اخبار داغ

واکنش عباس صالحی وزیر ارشاد به کشته شدن میترا استاد توسط نجفی

مجله اینترنتی کولاک : سید عباس صالحی دقایقی پیش  توییتی تأمل‌برانگیز  منتشر نمود ؛ به نظر می‌رسد این توییت، اشاره‌ای تلویحی به ماجرای محمدعلی نجفی داشته باشد .

 

 

صالحی شعری از فروغ بسطامی منتشر نمود و نوشت :

فریاد که در رهگذر آدم خاکی

بس دانه فشاندند و بسی دام تنیدند

همت طلب از باطن پیران سحرخیز

زیرا که یکی را ز دو عالم طلبیدند

زنهار مزن دست به دامان گروهی

کز حق ببریدند و به باطل گرویدند

چون خلق درآیند به بازار حقیقت

ترسم نفروشند متاعی که خریدند

کوتاه نظر غافل از آن سرو بلند است

کاین جامه به اندازهٔ هر کس نبریدند

مرغان نظرباز سبک‌سیر فروغی

از دام گه خاک بر افلاک پریدند

 

سید عباس صالحی متولد ۱۳۴۲ در مشهد است و دارای تحصیلات دکترای فلسفه از یکی از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وابسته به حوزه علمیه است.

وی در سال ۱۳۵۱ وارد حوزه علمیه مشهد شد، دروس مقدماتی، سطوح مقدماتی و عالی را در حوزه علمیه مشهد گذراند. در سال ۱۳۶۰ به حوزه علمیه قم رفت و دروس خارج را تا سال ۱۳۶۸ در قم گذراند. وی سپس به مشهد بازگشت و در دروس خارج استادان مشهد ادامه تحصیل داد. صالحی در مشهد در دروس سید عزالدین حسینی زنجانی و سید احمد علم‌الهدی شرکت می‌کرد. صالحی در سال ۱۳۷۶ مجدداً به حوزه علمیه قم مراجعت تحصیلی و علمی داشت.

دروس مقدماتی را در مدرسه آقای موسوی‌نژاد و دروس سطح را در خدمت آقایان صالحی، مدرسی و محمدتقی فلسفی گذراند. در حوزه علمیه قم از دروس حسین وحید خراسانی و میرزا جواد تبریزی بهره‌مند شد.

وی همچنین در مباحث فلسفی از ابراهیمی دینانی، انصاری شیرازی و حسن‌زاده آملی بهره برده‌است.

از ابتدای ورود به حوزه، به تدریس اصول فقه، شرح لمعه، معالم و مکاسب مشغول بود.

صالحی از سال ۱۳۶۱ در مجله حوزه به عنوان یکی از نویسندگان آن مشغول به فعالیت بود. صالحی همچنین از همکاران تفسیر راهنما از ابتدای فعالیت تا مراحل پایانی آن بود، ضمناً در پاره‌ای از پروژه‌ها و فعالیت‌های علمی، در مدیریت یا در طراحی آن نقش‌هایی داشت چون: کاربرد دانش اصول در فقه. در سال‌های ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۷ سردبیر مجله حوزه و در سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶ مسئول دفتر تبلیغات اسلامی خراسان بود. از سال ۷۶ تاکنون در سه دوره متوالی عضو هیئت مدیریه دفتر تبلیغات اسلامی (و سپس عضو هیئت امنای آن) بود.

از سال ۷۶ مدیر مسئول نشریه پژوهش‌های قرآنی و از همان سال عضو هیئت تحریریه نشریات فقه اهل بیت و کاوش فقه در فقه اهل بیت بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا