سریالسریال‌ایرانی

نکات خواندنی درباره لیموزین مشکی نقی در پایتخت ۶

نکات خواندنی درباره لیموزین مشکی نقی در پایتخت ۶ به همراع عکس های جالب از این اتومبیل آنچه باید درباره ماشین لیموزین نقی معمولی بدانید. یکی از نکات جالب در سریال پایتخت ۶ حضور اتومبیل هایی ست که تبدیل به کاراکترهایی جالب در این سریال شده اند.

 لیموزین مشکی نقی در پایتخت ۶
لیموزین مشکی نقی در پایتخت ۶

خودرو لیموزین مشکی که شخصیت نقی معمولی سریال پایتخت آن را به عنوان خودروی نماینده مجلس مورد استفاده قرار می دهد در حقیقت همان پژو پارس خودمان است که به صورت لیموزین در آمده است.

سریال پایتخت که در شب های تعطیلات سال جدید در حال پخش از صداو سیماست سالهاست که دردل مردم ایران جا باز کرده وبینندگان زیادی را هر شب با خود همراه می کند.

در سری ششم این سریال نیز شاهد حضور خودرو هایی متعلق به شخصیت های آن هستیم که در مطلب قبلی خودروی مگان کروک بهتاش را معرفی کرده و در ادامه به بررسی خودروی لیموزین مشکی شخصیت نقی معمولی پایتخت که روزگاری در واقیعت نیز اقدام به جابجایی شخصیت های مهم دنیا در تهران کرده است می پردازیم.

در دهه ۷۰ شمسی و گسترش روابط ایران با جهان، سفرهای دیپلمات های خارجی به کشورمان افزایش یافت. در آن زمان بود که در کنار خودروهای وارداتی، نیاز به وجود یک خودروی تشریفاتی از تولیدات داخلی هم شکل گرفت.

در آن زمان پژو ۴۰۵ که به عنوان خودروی سال اروپا در دهه ۸۰ میلادی و یک سدان متوسط خانوادگی، پا به خطوط تولید ایران خودرو گذاشته بود، از اواخر دهه ۷۰ شمسی به تدریج وارد ناوگان خودروهای دولتی، حفاظت اطلاعات و نیروی انتظامی کشور شد و همان دوران بود که تهران، میزبان اجلاس سران کشورهای اسلامی نیز شد.

شرکت ایران خودرو به عنوان بزرگ ترین خودروساز دولتی، مأموریت یافت با همکاری شریک فرانسوی خود، خودرویی تشریفاتی درخور مقامات ایرانی و مهمان هایشان، طراحی کند و این چنین بود که پژو لیموزین، متولد شد.

نیمه های عمر پژو ۴۰۵ لیموزین بود که شرکت ایران خودرو، قطعات ظاهری آن را با پژو پارس تعویض کرد و به این ترتیب، پژو پارس لیموزین متولد شد و این دقیقا همان خودرویی است که نقی معمولی سریال پایتخت از آن برای جابجایی شخصیت نماینده مجلس استفاده می کند.

پژو پارس لیموزین، در دسته لیموزین های شش در جای می گیرند. هر چند اضافه شدن یک در و یک ستون اضافه در هر طرف از بدنه خودرو، بی عیب و خالی از نقص نبود اما با توجه به سال طراحی این خودرو و تازه کار بودن مرکز تحقیقات ایران خودرو که طراحی این لیموزین ها را بر عهده داشت در زمان اجرای این پروژه، در مجموع می توان نمره قبولی را به آن داد.

در واقع پژو لیموزین تا امروز، اولین و آخرین اتومبیل تشریفاتی شش در تولید ایران بوده و آن طور هم که سایت اسب بخار نوشته پس از تولید نمونه های اولیه، پژو لیموزین آن چنان موردتوجه کمپانی فرانسوی مادر قرار گرفت که بعدها یک نمونه از آن، در کلکسیون موزه محصولات پژو قرار گرفت و به نام ایران ثبت شد.

در مجموع ۱۵۰ دستگاه پژو لیموزین در ایران تولید شد که بعدها این خودروها سر از مزایده های کوچک و بزرگ درآوردند و امروز نیز تعداد اندکی از پژو پارس های لیموزین باقی مانده اند که بیشتر در مجالس و مراسم های خصوصی کاربرد داشته که آگهی های فروش آن را نیزمی توان در سایت های خرید و فروش خودرو مشاهده کرد.

لازم به ذکر است که عمده مدل های پژو لیموزین همچون پژو ۴۰۵های دهه ۷۰ از پیشرانه ۲ هزار سی سی کاربراتوری برخوردارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا