اجتماعیاخبار داغ

واکنش مادر رومینا به حبس ۹ ساله همسرش همراه با توضیحات دادستان درباره حکم پرونده رومینا اشرفی

در این مطلب از کولاک نیوز ، توضیحاتی درباره واکنش مادر رومینا به حبس ۹ ساله همسرش همراه با توضیحات دادستان درباره حکم پرونده رومینا اشرفی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. رومینا اشرفی (متولد ۱۵ مرداد ماه سال ۱۳۸۵شمسی) دختر نوجوان ۱۳ ساله تالشی بود که پدر وی او را ۱ خرداد ماه سال ۱۳۹۹ شسمی در روستای سفید سنگان لمیر ، بخش حویق ، شهرستان تالش به قتل رساند.

حکم پرونده رومینا اشرفی

قتل او واکنش ‌های زیادی را در شبکه‌ های اجتماعی به همراه داشت. خبر قتل او، یکم خرداد در تعدادی از کانال‌ های پیام ‌رسانی محلی تالش منتشر شد! مراسم درگذشت رومینا اشرفی روز دوشنبه ۵ خرداد در منزل پدربزرگ خود در روستای سفیدسنگان برگزار شد.

در جدیدترین خبر منتشر شده، مطلع شدیم پدر رومینا اشرفی به جرم قتل دختر خود به ۹ سال زندان و پرداخت دیه محکوم شده است! مهدى فلاح میرى ، دادستان گیلان اعلام کرد: ” بر اساس راى دادگاه بدوى، قاتل رومینا اشرفى به اتهام قتل عمد از جنبه عمومى جرم به ٩ سال حبس و پرداخت دیه و فرد دیگر [بهمن خاورى] به دو سال حبس و تبعید محکوم شد. پرونده قتل رومینا اشرفى توسط قضات باسابقه و به دور از هر گونه جوسازى و بر اساس ظرفیت قانونى موجود رسیدگى شده است.

حکم پرونده رومینا اشرفی

مهدى فلاح میرى ، دادستان گیلان گفته است پرونده رومینا اشرفی دختر ۱۳ ساله ‌ای که با ضربه داس پدر خود در خواب کشته شده بود، با توجه به ظرفیت قانونی موجود رسیدگی شده است. بر اساس قانون مجازات اسلامی ، پدر به خاطر قتل فرزند قصاص نمی ‌شود! چون خود ولی دم و صاحب حق قانونی درخواست قصاص است.

فلاح میرى در پایان تاکید کرده است: ” قانون در حال حاضر در خصوص قتل فرزند حداکثر مجازات را، حبس و دیه قرار داده است و دادگاه نیز بر همین مبنا اقدام به صدور راى کرده است؛ از طرفى وظیفه دستگاه قضایى اجراى قانون است و ابزار قاضى براى برقرارى عدالت اجراى قانون است. ”

اما رعنا دشتی ، مادر رومینا اشرفی درباره حکم حبس ۹ ساله همسر خود این چنین گفت: ” رای دادگاه برای همسرم تنها ۹ سال و برای بهمن خاوری (پسری که رومینا با او فرار کرده بود) دوسال حبس اعلام شده است. با وجود تاکیدات مقام‌ های قضایی از رسیدگی ویژه به این پرونده، رای دادگاه ترس و وحشت به جان من و خانواده‌ ام انداخته است. من به این رای اعتراض دارم و خواهان تجدیدنظر در دیوان عالی کشور هستم. “

رعنا دشتی ، مادر رومینا اشرفی

با وجود آنکه در روزهای ابتدایی نشر خبر قتل رومینا به عنوان نمونه ‌ای از نقض آشکار حقوق کودک نام برده و گفته می شد که به دلیل ماهیت جرم، دادستان مطابق با ماده ۵ قانون حمایت از کودک و نوجوان به عنوان مدعی ‌العموم در این پرونده وارد عمل می شود ؛ ولی رای دادگاه موجب برخی نگرانی ها برای مادر رومینا و تنها فرزند خردسال وی شده است!

رعنا دشتی ، مادر رومینا اشرفی در ادامه و با تاکید بر اینکه خواهان تجدید نظر خواهی در این پرونده و قصاص همسر خود است، اضافه کرد: ” دیگر نمی‌ خواهم شوهرم به روستا بازگردد! “

رعنا دشتی گفته است بعد از ۱۵ سال زندگی مشترک ، هیچ علاقه و امیدی به ادامه زندگی با همسر خود که این بلا را سر آنها آورده است، ندارد و نگران جان تنها پسر و خانواده‌ ی خود است.

مادر رومینا اشرفی مدعی شده است در همین مدت کوتاه بارها خانواده همسرم، من و فرزند خردسالم را تهدید کرده اند و با وجود آن که صلاحیت لازم را ندارند؛ قصد گرفتن کودک خردسالم را دارند. او معتقد است اگر همسرش قصاص نشود، باید زندانی یا تبعید شود، چرا که در غیر این صورت هیچ امنیتی برای او و اطرافیان وی قابل تصور نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا