سلامت

نوشیدنی زنجبیل معجزه ای برای تسکین درد عضلات که نباید از آن غافل شد

مجله اینترنتی کولاک: درد مفاصل به ویژه در ناحیه زانو که به دلیل آرتروز، آسیب دیدگی، استرس و ضربات ناگهانی به مفاصل رخ می‌دهد یکی از مشکلاتی است که اغلب افراد سالمند با آن مواجه هستند.

مسکن‌ها به عنوان راه‌حلی برای کاهش درد ناشی از این آسیب‌ها تجویز می‌شود، داروهایی شیمیایی که با وجود تسکین درد، اثرات شیمیایی بر بدن شما وارد خواهند کرد از این رو برای جلوگیری از بروز چنین عوارضی می‌توان دردهای استخوانی و مفاصل را با روش‌های طبیعی بهبود بخشید.

در ادامه برخی از نوشیدنی‌هایی که به کاهش درد و التهاب ناشی از مشکلات مفاصل کمک می‌کند اشاره می‌کنیم.

 آب

بیش از ۷۰ درصد بدن ما را آب تشکیل می‌دهد، زمانی که آب کافی به بدن برسد بسیاری از مشکلات از قبیل التهاب مفاصل کاهش پیدا می‌کند، نوشیدن ۲ لیتر آب تصفیه شده برای تامین مواد مغذی بدن موثر خواهد بود.

نبود آب کافی در بدن منجر به تجمع سموم در بدن می‌شود که این موضوع التهاباتی را در ارگان‌ها به اندام‌های مختلف ایجاد می‌کند.

آب گیلاس

آب میوه به‌طور معمول برای افراد دچار مشکلات مفاصل تجویز نمی‌شود چرا که حاوی مقادیر زیادی شکر است و این ماده باعث التهاب در بدن می‌شود، اما تمام میوه‌ها به طورمیانگین میزان قندی مناسب دارند و علاوه بر آن حاوی فیبر هستند برای بدن مفید است، همچنین استفاده از آب میوه‌های طبیعی به کاهش علائم استئوآرتریت کمک خواهد کرد.

اسموتی‌ها

اسموتی‌ها بهترین نوع نوشیدنی بدون هر گونه مواد مضر هستند و به عنوان یک میان وعده مناسب برای گیاه خواران محسوب می‌شوند، البته در این میان نباید از مصرف آب خالص اجتناب کرد چرا که بخشی از نیاز بدن از طریق آب سالم برطرف می‌شود.

مصرف روزانه میوه و سبزیجات می‌تواند با توجه به تولید آنتی‌اکسیدان‌های مختلف به التیام درد ناشی از آرتروز بیانجامد، رادیکال‌های آزاد یکی از علل اصلی التهابات در بدن محسوب می‌شود، اما برخی از آنتی اکسیدان‌ها با اتصال به این رادیکال‌های آزاد از عوارض این ماده می‌کاهد.

قهوه

مطالعات مربوط به التیام درد مفاصل و ارتباط آن قهوه نشان می‌دهد قهوه می‌تواند خطر آرتیریز را افزایش دهد و این در حالی است که برخی مطالعات دیگر از کاهش خطر آرتیریز با توجه به مصرف قهوه خبر می‌دهد  زیرا قهوه حاوی پلی فنول‌هاست که با التهاب مبارزه می‌کند.

اگر روزانه قهوه مصرف می‌کنید به این معنا نیست که درد زانو و مفاصل شما به طور کامل رفع می‌شود، اما می‌تواند التیامی برای آن باشد و باید به این موضوع توجه داشت که در روز بیش از چهار فنجان از این نوشیدنی را مصرف نکنید.

چای زنجبیل

زنجبیل به عنوان یک ماده غذایی ضد التهاب شناخته می‌شود که حاوی پروستو گلاندین و لکوترین است، این خوراکی در دل خود ترکیبی دارد که به تسکین درد عضلات کمک می‌کند.

هر نوشیدنی که حاوی زنجبیل باشد می‌تواند درد مفاصل و ماهیچه‌ها را کنترل کند.

شیر

شیر حاوی مقدار کافی کلسیم است و برای تقویت استخوان‌ها مفید خواهد بود؛ مطالعات نشان می‌دهد نوشیدن شیر از گسترش بیماری‌های استخوانی جلوگیری می‌کند.

اما چنانچه نسبت به مصرف شیر حساسیت دارید برای التیام درد مفاصل می‌توانید از منابع جایگزین کلسیم همچون سبزیجاتی با برگ‌های سبز و آجیل استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا