سلامت

واکسن کرونا ساخت روسیه کی به تولید انبوه می رسد؟

در این مطلب از مجله کولاک، توضیحاتی درباره زمان به تولید انبوه رسیدن واکسن کرونا ساخت روسیه خواهیم داشت! با ما همراه باشید. رینات مقصوتوف ، مدیر کل مرکز تحقیقات علمی وکتار که زیر نظر سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه فعالیت می ‌کند، در مصاحبه اختصاصی با روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو، اعلام کرد که روسیه تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۰ میلادی) قادر خواهد بود به میزان کافی واکسن ویروس کرونا برای انجام واکسیناسیون گسترده تولید کند.

واکسن کرونا ساخت روسیه

به گفته رینات مقصوتوف ، مدیر کل مرکز تحقیقات علمی وکتار طبق خوشبینانه ‌ترین پیش بینی‌ ها ، مرکز وکتار قصد دارد واکسن مناسب برای بیماری کووید ۱۹ را در ماه سپتامبر (اوایل پاییز) به ثبت برساند و به همراه شریک صنعتی خود، شرکت بیوکاد ، قصد دارند تا پایان سال حداکثر ۶۰ میلیون دوز واکسن تولید کنند که تقریبا ۵ الی ۱۵ میلیون دوز واکسن در هر ماه خواهد بود. این حجم بسیار زیاد، برای واکسیناسیون گسترده در کشور کافی است.

در عین حال، الکساندر گوریلوف ، معاون مدیر موسسه تحقیقات مرکزی اپیدمیولوژی سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه نیز بعید دانست که واکسن ویروس کرونا برای همه گروه‌ های جمعیتی به طور واحد مورد استفاده قرار بگیرد و احتمالا در ابتدا واکسیناسیون برای آسیب پذیرترین گروه‌ ها آغاز خواهد شد.

الکساندر گوریلوف ، معاون مدیر موسسه تحقیقات مرکزی اپیدمیولوژی سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه در این مصاحبه گفت:

در وهله نخست باید ایمنی واکسن ثابت شود، نه تنها برای گروه ‌های مختلف جمعیتی! برای افراد بالای ۶۵ سال، برای افراد جوان ‌تر، برای زنان باردار، برای کودکان در سنین مختلف. ضمن اینکه کودکان هم دارای چندین درجه بندی هستند: از ۱۸ تا ۱۹ سال و پایین ‌تر از شش سال. بنابراین ، این بدان معنا نیست که یک واکسن واحد جهانی وجود خواهد داشت که بتوان از آن برای کودکان، زنان باردار، جوانان و افراد مسن استفاده کرد.

الکساندر گوریلوف همچنین یادآور شد که معدود دارویی هم در حال حاضر در دست تولید هستند که باید به تولید انبوه برسند. به عقیده وی، واکسیناسیون ابتدا باید برای گروهی از افراد مبتلا به بیماری‌ های مزمن آغاز شود.

پیش از این، آنا پاپووا ، رئیس سازمان فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه هم اعلام کرده بود که پس از شروع تولید واکسن ویروس کرونا، ابتدا افرادی که بیشتر از سایرین در معرض خطر هستند، واکسینه خواهند شد. به گفته وی، مطالعاتی نیز به روی پنج داروی تولید کنندگان داخلی در کشور، موثر برای درمان ویروس کرونا در حال انجام است.

آزمایش بالینی واکسن کرونا به ‌زودی در روسیه آغاز می ‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا