سلامت

واکسن کرونا در ایران کی تولید می شود ؟ + زمان تولید واکسن کرونا از زبان وزیر بهداشت

واکسن کرونا در ایران کی تولید می شود ؟ زمان تولید واکسن کرونا از زبان وزیر بهداشت به همراه اطلاعات تکمیلی درباره آماده شدن این واکسن در ایران. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در روزهای آینده خبر خوشی درباره واکسن خواهیم داشت.

واکسن کرونا در ایران کی تولید می شود
واکسن کرونا در ایران کی تولید می شود

روز چهارشنبه سعید نمکى وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حاشیه نشست با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران بر روی واکسن‌های مرتبط با کووید ۱۹ کار گسترده‌ای شروع کرده و دو تیم بسیار برجسته در شرکت‌های دانش بنیان در حال فعالیت هستند که من هم با آنها همکاری دارم، اما هنوز زود است که برای پرده‌برداری از آن اقدام کنیم. در روزهای آینده خبر خوشی درباره واکسن خواهیم داشت.

نمکی همچنین درباره هزینه تست کرونا، گفت: افراد برای گرفتن تست باید وارد سیستم شبکه وزارت بهداشت شوند که در این صورت ما از کسی پول نمی‌گیریم. در واقع آنهایی که ما تشخیص می‌دهیم به عنوان گروه هدف، باید تست شوند، اما اگر کسی خودش بخواهد تست شود در آزمایشگاه‌های خصوصی نرخ مصوب دارند که تست در آنجا انجام می‌شود.

طبق اعلام وزارت بهداشت تا ظهر سه شنبه مجموع بیماران کووید ۱۹ در ایران به ۲۰۹ هزار و ۹۷۰ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری نیز به ۹ هزار و ۸۶۳ نفر در ایران رسید.

تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان نیز به بیش از ۹ میلیون و ۲۱۰ هزار نفر رسیده است که از این تعداد دست‌ِکم ۴۷۴ هزار ۷۹۹ نفر جان خود را از دست دادند و حدود ۴ میلیون و۹۵۷  هزار نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ها مرخص شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا