترین بازیگران زن کشور ترکیه است مهمتری جایزه وی در سال ۲۰۰۸ بهترین بازیگر زن ترکیه برای بازی در فیلم Vicdan جوایز نفر اول را در انتالیا ترکیه بدست آورد.

نورگل یشیلچای در سال ۲۰۰۴ با جم اوزر (Cem Ozer) بازیگر شناخته شدی ترکیه ازدواج کرد، اما این زندگی شش سال بیشتر دوام نیاورد و در نهایت در سال ۲۰۱۰ از یکدیگر طلاق گرفتند. حاصل این ازدواج ناموفق یک فرزند پسر بنام عثمان است، پسرش در ۲۲ می ۲۰۰۵ بدنیا آمد که هم اکنون به همراه مادرش زندگی می کند.

جوایز مهم

● بهترین بازیگر نقش مکمل زن در فیلم با اقتباس عروس – ۲۰۰۵
● بهترین بازیگر نقش مکمل زن در فیلم آدم و شیطان – ۲۰۰۸
● بهترترین بازیگر نقش مکمل زن در فیلم وجدان – جایزه پرتقال طلایی – ۲۰۰۸

اینستاگرام نورگل یشیلچای

instagram.com/nurgulyesilcayy

عکس های نورگل یشیلچای

 

نورگل یشیلچای کیست
نورگل یشیلچای کیست

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا