اخبار داغ

واقعیت های دیوانه وار در مورد بارداری

مجله اینترنتی کولاک ، ترجمه:  زهره زرگر

اگرچه بسیاری از مردم دنیا هرگز باردار نمی شوند اما حاملگی نقش مهمی در زندگی تمامی موجودات دارد. اول از همه دلیل بودن ما و نیاکان ما است. بارداری دلیلی بر رشد جامعه و حرکت رو به جلو است. بنابراین اگر شما مرد هستید و احساس می کنید خواندن این مقاله برایتان جالب نیست، سخت در اشتباهید.

واقعیت های دیوانه وار در مورد بارداری

 

در طول سالیان، بارداری با فرهنگ های متفاوتی رو به رو بوده است. حتی امروزه همچنان با هنجارهای فرهنگی و اجتماعی عمیقا در ارتباط است. برخورد با مساله بارداری در کشورها و فرهنگ های مختلف متفاوت است. در برخی نقاط به دنیا آوردن کودک در خانه یک امر طبیعی است اما در جایی دیگر این اتفاق ابدا رخ نخواهد داد. چرا اینطور است؟ در این مقاله به بارداری و جنبه های جالب توجه آن خواهیم پرداخت. در پایان این مقاله شما به چیزهای جالب توجهی درباره این مساله طبیعی بسیار مهم دست خواهید یافت که شاید هرگز نمی دانستید. پس آماده باشید تا موارد عجیب و غریبی را در اختیارتان بگذاریم.

 

واقعیت هایی که نگرش شما را نسبت به بارداری تغییر خواهد داد

– کانگورو های ماده همیشه باردار هستند، البته اگر خشکسالی و قحطی به وجود بیاید، آنها می توانند بارداری خود را متوقف کنند.

– برخی از زنان نمی خواهند بپذیرند که باردار شده اند. آنها حاضر هستند بپذیرند که یک تومور در بدن آنها در حال رشد است اما سعی می کنند بارداری را انکار کنند، البته این پنهان سازی می تواند برای جنین در ۲۰ هفته اول خطرناک باشد.

– انکار بارداری می تواند از باور آن قوی تر باشد. برخی از زنان سعی می کنند حتی تا زمان زایمان، بارداری شان را انکار کنند.

– تا سال ۱۹۶۰ زنان آفریقایی برای آن که تشخیص دهند یک زن باردار است یا خیر، ادرار او را به یک قورباغه تزریق می کردند، اگر زن باردار بود، قورباغه بعد از چند ساعت شروع به تخمک گذاری می کرد.

– بارداری کاذب، معکوس بارداری واقعی عمل می کند. در این حالت زن مدام احساس می کند باردار است و همه علائم آن را مانند شکم پف کرده تجربه می کند اما این در واقع یک احساس کاذب است.

– اگر یک زن باردار در قسمتی از بدن خود دچار آسیب شود، جنین سلول های بنیادی را برای ترمیم آسیب دیدگی مادر می فرستد.

– هورمون های شیردهی به کاهش اندازه رحم پس از زایمان کمک می کنند.

– در سال ۱۹۷۸ اخراج زنی که بدون اطلاع قبلی باردار می شد، از محیط کار قانونی بود.

واقعیت های دیوانه وار در مورد بارداری

 

– در سال ۲۰۱۴ Lydia Fairchild ساکن واشنگتن، مورد بازجویی قرار گرفت. زیرا DNA او با فرزندش همسان نبود. پزشکان گفتند که او حتی مادر بیولوژیکی کودک هم نیست. بعد از آزمایشات و تحقیقات فراوان متوجه شدند که قصد داشته است که فرزندان دوقلو داشته باشد، اما بدن او DNA دوقلو را به خود جذب می کرد، دوقلویی که هرگز به دنیا نیامد.

– کمپانی اتومبیل سازی رولز رویس برای روکش صندلی ها همیشه از پوست گاو نر استفاده می کند، زیرا پوست گاو ماده در هنگام بارداری کشیده می شود و نمی تواند مناسب روکش باشد.

– هر ساله ۱ زن از ۲۰ زن آمریکایی بدون برنامه ریزی باردار می شوند.

– در سال ۱۹۹۱ Gaby Siegel که دچار مرگ مغزی شده بود توانست برای ۳ ماه زنده بماند زیرا او باردار بود و همچنین یک پسر سالم به دنیا آورد.

– جنین ربایی زمانی رخ می دهد که زنی وانمود می کند باردار است درحالی که نیست و زن دیگری را که واقعا باردار است می کشد و جنین او را به روش سزارین از بدن او خارج می کند. اولین مورد ثبت شده در این اتفاق زمانی بود که Darci Pierce به Cindy Ray حمله کرد و او را خفه کرد، سپس شکم او را با سوئیچ ماشین برید و جنین را بیرون کشید.

– شبکه MTV برنامه ای به نام ۱۶ ساخت که باعث کاهش چشمگیر بارداری در نوجوانان شد.

– زیست شناسان دانشگاه کورنل طی تحقیقاتی دریافتند که حالت تهوع صبحگاهی در زنان باردار و استفراق باعث می شود که سموم بدن دفع شود و بدن مادر برای یک دوره طولانی بارداری پاک و آماده باشد.

– اولین آزمایش های تشخیص جنسیت در دوران مصر باستان شکل گرفت. زن باردار در زمین های جو و گندم ادرار می کرد. اگر بعد از مدتی گندم جوانه می زد، فرزند دختر بود و اگر جو جوانه می زد، تشخیص می دادند که فرزند پسر است و اگر چیزی نمی رویید، آن زن باردار نبود.

– در سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ کنترل زاد و ولد در بین زنان جوان در منطقه سنت لوییس شکل گرفت. در طی این دوره سقط جنین ۷۵% کاهش یافت.

– پشه ها معمولا برای  تغذیه از شهد استفاده می کنند و تنها زمانی به خون احتیاج پیدا می کنند که باردار هستند.

 

منبع

list25

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا